/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
"dselect update" for redhat
Fra : leifnel
Vist : 474 gange
50 point
Dato : 21-12-01 17:33

I debian kører man bare dselect for at få opdateret de installerede programmer.

Hvad gør man i redhat?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-12-01 17:31

I artikel <voJU7.1603$aS.240688@news010.worldonline.dk>, skrev "leifnel"
<leifnel.news@kandu.dk>:
> I debian kører man bare dselect for at få opdateret de installerede
> programmer.
> Hvad gør man i redhat?
Kører up2date eller RedCarpet (for Ximian GNOME brugere)

René

--
Glædelig jul og godt nytår.. og pas nu på jer selv og dem omkring jer..
Nej - jeg snakker kun for mig selv.. det er mine meninger, ikke andres..
Web : [ http://www.renenielsen.com/ ]

Kommentar
Fra : leifnel

Dato : 21-12-01 18:01

""René Nielsen"" skrev d. 21-12-01 17:31 dette indlæg :
> I artikel <voJU7.1603$aS.240688@news010.worldonline.dk>, skrev "leifnel"
> <leifnel.news@kandu.dk>:
> > I debian kører man bare dselect for at få opdateret de installerede
> > programmer.
> > Hvad gør man i redhat?
> Kører up2date eller RedCarpet (for Ximian GNOME brugere)
>
Det kræver så, at man har X på serveren...
Mon vnc er godt nok?

Leif

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-12-01 21:11

leifnel wrote:

>
>>
> Det kræver så, at man har X på serveren...
> Mon vnc er godt nok?
>
> Leif
>
up2date kræver ikke X.
man up2date

Martin

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-12-01 12:30

In article <a004s0$1u59$1@news.cybercity.dk>, "Martin Andersen"
<maa.150@rsk.dk> wrote:

> up2date kræver ikke X.
> man up2date

Problemet med up2date er vel at man kun må ha' en maskine registeret.
Hvis man skal have flere koster det penge right?

--
Med venlig hilsen
Bo Simonsen

Join the Open Source revolution

Kommentar
Fra : leifnel

Dato : 22-12-01 14:30

Jeg har fundet en autoupdate, men det giver dependency-problemer (JEG HADER REDHAT)
Det skulle gøre det muligt at hente updates med en server, og distribuere det til resten.
Men for at opgradere redhat fra een version (6.1 f.ex.) til nyeste (7.2) skal man tilsyneladende benytte cd-rommen.
Eller, kan man som på FreeBSD og Debian opdatere til nyere versioner via nettet?
Jeg tror jeg vil klone en af serverne, så jeg kan lege med en opgradering.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-12-01 14:37

Bo Simonsen wrote:

>
> Problemet med up2date er vel at man kun må ha' en maskine registeret.
> Hvis man skal have flere koster det penge right?
>
Ikke helt.
Man kan registrere flere maskiner, men kun opdatere en af gangen.
Dvs man skal ind hos Redhat og flytte prioriteringen over til den
ønskede maskine.

Martin.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-12-01 12:39

Martin Andersen wrote:
>
> Bo Simonsen wrote:
>
> >
> > Problemet med up2date er vel at man kun må ha' en maskine registeret.
> > Hvis man skal have flere koster det penge right?
> >
> Ikke helt.
> Man kan registrere flere maskiner, men kun opdatere en af gangen.
> Dvs man skal ind hos Redhat og flytte prioriteringen over til den
> ønskede maskine.
>

Hvorfor overhovedet skifte fra Debian til RedHat?.... hmmm

Mvh
Jakob

Kommentar
Fra : leifnel

Dato : 23-12-01 14:56

"Jakob Bækgaard Sandholm" skrev d. 23-12-01 12:39 dette indlæg :

>
> Hvorfor overhovedet skifte fra Debian til RedHat?.... hmmm
>
Min eneste grund er, at visse ting kun findes til redhat. F.ex. chilisoft asp og cashcow.

Jeg orkede ikke lige at slås med at "portere" dem til debian.

Leif

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-12-01 00:10

"leifnel" <leifnel.news@kandu.dk> writes:

> "Jakob Bækgaard Sandholm" skrev d. 23-12-01 12:39 dette indlæg :
>
> >
> > Hvorfor overhovedet skifte fra Debian til RedHat?.... hmmm
> >
> Min eneste grund er, at visse ting kun findes til redhat. F.ex.
> chilisoft asp og cashcow.

Findes kun til? Hvis du mener at der kun findes RPM pakker er det da
ikke noget problem... Installer rpm på debian eller brug alien til at
konvertere rpm pakken til en deb pakke.

> Jeg orkede ikke lige at slås med at "portere" dem til debian.

Den eneste forskel (som man ligger mærke til) er stierne hvori
programmerne ligger og så default indstillingerne for de forskellige programmer.

--
Dennis
I too have always thought explanations were overkill when correcting peoples
mistake... A simple "that's wrong" has to suffice. I mean, people are always
aware why they are wrong... They just make mistakes to annoy you...

Kommentar
Fra : leifnel

Dato : 16-07-02 01:21

Prøver du bare på at skrabe point sammen, zonker?? Problemet er ikke løst.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 16-07-02 06:25

nej, men spørgsmålet er jo ½ år gammelt. Derfor såmænd