/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Netværk problem
Fra : Kris
Vist : 358 gange
44 point
Dato : 07-07-03 19:54

Jeg har lige sat netværk op mellem min kærestes og min pc. Vi kører begge med windows xp. Det kørte også fint lige indtil jeg satte satte internet stikket i fra min speedstreamer til min 5 ports Sandberg hub. Så kunne jeg ikke se min kærestes computer fra min og omvendt. Men begge computere går på internette. Man kan bare ikke overføre filer eller se den anden computer. Jeg har slået begge firewalls fra, også dem der sidder i windows xp, så det kan ikke være dem. Er der nogle der har haft lignende problem?

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 07-07-03 19:57

Prøv at være i samme arbejdsgrupper. Det hjælper tit. Hvis ikke det hjælper bør du prøve en switch, istedet for et hub.
Stikket skal side i routerens Uplink-stik.

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 07-07-03 19:58

Prøv at være i samme arbejdsgrupper. Det hjælper tit. Hvis ikke det hjælper bør du prøve en switch, istedet for et hub. Maange nye routere kører ike helt optimalt med hub's.
Stikket skal side i routerens Uplink-stik.
Eller bør du prøve at tilslutte begge pc'er direkte til routeren.

Håber det kan hjælpe... Ellers skriv.

Mvh.
elxx

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 07-07-03 20:29

Hej Elxx
Det hjalp desværre ikke. Vi var i samme arbejdsgruppe. Jeg havde ikke en switch her. Nu er det et modem, så man kan kun slutte 1 computer til direkte. Så jeg er desværre lidt på herrens mark.

Kommentar
Fra : andersjensen

Dato : 07-07-03 20:33

åbn de rigtige porte.

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 07-07-03 20:34

Hvor henne?

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 07-07-03 20:35

Det virker jo fint bare så længe kablet fra modemmet ikke er sat til hubben.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 07-07-03 22:04

Det er nok fordi at en af computerne står med fast ip..

Accepteret svar
Fra : Uffe29

Modtaget 44 point
Dato : 08-07-03 00:47

Når i går på internettet får i begge en offentlig IP-adresse, og jeres computere betragtes som enhver anden computer på internettet, og det er derfor ikke bare muligt at vade direkte ind......

En løsning kunne være at installere en LAN-protokol som f.eks NETBEUI http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/using/itpro/networking/netbeui.asp

Godkendelse af svar
Fra : Kris

Dato : 08-07-03 08:45

Tak for svaret Uffe29. Det var lige hvad der skulle til. Også tak til jer andre for jeres tid.