/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
12v på comet?
Fra : BuLLeFaR
Vist : 460 gange
100 point
Dato : 07-07-03 22:50

Hej alle

Jeg har self fået den sindsyge ide at jeg vil have anlæg og neon rør på min pgo comet.
men nu er problemet at jeg ikke kender noget til det der med 12v som det skal køre på.
så hvor henne på knallereten sidder der sådan nogen stik hvor jeg kan tilslutte det, og
hvordan gør man lige præcist?

/BuLLeFaR

Kommentar
Fra : BuLLeFaR

Dato : 07-07-03 22:51

Glemte lige at skrive, at det er en bilradio med cdafspiller og så nogen 2x120/2x80 watt højtaleret til.

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 110 point
Dato : 07-07-03 23:02

hvis der er 12 volt på din scooter kan du enten slutte det direkte på batteriet med en kontakt så du kan afbryde strømme så det hele ikke bare står og køre, eller du kan slutte det til tændingen så det bare er tændt når du har drejet nøglen (ikke fedt når man har anlæg)...

Kommentar
Fra : BuLLeFaR

Dato : 07-07-03 23:07

men hvor sidder batteriet henne, og hvordan "tilslutte" det på?

Kommentar
Fra : BuLLeFaR

Dato : 08-07-03 10:25

okay.. har nu fundet batteriet.. var under sæde skjoldet, men hvordan tilslutter jeg så en bilradio?

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 08-07-03 11:10

hmm.... plus på plus og minus på minus ? og så sætter du en kontakt på plus eller minus ledningen... (de fleste bruger plus)...

Kommentar
Fra : BuLLeFaR

Dato : 08-07-03 15:42

der sidder en skrue.. skal den skrues ud, og så skal ledningen sættes ind?? er n00b..

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 08-07-03 15:46

du løsner den bare lidt så du kan vikle ledningen rundt om det, og så skruer du bare skruen i overn på ledningen... ellers kan du jo købe de der runde nogle man slutter ledningen til så du ikke behøver at vikle ledningen rundt om....

Kommentar
Fra : BuLLeFaR

Dato : 08-07-03 15:59

okay.. og er det det samme med et neon rør?

Kommentar
Fra : BuLLeFaR

Dato : 08-07-03 16:02

så hvis vi siger at jeg køber det her: http://www.thansen.dk/product.asp?c=153413216&n=517708620&pn=517689618
og hvordan tænder og slukker jeg det så?

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 08-07-03 16:02

yup..

Kommentar
Fra : BuLLeFaR

Dato : 09-07-03 07:16

Har nu fået sat det på, og det virker bare.. Mange tak for hjælpen.

Godkendelse af svar
Fra : BuLLeFaR

Dato : 09-07-03 07:17

Tak for svaret Jon.