/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
jeg har en plante der hvæser !
Fra : ..
Vist : 2190 gange
20 point
Dato : 05-07-03 11:52

Jeg bor over en grønthandler, der også har et stort udvalg af eksotiske planter. For nylig har jeg købt en flot plante, men jeg ved ikke hvad den hedder. Den er temmelig stor (1 meter høj) og har små gule blomster i toppen.

Den er faktisk meget flot, synes jeg. Der er bare det problem, at hver gang jeg skal vande den, kommer der en sagte hvæsen fra den. Det er hver gang jeg kommer tæt på den.

Findes der planter der hvæser eller ???
Er det normalt eller er der noget galt med den?

P.S : nogle kunne måske fristes til at få den tanke at det bare er gas, men jeg mener det sgu'!

Mvh. ..

Accepteret svar
Fra : skingur

Modtaget 20 point
Dato : 05-07-03 13:01

Hvad med at gå ned og spørge grønthandleren?

Kommentar
Fra : sjubbi

Dato : 05-07-03 14:10

Hallo skingur - hvis du ikke kan komme med noget fornuftigt, så hold dog kæft og forsvind helt ud af Kandu. Du er en af mange som kun er på for at komme med dumme og åndssvage bemærkninger - Kæmpe idiot.

Med ikke venlig hilsen
Povl Christensen
Ringridervej 44
6400 Sønderborg
tlf. 74431057 - 25382656 (hvis du tør svare igen - eller evner det)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-07-03 14:31

Har du set efter om der ikke er logerende i din plante.
Når der vandes kan der godt fremkomme lyde, som ligner lidt hvæsen.
Emesen.
PS. Jeg kender en køn plante, som også kan hvæse, men det er en anden historie.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 05-07-03 14:48

Hej sjubbi

Du er en af de - heldigvis ret få - som åbenbart kun er med
for at svine andre brugere til.
I hvert fald kan jeg da ikke se, at du gør noget forsøg på
at besvare spørgsmålet.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 05-07-03 15:27

Det tager overhånd - igen er jeg enig med Rellom.

Det var da en grim måde at tale på - som Rellom siger.... du kommer da heller ikke med noget relevant svar.

---o---o---o---o

Det her er nok heller ikke svaret - men jeg har en violinfigen, der "knaser" når man vander den - en eller anden sagde engang det er rødderne/bladene der fremkalder disse lyde når de suger vand - men hvæse det gør de altså ikk

Karina

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-07-03 15:40

Jeg ved ikke noget om planter der hvæser.

Skingur kom da med et godt forslag, spørg der, hvor den er købt.

Sjubbis bemærkning kunne vi godt have undgået.

Til ".." hvad med at give planten en kønsskifteoperation? Tror det vil hjælpe.

ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-07-03 15:44

".." sidder du nu igen og fryder dig over at du gør kandubrugerne til grin.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 05-07-03 15:45

Det kan jo osse bare være der sidder en sur fugleedderkop eller en forsmået kakerlak og bliver mopset på dig .... du skrev jo osse noget om den kommer fra en eksotisk "grønthandler"
- så lidt som emesen er inde på : en logerende

God fornøjelse

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 05-07-03 15:52

Jeg har hørt en historie om at en, li'som du, købte en eksotisk plante fra de varme lande, som også hvæsede. Det viste sig at være en sur edderkop. Men om det er vandrehistorie eller sandt ved jeg ikke. Men pas på hvis det er, for den slags dyr kan jo godt være farlige, når de er importerede!

Hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-07-03 16:00

Skingur - hold dig fra denne person - ring ikke.
Vedkommende er ude på at kende dit Tlf. nummer.
Eyvind.

Kommentar
Fra : ..

Dato : 05-07-03 16:13

dreyer - du havde sgu' ret med hensyn til den der vandrehistorie!!!
Jeg gik ned til grønthandleren, og så undersøgte vi den sammen: der sad sgu' en enorm edderkop i den!!!! (godt nok ikke en fugleedderkop, men alligevel!)
Han sagde at der hvor han kom fra var den slags edderkopper normale, og de flytte sjælent fra der hvor de har deres bo.(heldigt for mig, jeg skal ikke nyde noget af at der kravler en edderkop rundt i min stue!). SHIT siger jeg bare, jeg køber aldrig en plante igen uden at undersøge den først!
Pokkers til grønthandler.....

Og lige en til ting! ans, bliver du aldrig træt af at tro, at jeg bare gør grin med kandu brugerne???? SKAM DIG!

God weekend alle sammen.
Mvh.

".."

Kommentar
Fra : summer

Dato : 05-07-03 18:03

Mon så ikke det er på tide at sjubbi kommer på banen med en undskyldning til skingur som jo gav det rette svar:
[citat]
Hvad med at gå ned og spørge grønthandleren?
[/code]

sjubbi hvad er du egentlig for en sur stodder, og med hvilken ret hæver du dig op over "pøbelen"? Det kan vist ikke være p.g.a. dine evner som "svarer" her sitet. 2 svar siden april 2002!!!!

mvh
summer

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 05-07-03 18:21

".."

Kan vi da ikke lige få navnet på den butik hvor du har købt planten og "kæledyret" ???
.....jeg må nemlig ikke have husdyr, der hvor jeg bor

// Toupie

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-07-03 18:29

Hej, .. Du har været heldig at få noget så sjældent som en eksotisk plante med indbygget sjubbi! Så må du jo vælge, om du ønsker at aflive problemet, eller leve og lade leve og hygge dig med din raritet! Måske kan du tage stiklinger?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-07-03 18:48

Birgitta! - det er den bedste jeg har hørt længe.
Emesen.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 05-07-03 18:56

Hej ..
uha.. det var sgu da godt du fik opklaret hvad dælen det var.. jeg blir mere og mere glad for at jeg holder mig til det, der vokser i haven af sig selv!!! Og mit svar var såmænd seriøst ment... på beskrivelsen siger det ikke ret meget at den er pæn, høj og har små gule blomster! Hvad gjorde i med dyret bagefter? Fik den lov at beholde sin plante ?

Og til eyvind.. nej, stol trygt på at jeg holder mig fra at ringe til sådan et surt spetakel!!!

Og sluttelig til:
Povl Christensen
Ringridervej 44
6400 Sønderborg
tlf. 74431057 - 25382656

Prøv om du kan få det bedre.

Mvh Christina

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 05-07-03 20:08

Hej

Nu kan i sige hvad i vil men jeg havde en plante der på et tidspungt kom med lyde der gave mig lide hoved brud....

Det viste sig at det var når den lige var blevet vandet, og det sidste vand blev suget op fra underskålen, at der var noget der fremkaldete disse lyde...
Lige i kanten imellem underskål og potte kunne man se at lyden kom som følge af vandets overflade spænding og vakum.

Jeg syntes da det begyndte også at det var vildt underligt...

Lydene forsvant da jeg blot drejede planten i underskålen.

_________________OOOOOOOOOOOO_________

Nu er du jo som læser i den heldige situation at du kan tror hvad du vil - (og det rager mig i øvrigt langsomt) jeg er her ikke for at svinde folk til eller noget andet point i livet får man ved sin måde at være på ikke ved at gøre sig klogere end alle andre.

God sommer til alle på Kandu

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-07-03 20:15

Benjamin.Hansen.
Jeg tror det er kapilarvirkningen.
Det må være det sug den tørre jord laver, din potte har stået så suget har dannet vacum, og har trukket lidt luft ind.
Emesen.

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 05-07-03 20:28

Man lærer så længe man lever. Om mennesker og andre "kønne" planter.

Kommentar
Fra : ..

Dato : 05-07-03 22:20

Jooh folkens......det var godt at komme af med den lede ottebenede satan!

Jo min beskrivelse af planten var lidt ringe, men jeg var på vej ud af døren, så det var lidt hurtigt skrevet :(
Og peter edderkop?? Ja den tog sig en svømmetur i toilettet (eftersom "grønthandleren" ikke ville vide af den)
En skam, jeg var så bange for den (den var STOR!), jeg har et akvarium som jeg kunne have puttet den i, jeg elsker den spindlere, når de altså et lukket inde!

Fortsat god weekend:)

".."

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-07-03 22:23

Altså ikke for noget, men lægger sådan nogen krabater ikke æg ?
Eyvind.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 05-07-03 23:24

årh eyvind, den var dæleme led!!!!!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-07-03 23:33

Vi bruger edderkopper som tyverisikring - det kan straks ses når jeg har været i kagedåsen, så er nettet gået i stykker.
Emesen.

Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 25-07-03 14:16

Næste gang du får et gratis husdyr med i købet, så smut ned til en dyrehandler og sælg kræet.Terrarie dyr er dyre at anskaffe. Og så har du råd til en ny plante.

Hilsen Gazi

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 25-07-03 14:36

Godkendelse af svar
Fra : ..

Dato : 20-12-03 14:44

ok