/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Kongebesøg i Aalborg
Fra : JohanM
Vist : 529 gange
48 point
Dato : 20-12-01 10:25

Er der nogen, der kan hjælpe mig med datoen/er for kongebesøg i Aalborg efter 1883 - min oldefar skulle - efter sigende - som ældste amtsråds medlem ved en bestemt lejlighed, være den der bød majestæten velkommen - det vkunne jeg godt tænke mig at undersøge, men kender ikke dato/årstal for besøget

Kommentar
Fra : godthaab

Dato : 06-01-02 19:56

Her er måske svaret på dit spørgsmål:
I gemmerne på Lokalhistorisk arkiv for Ellidshøj-Svenstrup-Godthaab sogn fandt jeg for nogen tid siden nogle tegniger tegnet af K. Gamborg. - disse tegninger viser bileder fra "Den 15. danske Landmands Forsamlig 26. juni - 30. juni 1883.
Under et af disse billeder står der "Konges Landstigning" - Kongen står på kajen og hilser på en flok mænd (muligvis amtsrådsmænd) hvor den forreste hilser igen med hatten i hånden . - Hvis dette bud kan bruges kan du sende en e-mail til mig med din egen e-mail adresse så vil jeg prøve at scanne og sende en kopi til dig - (tegningen er en kopi som nogle steder er lidt dårlig).

Kommentar
Fra : godthaab

Dato : 06-01-02 20:00

Jeg prøver igen hvor jeg husker at skrive hvem jeg er:

Her er måske svaret på dit spørgsmål:
I gemmerne på Lokalhistorisk arkiv for Ellidshøj-Svenstrup-Godthaab sogn fandt jeg for nogen tid siden nogle tegniger tegnet af K. Gamborg. - disse tegninger viser bileder fra "Den 15. danske Landmands Forsamlig 26. juni - 30. juni 1883.
Under et af disse billeder står der "Konges Landstigning" - Kongen står på kajen og hilser på en flok mænd (muligvis amtsrådsmænd) hvor den forreste hilser igen med hatten i hånden . - Hvis dette bud kan bruges kan du sende en e-mail til mig med din egen e-mail adresse så vil jeg prøve at scanne og sende en kopi til dig - (tegningen er en kopi som nogle steder er lidt dårlig).

Venli hilsen
Verner Johansen
verner@io.dk

Kommentar
Fra : JohanM

Dato : 08-01-02 12:14

Tak for dine oplysninger, men jeg tror ikke det er dette besøg, det må være senere. Jeg har i en årbog set en omtale at det pågældende besøg.

venlig hilsen
Johan Mathiasen

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 48 point
Dato : 15-07-02 18:26

Hvis spørgsmålet er besvaret, er du så sød at lukke det ?

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 17-07-02 11:40

Kære JohanM.
Afvis Zonkers svar, han er bare ude efter nemme point.
Hilsen Jeannie Kristensen

Kommentar
Fra : KaNi

Dato : 01-09-02 17:01

Hej JohanM

Har du prøvet at "pløje" avisen for Ålborg igennem. Den lokale avis må i dette tilfælde være: "Aalborg Stiftstidende". Den udkom: 1827-17.sept. 1999
Du kan se det på http://www.statsbiblioteket.dk/service/undermenuer/mikro/

Hvis du bor i nærheden af et bibliotek, der har filmlæseapparat, kan du bestille filmene for de aktuelle årgange til brug på dit bibliotek. Der er på den tid nok kun en film pr. årgang, så det skulle være overkommeligt.

God jagt!

Med venlig hilsen

Kate Nielsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-09-02 23:09

On Sun, 01 Sep 2002 15:00:54 GMT, "KaNi" <KaNi.news@kandu.dk> wrote:

>Hej JohanM
>
>Har du prøvet at "pløje" avisen for Ålborg igennem. Den lokale avis må i
>dette tilfælde være: "Aalborg Stiftstidende". Den udkom: 1827-17.sept.
>1999
>Du kan se det på
>http://www.statsbiblioteket.dk/service/undermenuer/mikro/

Prøv at søge i NOKS http://www.noks.dk
Sæt kommune og årstal i.

Bor du i Aalborg kan du se de gamle aviser

Aalborg Stadsarkiv
eller
Lokalsamlingen
http://www.njl.dk/hovedbiblioteket/lokals/lokals.htm
mvh
K. Thidemann