/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Insemination
Fra : Stinus
Vist : 691 gange
20 point
Dato : 08-07-03 18:46

Er der nogle, som har haft gode oplevelser mht insemination? Jeg er selv blevet insemineret en gang, uden jeg blev gravid. Jeg har haft en års pause pga. sygdom, og skal i gang ultimo august. Jeg har to forsøg til, og så er det ivf, da jeg er over 30. Det er en meget hård proces, synes jeg, især psykisk, skuffelsen over, at det ikke lykkedes. Vi har forsøgt i 4 år, inden vi tog kontakt til vores læge, og der er sikkert nogle, som kan nikke genkendende til tanken om den månedlige skuffelse, hvor man stadig desværre ikke er gravid. Men man håber og håber.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 08-07-03 21:10

Hej med dig Stinus - ved ikke om du kender Netdoktors debatforum - men vil da lige henvise dig dertil ca. midt på siden i venstre side er der et forum specielt for mennesker i jeres situation. Måske det er noget for jer ......

http://www.netdoktor.dk/debat/

Håber det kan hjælpe jer lidt

Karina

Kommentar
Fra : Stinus

Dato : 09-07-03 06:45

Hej Fnollerpige. Tak for dit råd, det vil jeg prøve.

Accepteret svar
Fra : smoelfemor

Modtaget 20 point
Dato : 20-07-03 17:12

Hej Stinus

Jeg har gode erfaringer med insemination eller IUI som det også kaldes. Jeg blev gravid under første forsøg men aboterede desværre..Tror dog det kommer meget an på hvad det er for fertilitets problemer man har hvor stor succeraten er. Normalt siger man at der er en 15-20% sansynlighed for graviditet på forsøg med partnersæd. Er sædkavliteten dårligere end normal skal man regne med en lavere procent.

Vi har også været igang i flere år(4½) og venter nu på at sommerferien skal slutte så vi kan komme igang igen, så jeg kender alt til de manedlige skuffelser, men tror på det nok skal lykkedes.

Håber du kan bruge det til noget

Godkendelse af svar
Fra : Stinus

Dato : 21-07-03 07:33

Tak for svaret smoelfemor.