/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Digitalisere gamle lysbilleder.
Fra : Eyvind
Vist : 176 gange
300 point
Dato : 17-03-24 12:03

Mine gamle lysbilleder, vil jeg gerne kunne gemme på en memory Stick eller memory kort. Så kan mine børn få et sæt hver.
Jeg har set mig lidt omkring, og set dyre og billige løsninger, men kan ikke gennemskue hvad der bedst, og nemmest at bruge.
Det er en engangs job ca. 3-400 styk.

Så en garvet foto scanner ekspert efterlyses.

Mit grej er:
Canon digital camera ixus 285
Canon printer med indbygget scanner
computer med diverse tilslutningsmuligheder
Lysbilleder 35mm i glas rammer
Ældre lysbillede apparat
Samsung galaxy 7 telefon
iPhone 6s

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-03-24 13:33

Jeg "scannede" mine negativer ind for et par år siden, stort arbejde.

Jeg tog min tablet (iPad) der valgte jeg en hvid bagrund og lagde negativer på den og mit digital kamera satte jeg på et 3 ben og så fotograferede jeg negativer til kamera.

Ind i pc med de fotograferede negativer og så i gang med Irfanview med beskær og omvende negativer, det gik helt fint, den metode burde du kunne bruge til lysbilleder, der slipper du for at invertere.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-03-24 13:37

Lige et billede af opstilling

https://ibb.co/NLXrTKD

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 300 point
Dato : 17-03-24 13:41

Du kunne jo overveje denne, det gør det jo lidt nemmere.
https://www.av-cables.dk/negativ-og-dias-scanner/nedis-filmscanner-10-mp-3600-dpi.html

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 17-03-24 16:19

Tak for svaret Klaudi. I gamle dage havde jeg nok forsøgt med en billigere løsning.
Men nu har jeg bestilt den der Nedis fidus.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-03-24 16:22

velbekomme

go' arbejdslyst, det nu meget hyggeligt