/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
IPAQ Bluetooth internet forbindelse...
Fra : stupendous_dk
Vist : 402 gange
200 point
Dato : 06-07-03 21:44

Jeg har de sidste par dage siddet og rodet med et problem - jeg har en IPAQ H3970 med integreret Bluetooth - og i den her PC har jeg sådan en fin USB-Bluetooth sat i USB-Hubben.

Problemet ligger i, at jeg gerne vil have IPAQ'en på internettet nu! - Så snart den sidder i sin Craddle ActiveSync'er den, og den kan gå på internettet. Men når jeg bruger Bluetooth kan jeg gå ind og vælge den her PC og så "ACCESS NETWORK". Her logger den så på, og jeg kan sende filer og ting og sager mellem IPAQ'en og PC'en...men ingen Internet

Jeg har i øvrigt lavet sådan en standard WinXP-PRO internet-deling på det LAN som har internet over på Bluetooth-netværket(ikke Bridging, bare standard).

... Hmm, men altså - den vil ikke gå på internettet, nogen der ved hvordan man får sådan en sag til at virke? (forresten den kan ikke Sync'e via Bluetooth, der kommer ingen fejl - der sker bare intet - pop'en lukker på PDA'en når den ha prøvet at connecte i ca. 3 min.)

Jeg håber virkelig der er nogen som kan hjælpe hurtigt - Gode point for løsning/guide der virker! :)

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 07-07-03 11:47

Hejsa jeg har et gæt

Har du prøvet at lave en broforbindelse mellem dit netkort og så din bluetooth.. min gæt er at din IPAQ ikke får en gateway med ud eller at den ikke ved hvad den skal gøre med den. da de nok ikke ligger i samme netværk

En netværksbro går det at den lægger de to netværk sammen i din route tabel

Kommentar
Fra : stupendous_dk

Dato : 07-07-03 23:10

Ja, det er prøvet...

Jeg har siddet med det hele natten, og kl. 6 i morges fik jeg det til at virke sammen med en kammerat med samme model IPAQ...
Det er dog ikke den helt korrekte løsning, da den KRÆVER en synkronisering, som kan skabes via Bluetooth med Widcom i stedet
for den standard Bluetooth Manager. - Dette gør imidlertid at der KUN kan være en IPAQ på internettet ad gangen på den bluetooth-
enhed, da man kun kan synkronisere én enkelt enhed ad gangen.

@Buch78:
Laver man et standard Internet-Share virker nettet også på IPAQ'en, det gør det nemlig altid når den er synkroniseret, dog æder den
selv hele forbindelsen hvis man ikke laver Bridging som du siger. Laver man den, er både PC og IPAQ online - ellers kun IPAQ.

Der var desværre ikke mange som viste noget om emnet her på "Kandu" (ser det ud til?) - men tak for buddet ;)

Får andre samme problem har jeg en løsning.

Martin

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 08-07-03 22:05

Hej stupendous_dk !!

Hvis du vil kender jeg en der hedder Henrik som kan hjælpe dig
Så 200 point til mig og du har en Adresse

Kommentar
Fra : stupendous_dk

Dato : 08-07-03 22:09

En adresse? hm hm.... jeg vil have en løsning, og hvis du har læst lige ovenover har jeg selv fundet en løsning, men vil gerne have den PERFEKTE løsning, men det er åbenbart ikkesådan lige til ;)

Accepteret svar
Fra : Rustica.dk

Modtaget 200 point
Dato : 08-07-03 22:16

Hans Mail er Hoenne@hoenne.dk

Kommentar
Fra : stupendous_dk

Dato : 08-07-03 22:18

Tak for tippet, han er simpelthen bare en værre kanalje... han skrev en SMS besked til min iPAQ og nu er den fandme online når jeg går på lokum!! er det ikke sindsygt?! det synes jeg altså...

Godkendelse af svar
Fra : stupendous_dk

Dato : 08-07-03 22:20

Tak for svaret Rustica.dk.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 08-07-03 22:24

HHI han er bare en gud IK`

Kommentar
Fra : stupendous_dk

Dato : 08-07-03 22:28

Jo totalt.... må ned og finde ham i byen et sted senere...hallo - stik mig lige din MSN email - din email er "midlertidigt over kvota" så jeg fik min mail i hovedet igen :P

Kommentar
Fra : 9105ted

Dato : 14-01-04 18:13

Jeg har det samme problem, please help med en detaljeret opsætning