/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Yamaha Jog Kaburator - HJÆLP
Fra : thomse
Vist : 600 gange
20 point
Dato : 06-07-03 13:42

Jeg har for nyligt købt en gammel Yamaha Jog, den æder benzin som 12 svin!!!! og tændrøret bliver totalt soddet til, dem som jeg kender siger det er fordi kaburatoren står forkert og den for så meget benzin den ikke engang kan stå i tomgang. Det er standart kaburatoren til Yamaha Jog, hvor justerer jeg på den hvor meget benzin den skal have ??? kan det evt. være andet ??? HJÆÆÆÆÆÆLP, ligenu er det billigere at tage en taxa end at køre på den

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 06-07-03 19:27

Der er noget galt ! En jog standart kaburator kan ikke komme til at bruge så meget benzin uanset hvor dårligt den er indstillet! Du kan ikke indstille den så den bruger mindre benzin, eller jo, men det er kun noget din motor kan mærke, du kan ikke se det på dit benzin forbrug! Er du sikker på alt sidder ordentligt sammen, og der ikke er utætheder ?

Kommentar
Fra : thomse

Dato : 06-07-03 22:37

Hey Jon...

Hmmm...jeg kan godt give dig ret i der er noget galt, iaftes har jeg reguleret lidt på tomgangshastigheden + luftblandings skruen, og det hjalp faktisk en smule, Yeees..!!! meeen det R oXo en gammel Jog, det sgu nok derfor den går lidt sløvt, skal have skiftet lejerne ved krumtappen... kender du forresten et sted hvor man kan købe dem billigt ???

MvH

Thomas

Kommentar
Fra : thomse

Dato : 06-07-03 22:37

Hey Jon...

Hmmm...jeg kan godt give dig ret i der er noget galt, iaftes har jeg reguleret lidt på tomgangshastigheden + luftblandings skruen, og det hjalp faktisk en smule, Yeees..!!! meeen det R oXo en gammel Jog, det sgu nok derfor den går lidt sløvt, skal have skiftet lejerne ved krumtappen... kender du forresten et sted hvor man kan købe dem billigt ???

MvH

Thomas

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 06-07-03 22:56

thomse >> jaja det kan sagtens få den til at køre bedre at indstille på kabuen, men det får den ikke til at bruge mærkbart mindre benzin !

Kommentar
Fra : thomse

Dato : 06-07-03 23:11

Nej, jeg syntes også det er lidt mærkeligt, meeen nu virker det sQ, najs

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 06-07-03 23:13

bruger den mindre benzin nu eller hvad siger du ?

Kommentar
Fra : thomse

Dato : 06-07-03 23:20

Yep, den bruger mindre benzin OG forbrænder det rigtigt...! najs

Kommentar
Fra : thomse

Dato : 06-07-03 23:21

nu har jeg lige købt min jog så R ik helt inde i den, men den på instrument brættet som hedder Speed, hva lyser den for ??

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 06-07-03 23:37

Speed ? Det har jeg aldrig set på en scooter før ! Er der ikke et billede på lampen, fx. en olie lampe eller ligende ?

Kommentar
Fra : bokaj21

Dato : 30-07-03 13:14

Hej... speed lampen blinker når du kører stærkt nok til at kunne overhale en sløv cykelist *S* ( når scooteren overstiger 35 km/t.) men når knallerten har kørt med tun et stykke tid virker denne ikke regemæssigt mere, så blinker den kun en gang imellem...