/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Kawasaki ZXR-400. Info ?
Fra : dark_minded
Vist : 1069 gange
170 point
Dato : 07-07-03 22:53

Ja, jeg vil gerne vide lidt mere om den Mc. Den står indtil videre øverst på ønskelisten over en begynder-cykel, hvis jeg da kan finde en til en god pris. Jeg har set enkelte være nede mod 50000, men ellers koster de jo mere. Dog har de også 10 måneder til at falde i pris
Er der nogle der har nogle erfaringer, kender til en bestemt forhandler som kan skaffe dem, eller noget andet.
Jeg vil også gerne høre, hvorfor jeg ska vælge den som begynder-cykel, og også hvorfor jeg ikke ska, hvis i da mener det

Kommentar
Fra : dark_minded

Dato : 07-07-03 23:04

Jeg så lige en masse af dem inde på www.mobile.de men kan det virkelig passe ?? Mange af dem kostede ikke mere end 2000 euro, hvilket med afgift, som jeg mener er 125% (?!?!?!?!) svarer til ~40000 kr. Kan det virkelig passe, at man kan køre til tyskland og købe den, betale afgift, og så stadigvæk have fået en billig Mc, som bare ska drosles til 34HK ???

Kommentar
Fra : dark_minded

Dato : 20-07-03 19:09

Slet ingen der har noget at sige ??

Kommentar
Fra : Jesperodder24

Dato : 21-07-03 00:21

Ork jo....Jeg har masser at sige

Om cyklen du har udset dig er den optimale begynderkværn, skulle jeg dog ikke kunne sige....Jeg sværger personligt til Honda cb 500, men det er en hel anden sag

Afgiften på en importeret motorcykel beregnes udfra den afgiftspligtige værdi der fastsættes af told/skat, og IKKE udfra hvad du har betalt for cyklen. For en eksempelvis 5-6 år gammel motorcykel skal der betales 105 pct. af 1.800-3.200 kr. og
180 pct. af resten
(her er et link dertil)
http://www.skat.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/228.html?rel

Eller prøv at klikke ind på www.toldskat.dk

Der kan du også læse hvad andre har betalt i afgift, Men ellers få lavet en forhåndsvurdering så har du i det mindste en idé om hvad det er du går ind til...

Håber det kan hjælpe dig lidt.
Hilsen Jesper

Kommentar
Fra : dark_minded

Dato : 21-07-03 13:42

Jeg har bare fået forklaret en helvedes masse ting, som jeg ikk helt forstod. Jeg prøvede at indsætte nogle tal i den beregner som Told og skat har lavet, og ud fra det ville jeg vidst kunne spare en del. De kawasakier er nok omkring 10 år gamle, og i Tyskland handles de til omkring 20000.
Så er det så bare, at jeg ikk forstår alt det med udregning af afgift osv. Er der ikk nogle der kan komme med et komplet regneeksempel. Sådan lærer man jo bedst

Kommentar
Fra : Jesperodder24

Dato : 21-07-03 22:56

Eks. Kawasaki zxr-400 årg. 1993

Vurderingpris 20.000 kr

afgift 105 % af de første 1.500 kr. (1.500*1,05) 1.575 kr
afgift 180 % af det resterende beløb(20.000-1.500=18.500*1,80) 33.000 kr

samlet pris 54.575 kr

Denne afgift er beregnet efter at motorcyklen er over 6 år gammel, samt at VURDERINGSPRISEN i DK bliver fastsat til 20.000 kr. Hvad du betaler for motorcyklen i Tyskland har ikke indflydelse på den danske vurderingpris......Den afhænger udelukkende af motorcyklens stand/handelsværdi i DK.

Dertil skal selvfølgelig lægges evt. fragtudgifter fra Tyskland mm. - så tænk dig godt om inden du drager afsted

Hilsen Jesper

Kommentar
Fra : dark_minded

Dato : 22-07-03 11:44

Så er det jo egentlig den vurdering man ska være opmærksom på. Så er det jo bare pænt svært at finde ud af om det kan betale sig

Kommentar
Fra : Jesperodder24

Dato : 22-07-03 22:55

Ja, det er lidt indviklet det hele.....Men jeg tror nok det kan lade sig gøre, at få lavet en forhåndsvurdering hos Told/skat....Det kræver blot at du kender årg. og km. på den cykel du vil ha' vurderet, så kan told/skat lave et nogenlunde overslag på hvad afgiften vil beløbe sig til.....

Kommentar
Fra : dark_minded

Dato : 22-07-03 23:01

Jeg er bare helt væk på priserne. Af dem jeg har set på de tyske sider, er en suzuki GSX-R 400 dyrere end kawasaki ZXR-400, men i DK er det lige omvendt
I Mc-årbogen 98 står der også at ZXR-400 er ret dyr, i forhold til den lille motor, og det kan jeg egentlig godt se, for 70000 for en 10-11 år gammel 400 kubikker er IMO ikk helt billigt. Suzuki GSX-R 400 er også ret fede, jeg kan bare ikk lide dem med kun 1 sæde