/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Benzin
Fra : Bragesvej
Vist : 1776 gange
20 point
Dato : 06-07-03 23:11

Flere og flere benzinfarbrikanter reklamere med en bedre benzin (Hydro-Texaco har Nitro, Shell har V.power)
Men til spørglsmålet er denne benzin virklig bedre en den almindlige?

Accepteret svar
Fra : niss45

Modtaget 30 point
Dato : 06-07-03 23:24

Efter hvad jeg har hørt er det et middel som renser kaburator , dysser med mere , men man kan lige så godt bøbe et middet at hælde i benzinen, det har jeg god erfaring med og det koster ike mere en ca. 50-60 kr..men skal gentages et par gange om året alt efter hvor meget man køre og om det er korte eller lange ture man køre..
MVH
Niss45

Kommentar
Fra : kkotss

Dato : 07-07-03 09:52

Jeps, og produktet der kan hedder REDEX - Det findes til biler med kaburator, sprøjt og disel.
Nogle siger at biler med kaburator kan renses ved at tage luftfilteret af og hælde (meget stille og roligt) en danskvand ned i kaburatoren. sidstnævnte har jeg dog ikke prøvet.

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 07-07-03 10:15

Der findes mange prodikter på markedet, og det med danskvand er også effektivt, men man skal passe på ikke at drukne motoren , så er man ikke så ferm til den slags med biler, vil jeg fraråde den metode, så hellere købe et produkt til at hælde i benzinen, den er mere sikker og effektiv..
MVH
Niss45

Kommentar
Fra : bdg

Dato : 07-07-03 10:33

Redex er absolut ikke at foretrække hvis man spørger eksperter, men jeg ved ikke præcis hvorfor...
Med hensyn til benzinen, er det begrænset hvor meget jeg tror på, at der er nævneværdig foreskel. Jeg køre ikke selv i en bil med kaburator, men de fleste benzinselskaber får deres bvenzin fra Shell...

BDG

Kommentar
Fra : hh01c

Dato : 07-07-03 10:42

Alle disse "nye" produkter fra diverse benzin selskaber er jo ikke helt den store nyhed. Shell har haft sin V-power i mange år, men det er først nu der er kommet langt mere fokus på disse nye produkter da det er gået op for en del selskaber at der findes nogle firma kunder der er fuldstændig ligeglad med hvad benzinen koster for det bliver betalt af firmaet. Spørg dig selv hvis du fik at vide at hvis du tankede V-power, Dynamich, Nitro, Ultima, ect. ville din bil kunne reagere hurtigere og derved kan du komme hurtigere over krydset, ville du så ikke også købe det ,når du ikke behøver at tænke på prisen.
Hvad angår effekt så afhænger det meget fra hvilken bil du har til hvilken årgang den er fra. Man kan kun prøve det selv på sin egen bil, og derefter tjek hvad ens resultater bliver. Det skal lige siges her tænkes kun på brændstof økonomi (km/l) og ikke på flere hk eller noget..

Mvh.
Joachim

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 07-07-03 12:27

Nu har jeg en Astra fra 95 med en monopoint indsprøtnings motor kan jeg så også bruge Redex?

Kommentar
Fra : geu

Dato : 07-07-03 14:33

Det som der er tilsat alle de fine benzin tyber, er bare rense aditiver. De er tilsat for at opløse evt. koks i forbrændingskammeret i motoren. Og være med til at rense indsprøjtningsdyserne. Der findes rigtig mange forskellige tyber man sel kan købe og tilsætte, og det er mange gang langt det billigeste. Jeg arbejder ved Toyota, og der tilsætter vi et aditiv der hedder Bell Add, og det hjælper på de biler der er problemer med... Om det hjælper på de andre ved jeg så ikke. Jeg vil selv bruge det hvis jeg kørte mange korte ture, hvor bilen ikke altid blev rigtig gennem varm. Eller hvis der var udsætter,tændingsbanken eller eftertænding. Om det så hedder Redex eller Bell Add tror jeg nu er lige meget hvis det virker. Til sidst det med at hælde en danskvand i er et godt trix, hvis der er meget koks og sod i forbrændingskammeret. Men man skal huske at den skal være driftvarm og holdes oppe i omdr. Men det var noget man brugte for "lang tid" siden, eller der hjemme i indkørelsen. Det der sker er at vandet fordamper og sprænger koks og sod af. (1 L vand giver ca 1800 L damp. )

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 22-07-03 23:32

Tak for svaret niss45.