/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
ubehagelige sms beskeder
Fra : jydepotten
Vist : 452 gange
20 point
Dato : 06-07-03 18:57

Der bliver sendt ubehagelige sms beskeder til mig, ja ligefrem trusler. Jeg har nummeret, men da nummeret er hemmeligt kunne jeg godt tænke mig at få at vide om disse hemmelige numre kan afkodes? På forhånd tak

Kommentar
Fra : truelsdal

Dato : 06-07-03 19:07

Du kan gå til politiet med ded, de kan spore den.......
Hvis der kommer beskeder fra internettet kan de osse finde frem til adressen...

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 06-07-03 19:12

Hvis du har nummeret, så kan det ikke være hemmeligt. Så vil du nemlig ikke kunne se det på telefonen.

Men når du nu har nummeret, hvorfor ringer du så ikke bare til det. Skjul eventuelt dit eget nummer og se om du kan genkende stemmen.
Alternativt så skal du prøve at ringe til nogle teleselskaber og se om de kan oplyse dig ejerens navn.

mvh/HJP

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-07-03 19:54

Flere jyder ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Elykolom

Dato : 06-07-03 19:56

<ELYKOLOM>

ja, jeg tror det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-07-03 19:57

Lige som sidst ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Elykolom

Dato : 06-07-03 19:58

<ELYKOLOM>

Ok.

Kommentar
Fra : Elykolom

Dato : 06-07-03 19:59

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-07-03 19:59

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 06-07-03 20:01

</MOLOKYLE> og <ELYKOLOM>

Hvilken sammenhæng er der med jer to??????? Du/I går meget efter andre, men hvorfor hedder du/I det samme bare bagvendt....

Kommentar
Fra : sabelfisk

Dato : 06-07-03 20:22

Fordi d er den samme person...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-07-03 20:25

Er det ikke snart sengetid for >ELEKOLOM\<
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-07-03 20:26

Hov - >ELYKOLOM\<

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-07-03 20:26

Nummeret kan jo ikke være hemmeligt siden du kender det. Du må jo være meget nysgerrig siden du læser det, der bliver sendt til dig. Uha uha er du ikke bange nu for de trusler du får?

Til TariLiex : På nuværende tidspunkt er der mange, der her på kandu gennemgår kønsskifteoperationer. Dem, der har været på den sidste uges tid ved hvorfor molokyle/elykolom hedder hvad og hvornår.

mvh ans

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 06-07-03 20:29

jeg har været her den sidste uges tid, men ved ikke hvorfor... kan det blive forklaret?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-07-03 20:31

ans -> Rigtigt og der er rigtig gang i den for tiden. Se også 'hehe' selvstændige og en der skal bruge kapital.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 06-07-03 20:36

Ellers skriv de første 4-5 cifre her, så skal jeg fortælle dig hvilket selskab du skal henvende dig til.

Mvh

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 06-07-03 22:02

SERIØST!!!!!!!

et nummer kan sagtens være hemmeligt samtidig med at man kan se nummeret, når man modtager en sms

beck

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 06-07-03 22:06

Ja det kan det godt... men når du så kan se nummeret i en sms, så er det ikke så hemmeligt mere...

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 06-07-03 22:09

Man vil altid! se nummeret fra en sms.
Jeg har f.eks. et bi-kort hos Sonofon. Fra det kan jeg sagtens sende sms med bikortets nummer - men der er bare lige den abberderbaj - at nummeret ikke eksisterer som tlf-nummer - men samtidigt kan man dog se af de første 4-5 cifre hvilket tele-selskab nummeret hører hjemme, og den vej klare problemerne.

Mvh

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 06-07-03 22:14

I har ret m.h.t. til at man også kan se et hemmeligt nummer i en SMS. Blot må selskaberne ikke oplyse ejeren

Det med de 5 numre begynder at blive et problem. Det gælder sikkert stadig for nye numre, men med nummer-portabiliteten, vil man i fremtiden ikke længere kunne se på nummeret, hvilken udbyder det stammer fra.

Kommentar
Fra : sabelfisk

Dato : 08-07-03 21:58

så skriv nummeret her, lad mig ringe op og så skal jeg fortælle dig hvad personens navn er.

Kommentar
Fra : annemus21

Dato : 09-07-03 18:42

du skal ikke regne med at det hjælper at gå til politiet da de for det meste bare råde dig til at skifte nr. i første omgang.
jeg ville sige at du kan prøve at ringe med hemmeligt nr op til det nr som de beskeder kommer fra og så se om du kan kende stemmen/spørge efter navn hvis ikke vedkommende siger det med det samme.hvis ikke det virke ville jeg nok sige at du skal skifte nr. og så passer på med hvem du giver dit nye nr. til

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 09:18

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>