/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Ane Jørgensdatter f.1811 Kirkerup Sorø
Fra : jc66152112
Vist : 911 gange
300 point
Dato : 05-07-03 12:43

Jeg har forgæves søg i folketællingerne efter forældrene til Ane Jørgensdatter født 1811 i Kirkerup sogn Sorø amt men ikke fundet dem.
Ane Jørgensdatter som har en uægte søn bliver gift med Niels Pedersen f.25-12-1811 i Vallensved.
Er der tilfældigvis en der ligger inde med udskrif fra kirkebog eller andet fra Kirkerup sogn.
Med venlih hilsen
J.Christiansen

Kommentar
Fra : PoulluoP

Dato : 05-07-03 13:05

1. Ane JORGENSDATTER - Ancestral File
Gender: F Birth/Christening: 27 Aug 1816 Mosebo, Flemlose, Odense, Denmark

2. Ane JORGENSDATTER - Ancestral File
Gender: F Birth/Christening: 17 Sep 1802 Fillerup, Odder Parish, Aarhus, Denmark

3. Ane JORGENSDATTER - Ancestral File
Gender: F Birth/Christening: 27 Mar 1818 Hvedstrup, Herringlose, Copen, Den

4. Ane Marie JORGENSDATTER - Ancestral File
Gender: F Birth/Christening: 21 Apr 1855 Kirkerup, Soro, , Denmark

5. Ane Christine JORGENSDATTER - Ancestral File
Gender: F Birth/Christening: 28 May 1858 Eggeslevmagle, Soro, , Denmark

6. Ane Kirstine JORGENSDATTER - Ancestral File
Gender: F Birth/Christening: 21 Oct 1840 Stenlose, Frederiksborg, Denmark

7. Ane JORGENSDATTER - Ancestral File
Gender: F Birth/Christening: 27 Feb 1852 Stenlose, Frederiksborg, Denmark

8. Ane JORGENSDATTER - Ancestral File
Gender: F Birth/Christening: 1740 Bregnerod, Farum, Frederiksborg, Denmark

9. Ane JORGENSDATTER - Ancestral File
Gender: F Birth/Christening: Abt 1683 Malden, Nordland, Norway

10. Ane JORGENSDATTER - Ancestral File
Gender: F Birth/Christening: 15 Nov 1847 Hoxer, Osterild, Thisted, Denmark

11. Ane Marie JORGENSDATTER - Ancestral File
Gender: F Birth/Christening: 7 Jun 1824 Skodstrup, Osterlisberg, Randers, Denmark

12. Ane JORGENSDATTER - Ancestral File
Gender: F Birth/Christening: 23 Feb 1823 Skodstrup, Randers, Denmark

13. Ane Guirine Hans JORGENSDATTER - Ancestral File
Gender: F Birth/Christening: 1797

14. Ane Kirstin JORGENSDATTER - Ancestral File
Gender: F Birth/Christening: 13 Sep 1812 Overbarritt, Vejle, , Denmark

15. Ane Kirstine JORGENSDATTER - Ancestral File
Gender: F Birth/Christening: 4 Dec 1853 Udby, Island Of Moen, Praesto, Dnmk

16. Ane J"RGENSDATTER - Ancestral File
Gender: F Birth/Christening: 1721

17. Ane J"RGENSDATTER - Ancestral File
Gender: F Birth/Christening: 13 Apr 1827 Sankt Peder, Slagelse, Sor2, Denmark

18. Ane Bane JORGENSDATTER - Ancestral File
Gender: F Birth/Christening: 1785 Bredstrup, Norrenaeraa, Odense, Denmark

19. Ane Chatrine JORGENSDATTER - Ancestral File
Gender: F Birth/Christening: 3 Mar 1808 Anderup, Lumby, Odense, Den

20. Ane JORGENSDATTER - Ancestral File
Gender: F Birth/Christening: 1793

21. Ane JORGENSDATTER - Ancestral File
Gender: F Birth/Christening: 2 Feb 1830 Norre Herlev, Frdrks, Dnmr

22. Ane JORGENSDATTER - Ancestral File
Gender: F Birth/Christening: 31 Mar 1855 Illumo, Svanninge, Svendborg, Denmark

23. Ane Kirstine Runge JORGENSDATTER - Ancestral File
Gender: F Birth/Christening: 15 Dec 1831 Osterlars, Bornholm, Denmark

24. Ane Sophie JORGENSDATTER - Ancestral File
Gender: F Birth/Christening: 2 Feb 1851 Vedsted, Aaby Parish, Aalborg Co, Denmark

25. Ane JORGENSDATTER - Ancestral File
Gender: F Birth/Christening: 21 Aug 1837 Sorbymagle, Soro, Denmark

Matches: Ancestral File - over 25

--------------------------------------------------------------------------------

International Genealogical Index - Denmark
26. Anne Jorgensen - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: About 1024 Oddense, Viborg, Denmark

27. Anne Jorgensen Rud - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: About 1474 Vedby, , Holbaek, Denmark

28. Anne Jorgensen Lud - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: About 1500 Of Skovsgaard, , , Denmark

29. Anne Jorgensen Lud - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: About 1500 Of Skovsgaard, , , Denmark

30. Anna C. Jorgensen Schult - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: 1523 Bannerslund, , , Denmark

31. Anna C. Jorgensen Schult - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: 1523 Bannerslund, , , Denmark

32. ANNE JORGENSEN SKJOLD - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: About 1535 , Odense, Denmark

33. ANNE JORGENSEN SKJOLD - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: About 1535

34. Mrs. Anne Jorgensen - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: About 1544 Of, Havnbjerg, Aabenraa-Sonderborg, Denmark

35. Mrs. Anne Jorgensen - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: About 1544 Of, Havnbjerg, Aabenraa-Sonderborg, Denmark

36. Anne Jorgensen Harbou - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: About 1545 Hvolris, Hersom, Viborg, Denmark

37. Anna Jorgensen Prip - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: 1547 Vorst, , Viborg, Denmark

38. Anne Jorgensen Prip - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: 1547 Worst, , Viborg, Denmark

39. Anne Jorgensen - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: 1552 Tonder, Tonder, Denmark

40. Anne Jorgensen Prip - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: About 1564 Of Vorst & Tulsted, , , Denmark

41. ANNE JORGENSEN PRIP - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: About 1564 Of Vorst And Tulsted, Torup, Aalborg, Denmark

42. Anne Jorgensen or Prip - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: About 1564 Of Vorst & Tulsted, , , Denmark

43. Anne Jorgensen - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: 1571 Of Anderup, , , Denmark

44. Anne Jorgensen - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: 1571 Of Anderup, , , Denmark

Matches: International Genealogical Index/Denmark - over 19

--------------------------------------------------------------------------------

International Genealogical Index - Germany
45. Anne Jorgensdatter - International Genealogical Index / GE
Gender: Female Birth: About 1691 Estrup, Schleswig-Holstein, Preussen

Matches: International Genealogical Index/Germany - 1

--------------------------------------------------------------------------------

International Genealogical Index - North America
46. Ane Jorgensdatter - International Genealogical Index / NA
Gender: <Female> Death: 14 JAN 1776

47. Ane Jorgensdatter - International Genealogical Index / NA
Gender: <Female> Death: 30 MAY 1790

48. Ane Jorgensdatter - International Genealogical Index / NA
Gender: <Female> Death: 24 OCT 1850

49. Anna Wegner Jorgensdatter - International Genealogical Index / NA
Gender: Female Marriage: 1893 <, Hamilton, Iowa>

50. Ane JORGENSDATTER - International Genealogical Index / NA
Gender: Female Death: 14 JUL 1897 Wardboro, , Blaine, Idaho

51. Ane JORGENSDATTER - International Genealogical Index / NA
Gender: Female Death: 14 JUL 1897 Wardboro, , Blaine, Idaho

52. Anne Margrethe Jorgensdatter OR Rustad - International Genealogical Index / NA
Gender: Female Death: 23 OCT 1903 Interior, Jackson, South Dakota

Kommentar
Fra : jc66152112

Dato : 05-07-03 22:33

Hej PoulluoP
Jeg kan ikke bruge dit svar, da jeg selvfølgelig selv har søgt i anecentralen, og Ane Jørgensdatter er sat på plads, det er hendes forældres navne jeg mangler. Men tak for indsatsen.
Med venlig hilsen
J. Christiansen

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 11-07-03 13:04

Hej
Jeg har fundet dette i Folketælingerne:
Husstand: Sorø, Vester Flakkebjerg, Kirkerup, 1845, [88], Lorup By, 1 Gaard

Kildenavn, Alder, Civilstand, Kildeerhverv, Husstands/familienr., Matr.nr./Adresse, Kildefødested, Amt, Herred, Sogn, Kilde, Kildestednavn, Nr. ægteskab, Kommentar, Stilling i husstanden, Antal familier/hus, Trossamfund, Handicaps, Køn, KIPnr, Mandens_navn
Ole Hansen, 44, Gift, Jordbruger, [88], 1 Gaard, Her i S [Kirkerup], , , , , Lorup By, , , , 1, , , M, C1737,
Ane Jørgensdatter, 44, Gift, Hans Kone, [88], 1 Gaard, Liunge S Sorø A, , , , , Lorup By, , , , 1, , , K, C1737,
Jacob Olsen, 11, Ugift, Deres Børn, [88], 1 Gaard, Her i S [Kirkerup], , , , , Lorup By, , , , 1, , , M, C1737,
Ellen Olsdatter, 9, Ugift, Deres Børn, [88], 1 Gaard, Her i S [Kirkerup], , , , , Lorup By, , , , 1, , , K, C1737,
Jørgen Peder Olsen, 2, Ugift, Deres Børn, [88], 1 Gaard, Her i S [Kirkerup], , , , , Lorup By, , , , 1, , , M, C1737,
Ole Andersen, 22, Ugift, Tjenestefolk, [88], 1 Gaard, Gunderløv S Sorø A, , , , , Lorup By, , , , 1, , , M, C1737,
Folker Christensen, 18, Ugift, Tjenestefolk, [88], 1 Gaard, Krummerup S Sorø A, , , , , Lorup By, , , , 1, , , M, C1737,
Kirstine Hansdatter, 22, Ugift, Tjenestefolk, [88], 1 Gaard, Solberg Holbeks A, , , , , Lorup By, , , , 1, , , K, C1737,
Niels Christensen, 11, Ugift, Et Pleiebarn Almisselem, [88], 1 Gaard, Her i S [Kirkerup], , , , , Lorup By, , , , 1, , , M, C1737,

Måske skulle du se om du kan finde dette ægteskab, hvor der formodentliger angivet forlovere - i bedste fald kan hendes fader være forlover.

fra FS:
OLE CLAUSEN HANSEN gift med Ane Jørgensdatter 19 SEP 1840 Kirkerup, Soro, Denmark

Ole Hansen gift med Ane Jørgensdatter 24 OCT 1828 Lynge, Soro, Denmark

og sidst men ikke mindst fandt jeg dette:
Ane Jorgensdatter f. 29 NOV 1810
døbt: 13 JAN 1811 Kirkerup, Soro, Denmark
forældre:JORGEN CHRISTENSEN og ANE JACOBSDOTTER

Jeg håber det kan hjælpe dig videre. Hvis ikke var det dog forsøget værd.

Hilsen Lis

Accepteret svar
Fra : LisBJensen

Modtaget 300 point
Dato : 11-07-03 13:17

Hej Igen
her er mere:
43. MAREN JORGENSDATTER - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Marriage: 10 DEC 1831 Kirkerup, Soro, Denmark
med Christen Larsen

58. ANE JORGENSDOTTER - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Christening: 13 JAN 1811 Kirkerup, Soro, Denmark

59. STINE JORGENSEN - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Christening: 13 DEC 1807 Kirkerup, Soro, Denmark

60. KIRSTEN JORGENSDOTTER - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Christening: 02 JAN 1814 Kirkerup, Soro, Denmark

61. NIELS JORGENSEN - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Christening: 03 JUN 1805 Kirkerup, Soro, Denmark

FT 1845:
Husstand: Sorø, Vester Flakkebjerg, Kirkerup, 1845, [12F2], Gyldenholm Mark, 1 Do [Boelsted]

Kildenavn, Alder, Civilstand, Kildeerhverv, Husstands/familienr., Matr.nr./Adresse, Kildefødested, Amt, Herred, Sogn, Kilde, Kildestednavn, Nr. ægteskab, Kommentar, Stilling i husstanden, Antal familier/hus, Trossamfund, Handicaps, Køn, KIPnr, Mandens_navn
Jørgen Christensen, 78, Enkemand, Aftægtsmand, [12F2], 1 Do [Boelsted], Sørbymagle S Sorø A., , , , , Gyldenholm Mark, , , , 2, , , M, C1737,
Maren Jørgensdatter, 41, Enke, Hans Datter, [12F2], 1 Do [Boelsted], Sørbymagle S Sorø A., , , , , Gyldenholm Mark, , , , 2, , , K, C1737,
Hans Povlsen, 14, Ugift, Hendes Søn, [12F2], 1 Do [Boelsted], Her i S [Kirkerup], , , , , Gyldenholm Mark, , , , 2, , , M, C1737,
Pedter?? Gyldenholm, 7, Ugift, Et Pleiebarn, [12F2], 1 Do [Boelsted], Her i S [Kirkerup], , , , , Gyldenholm Mark, , , , 2, , , M, C1737,

Hilsen Lis

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 11-07-03 17:10

Du kan også lægge din efterlysning på Sognetræf:
http://www32.brinkster.com/sognetraef/index.asp

Hilsen Jeannie

Godkendelse af svar
Fra : jc66152112

Dato : 11-07-03 19:49

Tak for svaret LisBJensen.
Jeg er sikker på at du har fundet den rigtige, da jeg ved at hendes søn hedder Christian Hansen, så hun er jo nok blevet enke på et tidspunk og igen gift med Niels Pedersen.
Tak for indsatsen, nu kan jeg komme videre igen.
Venlig hilsen
Jørgen Christiansen

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 11-07-03 20:05

Velbekomme.
Det er rart at kunne være til hjælp. Folk bliver så glde.

Lis