/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Risikovillig kapital
Fra : solskind
Vist : 519 gange
20 point
Dato : 06-07-03 18:57

Hej
Jeg har nogle gode ideer, til en produktion, med salg for øje. Hvor finder jeg risikovillig kapital ?.
VH solskind

Kommentar
Fra : shopasia

Dato : 06-07-03 19:10

Hej Solskind.

Hvormeget skal du låne?

Er dit firma privat ejet, APS, eller A/S?

Dette er meget vigtige ting, at gøre op, inden man går ud og låner penge.

Måske kan du låne i din bank, eller kik lidt på internettet.

Hvis du har/laver en forretnings plan, vil din bank nok være den billigste / bedste at låne penge af.

Med venlig hilsen

Per
Shop Asia

Kommentar
Fra : solskind

Dato : 06-07-03 19:18

Hej per
Jeg aner ikke hvor meget det vil koste, at producere, og distribuere, mine ider. Jeg har en ide om det. Det jeg søger er en der vil købe ideerne. Jeg er en privatperson, som går og får " skøre ideer ".
VH solskind

Kommentar
Fra : solskind

Dato : 06-07-03 19:25

Hej igen per
Hvordan sikrer man sig mod, at en anden stjæler sin ide, unden at mynsterbeskytte eller for den sags skyld optage patent, når man indgår forhandling.
VH solskind

Kommentar
Fra : shopasia

Dato : 06-07-03 19:29

Hej Solskind.

Det er en god ide at tage en advokat med på råd, for på denne måde vil du kunne sikre dig bedst.

Hilsen
Per

Kommentar
Fra : solskind

Dato : 06-07-03 19:32

Hej igen per
Navnet du bruger, skal det forstås på en sådan måde, at du importere fra asien ?
VH solskind

Kommentar
Fra : shopasia

Dato : 06-07-03 19:42

Hej igen solskind

Ja jeg importer mest fra Thailand og dog mest fødevarer se mere her http://www.shopasia.dk

Vi har også en afd. i Thailand, som exporter til hele verden.

Hilsen
Per

Kommentar
Fra : solskind

Dato : 06-07-03 19:44

Hej igen alle
Ja, jeg var så dum, at brænde alle mine point af på mit første spørgsmål. Det var ment som en spøj. Tåbeligt. Nu hvor jeg ved, hvordan kandu.dk fungere og har erfaret at adressen kan benyttes som et vigtigt redskab, til, at få svar på spørgsmål, som man måtte brænde inde med, ikke for at sige, at mit første spørgsmål ikke altid har fasineret mig. JEG HAR BARE SÅ MANGE ANDRE SPØRGSMÅL. I får dem så snart jeg skraber points sammen, om ikke andet, så et om dagen.
VH solslind

Kommentar
Fra : solskind

Dato : 06-07-03 19:47

Hej per
Kunne det tænkes, at du kunne skaffe kontakter i Thailand, til en mulig produktion derude ?
VH solskind

Kommentar
Fra : shopasia

Dato : 06-07-03 19:53

Kære Solskind

Du meget velkommen til at kontakte på kontakt@shopasia.dk.

Vi har 5 mand ansat i Thailand, så måske kan vi finde på noget.

Hilsen
Per

Kommentar
Fra : solskind

Dato : 06-07-03 20:10

Hej Per
Det vil jeg muligvis, ( læs temmelig sikkert gøre ), når jeg har noget mere konkret, at arbejde med, en demo, en model, en beskrivelse, you name it. Jeg har bare for lidt at bidrage med endnu. Jeg har hørt,at de kan producere alt, bare de har et eksemplar, at gå ud fra. Er det rigtigt ?.
VH solskind

Kommentar
Fra : shopasia

Dato : 06-07-03 20:17

Hej Solskind.

Det er helt rigtigt og du er meget velkommen til kontakte mig når du er klar.

Hilsen
Per

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-07-03 20:19

Unskyld Solskin at jeg lige skyder en bemærkning ind til "shopasia"
Det er en rigtig flot og afballanceret hjemmeside i har, den passer til butik og det der sælges, men hvis man ikke hopper over på "kontakt os" så aner man ikke hvor i bor.
Det er lidt synd, for den ellers så flotte side.
Måske et lille Peter Bangsvej 108 lige over butiksbilledet, med link til kontaktsiden.
Emesen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-07-03 20:25

Øhh... hvor har du brændt point af? Jeg kan ikke se noget i din historik ???

[citat]
Hej igen alle
Ja, jeg var så dum, at brænde alle mine point af på mit første spørgsmål. Det var ment som en spøj. Tåbeligt. Nu hvor jeg ved, hvordan kandu.dk fungere og har erfaret at adressen kan benyttes som et vigtigt redskab, til, at få svar på spørgsmål, som man måtte brænde inde med, ikke for at sige, at mit første spørgsmål ikke altid har fasineret mig. JEG HAR BARE SÅ MANGE ANDRE SPØRGSMÅL. I får dem så snart jeg skraber points sammen, om ikke andet, så et om dagen.
VH solslind
[/code]

Er du også jyde ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-07-03 20:27

ALLE -> Kik lige på:

'hehe' selvstændige og 'ubehageliger sms beskeder !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-07-03 20:30

Til solskind:

Jeg kan kun sige een ting, det er ikke fra mig du får risikovillig kapital.

mvh ans

Kommentar
Fra : solskind

Dato : 06-07-03 20:32

Hej og godaften emesen
Det er naturligvis dejligt, at andre blander sig, det er, som jeg har opfattet det, hele meningen med denne side. Tak for det. Jeg kunne naturligvis havde håbet på, at du kunne, hjælpe mig, med råd og svar på mit spørgsmål. Ok alle kommentarer er velkommene. Jeg Kører en tur. Er på igen om en times tid. Jeg håber naturligvis, at kunne læse om et halvt hundrede kommentarer, råd, meninger eller blot meninger.
VH solskind

Kommentar
Fra : shopasia

Dato : 06-07-03 20:40

Hej emesen

Tak for din bemærkning, men hvis du rulle ned på siden, så har alle sider et lille navne felt, her står hvor Shop Asia bor.

Derfor tror jeg at man godt kan finde os.

Hilsen
Per

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-07-03 20:47

Yes - men så langt nåede jeg jo ikke.
Nå men det var også bare lige.
Emesen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-07-03 20:51

emesen -> Godt initiv at du prøver at hjælpe shopasia, men ,ked af at sige det; solskind eller solslind eller... behøver du vist ikke at bruge tid på.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-07-03 21:21

Undskyld solskind, men der foregår så meget underligt her på kandu.dk iøjeblikket. Jeg glemte lige i skyndingen, jeg selvfølgelig ikke kan se, hvor du har fyret alle dine point af, på din historik. Hvis du skriver et link til hvilket spørgmål du har brugt point, vil jeg forære dig lidt af mine point, som plaster på såret for at før jeg tænker.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : solskind

Dato : 06-07-03 21:23

Hej molokyle
Jeg mener hej, uden, at havde brugt stavekontrol. Ja jeg er jyde, det er her der handles. Læs spørgsmålet "hvorfor grøn, hvorfor bøf" det kunne jo være, at du havde et svar, fessor !.
VH solskind

Kommentar
Fra : solskind

Dato : 06-07-03 21:30

Hej igen molokyle
Der var jeg for hurtig på aftrækkeren, undskyld, kan vi dele de points du havde tiltænkt mig? Hvis du vil kan jeg stille flere spørgsmål? det kommer vel ikke bag på nogen. Ok ,Ok molokyle sorry.
VH solskind

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-03 21:33

Sådan - det var bedre.
Eyvind.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-07-03 21:36

Hvilken kategori ?

Ps. ikke 'fessor', men 'Professor Vrøvl'

Det med jyde var ikke i en ond mening. Der har bare været en Jydepotte, jyde4 og jyde3 der har irriteret mig lidt idag. Nåhh... og du ved også, jeg altid skriver Hai istedet for Hej i mine indlæg ? Det er med vanillie og helt vild kakao.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-07-03 21:38

Ps. Jeg kan IKKE finde dit spørgsmål i en søgning...............!!!!!!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : solskind

Dato : 06-07-03 21:46

Hej Eyvind
Ja det var meget bedre.
Jeg lod mig rive med , af en dårlig bemærkning, det skal ikke ske igen. Det var ikke derfor jeg stillede mit spørgsmål. Jeg stillede det for, at få et godt råd. Jeg spørger stadigvæk. Rådet fra shopasia med at kontakte en god advokat, er godt, men det er bare ikke svaret på mit spørgsmål. Jeg lader spørgsmålet stå åbent. Hej Eyvind

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-07-03 21:47

til molokyle:

De point som solskind tidligere har "fyret" af har jeg fået på ærlig vis.

mvh ans

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-07-03 21:52

Ja ja, godt ord igen. Jeg lægger lige 40 point (dette spørgsmål * 2) ud i smalltalk som :

Hurtig på aftrækkeren Professor Vrøvl

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : solskind

Dato : 06-07-03 21:55

Hej ans
Og molokyle.
Først til ans. Ja det har du. Det var virkeligt et trikky spørgsmål. Du fortjente virkelig dine points, det eneste jeg fortryder, er at jeg kun gav dig en stjerne. det var så det.
Molokyle spørgsmålet var i kat. andet videnskab.
VH solskind

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-07-03 22:02

Værsgo' så er der leveret. Desværre kan jeg ikke hjælpe med din finansiering, som hjemløs får jeg kun 4.831 kr/mdr. til det hele og nettet æder de 520.

Mvh. </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-07-03 22:07

Til solskind:

Stjerner fra eller til betyder ikke så meget. Er vi ikke en stjerne i os selv? Og det uanset hvad kandubrugerne bedømmer os til.

Nu venter jeg bare på solskin.

Sommerhilsen ans

Kommentar
Fra : solskind

Dato : 06-07-03 22:31

Hej molokyle, tak.
En del af din gave er invisteret i " andet helbred " Klø på, besvar.
ans, du har fat i det helt rigtige, det livet drejer sig om, men aligevel ....y.
VH solskind

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 01-10-03 08:40

Hejsa

Hvis dit spørgsmålet er besvaret er du så ikke sød at lukke det?

mvh
Ishoey

Kommentar
Fra : Garmund

Dato : 28-10-03 14:19

Magen til useriøst spørgsmål skal man lede længe efter. Der er faktisk folk der arbejder seriøst med ideudvikling og søger professionelle sparringspartnere. Vær god at lukke spørgsmålet og alle de efterhånden ligegyldige svar.
Mvh Garmund

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 09:19

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>