/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Bin-fil
Fra : dupont1
Vist : 525 gange
100 point
Dato : 07-07-03 10:48

Hvilket brænderprogram eller andet program skal jeg bruge for at "udpakke" bin-filer og hvordan gør jeg det?

Obs. helst ikke nero.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 07-07-03 10:59

Du skal også have en cue-fil til din bin-fil. og du kan bruge Daemon tools til at åbne dem med. Daemon tools ligger et fake cd-drev på din pc, som du kan afspille din filer med. Derefter kan du bare vælge kopier cd i eks. Nero eller CloneCD. nemt og hurtig.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 07-07-03 11:03

Hej dupont1

Bin filer er ikke pakkede som sådan. En bin fil er et cd-rom image, altså en image fil.
Denne bin imagefil kan man med fordel benytte, hvis man f.eks ønsker at sende sin jagtfilm til flere i famillien på cd-rom.
For at brænde bin-filen på cdrom kan man benytte softwaren fireburner: http://www.fireburner.com/
Jeg har ikke selv prøvet den, men den skulle efter sigende være rigtig god. Linket giver dig adgang til en prøve version.

Hvis man ønsker at afprøve bin filen først uden først at brænde en cd-rom, kan man benytte: daemontools:http://www.cd-rw.org/software/cdr_software/cdr_tools/daemon_tools.cfm

Med dette værktøj skriver man et sted på disken istedet for på cd-rom. På denne måde kan man snyde systemet til at tro det er en cd-rom. Jeg har heller ikke selv prøvet den, men her kan du finde en guide i hvordan du gør:
http://www.emaillab.org/djb/daemontools/daemontools-howto.html

mvh srhansen

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 100 point
Dato : 07-07-03 13:48
Kommentar
Fra : elxx

Dato : 07-07-03 19:41

Hvis du vil prøve med CDRWin 5.0 som jeg selv bruger skal du kun bruge *.bil-filen.
Den nyeste clone-cd kan lave virtuele cd-drev, og 'forstå' bin-filer. Prøv det. Det er klart det letteste.

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 07-07-03 19:42

Hvis du vil prøve med CDRWin 5.0 som jeg selv bruger skal du kun bruge *.bil-filen. Virker i 14 dage uden registration, og er nok det sværeste at finde ud af.
Den nyeste clone-cd kan lave virtuele cd-drev, og 'forstå' bin-filer. Prøv det. Det er klart det letteste. Virker i 21 dage uden registration, og virker efter min mening bedst.
Du kan hente Clone-cd her: http://213.242.80.4/download/SetupCloneCD.exe
Held og lykke..

Godkendelse af svar
Fra : dupont1

Dato : 07-07-03 20:20

Tak for svaret Manse9933.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-07-03 22:11

selv tak