/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
SYMBOL FOR NYSGERRIGHED????
Fra : skingur
Vist : 5209 gange
100 point
Dato : 05-07-03 23:29

Jeg skal lave et kort til imorgen med overskriften "nysgerrighed". Er der ikke et dyr, der er symbol for det? Ligesom "snu som en ræv" "fej som en hyæne" osv osv?

jeg sidder ved tegnebordet NU, så be om! Skynd Jer!!!!

kh Christina

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 05-07-03 23:32

hmm geder er ALTID nysgerrige.. men tror ikk lige der er et ordsprog for det..

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 05-07-03 23:39

Hej christina

Jeg tror ikke der er et dyr der symbolisere med nysgerrighed

Ugle =visdom Slange= falskhed men nysgerrighed. Kunne det være en Delfin ? Et skud

Sren Rskilde

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 05-07-03 23:39

Store øjne og store øren + en finger for munden.

Det er da et forslag.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 05-07-03 23:39

naaah... og det er til en navngivningsfest, og det vil måske se lidt dumt ud med et kort med en ged på!!!!

men jeg forestiller mig at lave et plankeværk med en masse dyr, der kigger nysgerrigt ud på beskueren.. fx en giraf, der har drejet halsen og kigger ved siden af plankeværket istf over... hvis du forstår hvad jeg mener!

Men tak alligevel!

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 05-07-03 23:41

Aber er nysgerrige

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-07-03 23:41

Et egern er da lidt nysgerrig.
Eyvind.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 05-07-03 23:42

ja men igen,...rudolf, en abe til en fest? På den anden side.. why not!

Men der MÅ da være et dyr... curiosoty killed the cat osv!!!!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-07-03 23:44

Hej skingur!

Min søn har lige været en tur til Roskilde Festival. Han var der som "frivillig". Han skulle stå i en øl-bod og passe på den, samtidig med at han skulle sælge øl. Jeg syntes at det var at sætte "Ulven til at passe på får"

mvh ans

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 05-07-03 23:45

Faktisk kunne Du bruge et billede af mig - men til en fest?

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 05-07-03 23:47

ja.. eller høgen til at passe på spurve!!!.. men jeg skal altså bare bruge et nysgerrigt dyr!!!!!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 05-07-03 23:49

Hvis du nu havde slips på rudolf?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-07-03 23:53

Nysgerrig som en kakaofugl "##"
<_>

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 05-07-03 23:55

Hej natteravne Ups RAVNE er nysgerrige Der har du det

I øvrigt er det sengetid for små piger og drenge.

Sren Rskilde

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-07-03 23:56

Hvad med en tegning af dig selv, der kigger gennem nøglehullet.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 05-07-03 23:58

har overvejet den med nøglehullet, men den er lidt tricky.. for man skulle gerne både kunne se den der kigger og det, der bliver kigget på!

Accepteret svar
Fra : ibasa

Modtaget 110 point
Dato : 06-07-03 00:04

Seriøst.

Nysgerrig som en Ravn. Er det noget jeg tror at have hørt eller er det indbildning ?

Sren Rskilde

Kommentar
Fra : technet

Dato : 06-07-03 00:06

det med nøglehullet løser du ved at sætte spejle op

men mine små hvide mus er nysgerrige på mit tastetur

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 06-07-03 00:09

Hvad med en Butterfly og jakkesæt. Kig ind på http://www.foustadsenior.webbyen.dk/ under "lidt om mig"

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-07-03 00:10

ravne.. stjæler, men jo, de er også nysgerrige. men i symbolsproget er de mere i retning af noget spooky... hekse, okkulte ting osv tror jeg.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-07-03 00:13

du ser dejlig ud rudolf, med det er ikke liiige dét jeg skal bruge

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-07-03 00:14

nysgerrige dyr, på google,jeg prøvede lige og søge,der vælter det frem med
nysgerrige dyr

nysgerrige dyr i tusinde vis

Flagspætte
http://www.vestrehus.dk/eventyr.htm

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-07-03 00:17

de er ellers søde manse... især rotten og egernet (har ikke nået at læse dem alle, men vil gemme linket!)

Kommentar
Fra : bdg

Dato : 06-07-03 00:21

Hej

Symbolet for nysgerrighed er kort og godt: Sfinxen

BDG

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-07-03 00:21

jeg syntes det er et sødt lille eventyr om Flagspætten

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-07-03 00:22

naaaj, sfinxen er da noget med gåder og tænksomhed!

Kommentar
Fra : bdg

Dato : 06-07-03 00:23

Noop, det er pyramiden.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-07-03 00:27

det er da sfinxerne der vogter og man skal gætte en gåde for at komme forbi?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-07-03 00:29

Hvis jeg skal tro på mine børn: Så er kvinden det mest nysgerrige "dyr". Men jeg kan jo ikke give dem ret.

mvh ans

Kommentar
Fra : bdg

Dato : 06-07-03 00:30

Sfinxen vogter ikke. Gammel tro. Det viser sig efter nye beregninger, at Sfinxen er ældre end pyramiderne...

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-07-03 00:32

hvorfor ligger dine børn ikke og sover???

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 06-07-03 00:33

Nej skingur - men jeg fik da et ekstra besøg.
Men det er et svært spørgsmål Du stiller. Jeg håber Du får et bedre svar.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-07-03 00:39

hej igen rudolf.. nu fik jeg osse skrevet en hislen!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-07-03 00:39

hej igen rudolf.. nu fik jeg osse skrevet en hislen!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-07-03 00:39

De har sommerferie, og desværre for gamle til at jeg kan lægge dem i seng?

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-07-03 00:44

så har du ikke hældt rødvin nok på dem

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-07-03 00:52

Måske er det derfor de svarer som de gør. De er ikke påvirket af noget. Men mener at kvinden er det mest nysgerrige "dyr". Det er absolut ikke en beslutning som jeg er enig i.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-07-03 00:55

Nu har jeg lavet et ret nuttet plankeværk med en giraf, en ravn, to katte, en rotte, en us, en hest og en elefant, der alle kigger over/ned/ igennem.. de kigger alle på en åben, foreløbig hvid, æske, der står let åben...

hvad farve skal kassen/æsken være? Suk...

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-07-03 00:56

den der us SKULLE have været en "mus"!!!!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-07-03 01:02

den næste tegning blir med en ged, Rudolf, et egern, en delfin, Ans`søn, en ulv, en sfinx, en abe, en kakaofugl og en natteravn...

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 06-07-03 01:08

uanset hvad, er der vel ikke grund til at råbe helt vildt i overskriften, vi er jo ikke døve

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-07-03 01:14

undskyld, det var fordi jeg var frustreret..og hvis I nu ikke lige sad ved Jeres computere, var jeg jo nødt til at råbe så I lissom ku høre det...hvis I nu var gået i seng...og noget...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-07-03 01:21

Skingur!
Hvad skal så den næste tegning bruges til?

Nu vil jeg lægge mig under dynen og få lidt søvn.
Sov godt til Jer der vil have lidt søvn.

mvh ans

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-07-03 01:34

jeg kan jo lægge den ud på nettet

Godnat... der går nok liiige en times tid her...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-07-03 01:36

Der må være nogle dyr i H.C.Andersen's eventyr som vi alle kan gendkende som
nysgerrige,der er tilvertilfald nogle gode tegninger i de forskællige eventyr
som måske kan give dig lidt inspiration.
http://www.andersen.sdu.dk/index.html
Manse9933Sov godt,det vil jeg tilvertilfald gøre.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-07-03 01:42
Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-07-03 01:48

okay.. små bredmundede frøer er nysgerrige!!!!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-07-03 01:55

Kvæk Kvæk

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 06-07-03 06:46

Hej skingur

Kænguruen er et nysgerrigt dyr. Se selv her:

http://www.dyrebrevkassen.dk/html/leksikon/frmlks.html?akanguru.html&2

Læs 9 linie i afsnittet HOPLA

M.v.h
Franksp

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 06-07-03 11:07

Hvad med Peter Pedal?
Han er da nysgerrigheden selv.

Jeannie

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-07-03 11:18

jeg takker for alle betragtningerne om nysgerrige dyr.. der er mange gode overvejelser. jeg kan bare ikke forstå, at der ikke er et, der direkte symboliserer det, - men måske er ravnen den, der kommer tættest på og derfor får søren point, selvom det var svært at vælge.

Det endte med førnævnte plankeværkstegning samt en lille prinsesse, der rider ud i verden på sin hest og nysgerrigt betragter al ting.. (temaet til navngivningsfesten var sådan lidt tornerose-agtigt). jeg startede på en nøglehulstegning, men da var klokken blevet halvtre...

God dag til alle
Christina

Godkendelse af svar
Fra : skingur

Dato : 06-07-03 11:19

Tak for svaret søren

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-07-03 15:50

http://www.netbiologen.dk/egernet-aji.htm
Hun må da møde et egern på sin vej.
Eyvind.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 06-07-03 20:56

En lang omgang men håber du fik lidt ud af det

Sren Rskilde