/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Gode råd til Suzuki GS500
Fra : Jrod
Vist : 763 gange
50 point
Dato : 06-07-03 23:55

Hey boyz...

Jeg har så lige købt min første motorcykel, Jeg valgte suzuki GS500 2003 model. Og den køre jo godt..

Men er der nogen der har nogle gode råd til hvordan man bedst muligt køre den til så den kommer til at køre godt længe og sån man ikke køre den helt død.. Altså et godt råd til hvordan jeg skal køre den her til at starte på??

Jeg har kun haft den i en uges tid, og kørt ca 200 km

Håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt..

Mvh J-Rod

Kommentar
Fra : botage

Dato : 07-07-03 14:37

hej og tilykke med din mc. Jeg tror der er mange meninger om det, men jeg kørte min gs500e til som der står i instruktionsbogen, lidt kedeligt måske, men jeg tror også at det suzuki skriver er det rigtige. Ellers har jeg overholdt service og nu har jeg kørt 10000 km uden problemer, jeg har skiftet en baglygte pære kr20,det er alt hvad der er sket.
hilsen Bo

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 07-07-03 16:01

Hej Botage

Tak for dit svar, ja det er da lidt kedeligt må jeg sige, men jeg kan da kun give dig ret i at det helt sikkert er det rigtigte at gøre, men jeg må da indrømme at jeg har været oppe at runde de 9000 omd en enkelt ganag eller to, men så længe jeg ikke ligger og piner den oppe i det røde felt hele tiden så er det vel ikke noget der sker noget ved, eller havd?

Men igen tak for dit svar, jeg venter lige lidt med at lukke spørgsmålet da der jo måske kommer et par flere gode råd eller tips..

Hilsen J-Rod

Accepteret svar
Fra : SV650

Modtaget 50 point
Dato : 08-07-03 22:42

Hej J-Rod. Ja der skal også lyde et tillykke fra mig. Jeg startede også på en GS500, men den var godtnok købt brugt. Havde ca. gået 12000 på det tidspunkt. Idag har jeg den store fornøjelse at køre på en lækker (ja det er vel åbenlyst) SV650.
Min mening om tilkørsel af ny cykel er at det er vigtigt at køre maskinen ved forskellige omdrejninger. Altså ikke brænde indkøringsperioden af med 5000 o/min på en landevej (max omdr. tal skal dog overholdes som beskrevet i manual). Ydermere har jeg ladet mig fortælle at et olieskift omkring 500km skulle være godt. Instruktionsbogen siger nok noget andet, men i denne periode tilpasser motor komponenterne sig hinanden hvilket resultere i forurening af olien.
Om overnævnte er korrekt, ved jeg ikke, men det er hvad jeg har læst mig til...
God fornøjelse og en løftet venstre.

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 09-07-03 13:39

Tak skal i have for jeres gode råd drenge... En løftet venstre til jer også..

J-Rod

Godkendelse af svar
Fra : Jrod

Dato : 09-07-03 13:40

Tak for svaret SV650.