/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
8310 : isæt sim
Fra : elkjaerlorenzen
Vist : 399 gange
100 point
Dato : 07-07-03 21:09

Hvad f..... er det galt med mobilos, den skriver isæt simkort også når der sidder en i den.
Håber at der er nogle kloge mennesker der ved det.
Ps. det er en Nokia 8310

på forhånd tak

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 07-07-03 21:14

prøv og puds sim-kortet i en tør klud eller noget måske det er fedtet.. og ikke kan registrerer det. har du prøvet med et andet sim-kort..??

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : soll

Dato : 07-07-03 21:50

det kan også være de små ben nede i telefonen der skal rinses smed sprit så det kan finde kortet.

Kommentar
Fra : elkjaerlorenzen

Dato : 07-07-03 22:09

jeg har renset kontakterne med en glasbørste og prøvet med forskellige simkort.
Kan det have noget at gøre med en software der evt. er for gammel ?

Kommentar
Fra : soll

Dato : 07-07-03 22:13

måske den er ikke låst.

http://unlock-nokia.subnet.dk/index.html

Kommentar
Fra : elkjaerlorenzen

Dato : 07-07-03 22:20

hvis den er låst vil den så give denne melding, hvis det er det forkerte kort der sidder i den ?

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 07-07-03 22:47

Det kan meget vel være at den er låst.

Er det et nyt/andet kort end det du plejer at bruge?
Eller har du lige købt telefonen?

Kommentar
Fra : elkjaerlorenzen

Dato : 07-07-03 22:49

den er lige købt

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 07-07-03 22:53

Og du købte den med nyt abonnement?

Og det er det kort, som du bruger, når den melder fejl?

Kommentar
Fra : elkjaerlorenzen

Dato : 07-07-03 23:01

der var intet kort med, man kan jo blive taget ved næsen engang imellem og det her må jo være en af disse !!! :-/

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 07-07-03 23:13

Har du købt den brugt?

Har du prøvet med forskellige mobil-udbyderes SIM-kort?

Kommentar
Fra : elkjaerlorenzen

Dato : 07-07-03 23:18

ja 2 men jeg må jo prøve med flere imorgen

Kommentar
Fra : Rastafari

Dato : 08-07-03 08:07

Hej skal du ha'

Det er en ikke helt ualmimndelig fejl på den telefon. Det kan skyldes at kortet er slidt men det hører til sjældenhederne. Typisk er det en fejl i telefonen der ikke har noget med kortet at gøre. Da du skriver at du lige har købt den vil jeg da foreslå dig at du tager den med ind på et autoriseret værksted og får kigget på det. Next To You på KBH's hovedbanegaard plejer at kunne ordne sådan noget fra "dag-til-dag".

Fortsat god sommer

Accepteret svar
Fra : Rastafari

Modtaget 100 point
Dato : 08-07-03 08:09

P.s.... Begynd aldrig at rense eller lignende på telefonen selv. Dette kan resultere i at du ikke kan få lavet den andre steder. Og benyt endelig ikke SPRIT da det er meget fedt-holdigt og efterlader en hinde på overfladen hvorefter resultatet måske er endnu dårligere

Kommentar
Fra : elkjaerlorenzen

Dato : 08-07-03 08:33

Takker for alle de gode indlæg jeg vil lige prøve i løbet af dagen med det.

Godkendelse af svar
Fra : elkjaerlorenzen

Dato : 27-09-03 20:05

Tak for svaret Rastafari.