/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
kompression og 4-gears
Fra : mikaelsol
Vist : 371 gange
60 point
Dato : 07-07-03 19:29

En af mine kammerater, en anden kammerat og mig selv har dette spørgsmål.
Vi kører alle scooterer 2 bws og 1 sfx, på alle er der (har været i mit tilfælde) monteret et 47,6 mm cylinder kit og kompressionen er så høj at den ikke er til at starte, hvad kan man gøre for at det bliver nemmere at starte og man muligvis kan bruge el-start igen. (de er dyset op)

hvilken en af de yamaha 4-gears modeller der eksisterer er den bedste og nemmeste at have med at gøre?

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 70 point
Dato : 07-07-03 20:19

du skal bestemt ikke gøre noget ved kompressionen, det er kun godt jo mere kompression der er!

Problemet plejer at ligge i batteriet der ikke er ladet op, prøv at lade dit batteri op, med en lader, eller også så kør en laaaang tur og lad vær med at bruge el start og andet der bruger meget strøm i et stykke tid så det kan lade op...

Kommentar
Fra : mikaelsol

Dato : 08-07-03 07:59

Det er ikke batteriet, så meget ved jeg da.
Den ene havde lige fået nyt på fordi det andet var begyndt at ire eller sådan noget.
Når man træder på kickstarteren, lyder det som når man jogger på kickstarteren uden at dreje nøglen og så efter 15 forsøg og utallige udstrækninger pga lårkrampe, så starter den.
Problemet opstår lige så snart den nye cylinder er proppet på, ikke et sekund senere.

Kommentar
Fra : mikaelsol

Dato : 08-07-03 08:11

når man skifter cylinder så skal man også skrue op for luften, ik`?

Godkendelse af svar
Fra : mikaelsol

Dato : 15-07-03 07:47

Tak for svaret Jon.

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 15-07-03 11:21

Hvis du skifter til større cylinder, SKAL du dyse op og gi den mere luft !!!! Elleres kan du ikke få det til at kører ordentligt!!!

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 15-07-03 11:26

og desuden en 47,6mm cylinder hører jo til i EVO klassen, den skal sgu have større kaburator, variomatic, udstødning osv osv.... for at kører optimale!