/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Parakit/Papegøje?
Fra : Marchwitz
Vist : 1671 gange
50 point
Dato : 06-07-03 10:07

Vi er lidt forvirrede.
Vi har forskellige fugle bl.a. nogle nymfeparakitter og nogle barabanter.
D.v.s. vi tror vi har barabanter, men vi kan ikke finde noget om denne type parakit.
Vi ved ikke engang om barabant er stavet rigtigt.
Eller om der i det hele taget ER noget der hedder barabant, måske hedder den bare noget med parakit?
Vi har helt styr på pasning og pleje af dem, det er bare lige navnet vi godt kunne tænke os at få på plads.

Skulle der være nogen der ved noget om dette?

Med venlig hilsen
Kim Marchwitz

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 06-07-03 10:46

prøv www.zoocity.dk eller mail info@zoozity.dk

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 06-07-03 11:05

Tak for dit link rotw.
Vi har talt med zoocity, og de siger at det hedder en Babant.
Men ellers har vi ikke fået så meget info om denne type endnu.
Det er som om der slet ikke findes noget på intenettet om babanter.

M.v.h.
KM

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-07-03 11:30

Er din "Babant" kommet flyvende til dig?

Hvis det er en, som du har købt må sælgeren jo vide noget om den. Du kunne jo også tage den med til en fugleforretning. Måske er det slet ikke en "Babant".

ans

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-07-03 11:32

http://www.bogsalget.dk/index.htm Denne side er om papegøjer og parakitter...
http://www.bogsalget.dk/bog/papegoje.htm her er et bredt udvalg af parakit-bøger...

http://www.dsi-info.dk/ her er der forskellige klubber (undulater, australske parakitter m.m.)

Håber I finder jeres babant/ panant eller hva den nu hedder (har fundet en panant!)
mvh Christina

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 06-07-03 11:43

Næ de kom såmænd ikke flyvende, vi overtog et par for ca 4 år siden fra en familie som skulle skilles og flytte og sådan noget kedeligt noget. Vi har passet dem som parakitter, og de har netop fået 3 unger, så vi har nok ikke gjort noget forkert.
Navnet barabant fulgte med fra denne familie. En dyrehandler i Næstved kendte også lidt til denne type.
Men det kan jo godt være at zoocity har ret i at det hedder Babant.
Der findes jo et hav af arter og underarter, så der er vel ikke noget at sige til, at man ikke kan følge med.

Nu har vi sat os i hovedet at vi vil vide noget mere, og det ser ud til, at vi skal handle lidt i bogsalget.dk som Christina foreslår.

M.v.h. KM

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-07-03 11:48

jamen god fornøjelse, håber I finder en bog om netop jeres!

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 60 point
Dato : 06-07-03 11:55
Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 06-07-03 12:11

Hovsa,- Der var pludselig noget om "Barrabanter"
(Kært barn har åbenbart mange navne som man siger)
fuglehold.dk førte mig videre til Lexicon of Parrots. Den skal lige nærlæses.

M.v.h. KM

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-07-03 12:28

Du kan jo se her om din Barrabant ligner denne her :

www.agapornis.dk/historier/thomas/thomas.htm

mvh ans

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-07-03 19:01

ans -> Dit link er dødt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 06-07-03 19:22

Jeg har også bemærket det døde link.
Men så gik min computer i fisk, og jeg fik et hysterisk tilfælde.
Nu har jeg gået mig en god lang tur, og er igen klar til at lede efter min barrabant, eller hva' den nu hedder.

M.v.h.
KM

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-07-03 19:24

Det undrer mig.
Da klokken var 12.25 så jeg billeder af flere "Barrabanter" på ovennævnte link.

ans

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 06-07-03 19:30

Det er fordi det er en rammeside. Man skal klikke på "diverse" og herefter på "hos Thomas" og så på " "se mit fuglehold"

Og det er sådan vores barrebanter ser ud. Så det er altså ikke kun os der har sådan nogle.

M.v.h. KM

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-07-03 19:33

Marchwitz.
Lige til orientering så var der en som hed "Thomas" som havde en hjemmeside om Barrabanter.
Ærgerligt at den forsvandt, da din computer gik ned.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-07-03 19:39

Så har du måske set billederne?

Så er navnet Barrabanter måske det rigtige navn. Nu er der da 2 familier med en sådan fugl.

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 06-07-03 19:45

Jepper, og det er lige præcis sådan fuglene ser ud.
Man skulle blot skrive: http://www.agapornis.dk og så klikke sig frem som jeg skrev før så kommer man frem til billederne.

M.v.h. KM

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-07-03 19:49

Undskyld jeg Jeg har selv haft parakitter (Pippi & Ivan) de var søde, men det ku' være jeg sku' anskaffe mig såd'n no'en drabanter, så ville vi være 3.

MarchWitz : Hvis du finder et godt billede, sender du ikke lige et link ? Tak ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 06-07-03 19:58

Ska' jeg nok

Godkendelse af svar
Fra : Marchwitz

Dato : 06-07-03 21:05

Da jeg fik kikket lidt nærmere på linket fra rotw fandt jeg dette:
http://www.fuglehold.dk/Barraband/index_barraband.htm
Et flot billede af et par barrabanter.
Her er så en forklaring:
http://www.fuglehold.dk/Barraband/Barraband_leksikon_index.htm
Det er desværre rammesider, men her er hovedsiden:
http://www.fuglehold.dk

Det må siges at være svar på mit spørgsmål, tak for det rotw.
Samtidig fik vi en mængde gode link og idéer til hvor vi kan finde yderligere info,
tak for hjælpen alle sammen.

Med venlig hilsen
Kim Marchwitz

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-07-03 21:15

Heeeeei, hallo du der du. Jeg kender en der hedder Axel på Vesterbro der har sådan et par. Han vidste heller ikke hvad det var for nogle, men det kan jeg fortælle ham nu. Der er altså allerede mindst 3 famillier med Barrabanter. Så bliver jeg måske nr. 4 når jeg har fundet et sted at bo !

Tak. for billederne Marchwitz.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 06-07-03 21:21

Så kan vi jo snart lave en lille forening

KM

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-08-03 16:33

det var så lidt