/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvilket backupprogram skal man vælge
Fra : webm
Vist : 167 gange
200 point
Dato : 12-03-24 16:28

Jeg står for at skulle geninstallere min Windows 11 computer.
i den forbindelse vil jeg gerne lave en backup af mine filer og mapper.
Jeg har selvfølgelig gemt dem på Microsoft Onedrive, men mon ikke det er godt at lave en backup også?
I så fald, hvilket backup program er det sikreste og bedste at bruge?

Accepteret svar
Fra : kurt54

Modtaget 200 point
Dato : 12-03-24 19:31

Jeg ville tage en imagebackup med Macrium Refletion Free. Den vil kunne mountes som ekstra drev hvis du skal lede efter noget - og går det helt galt kan du reetablere dit C-drev.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-03-24 20:59

Jeg bruger også Macrium Reflect, den virker super, og som kurt54 skriver kan man trække filer ud af backup'en.

Programmet kan os lave "Rescue" menu og medier, eneste ulempe er dog at de er holdt op med at opdatere den "Free edition" her 1/1/2024, men ellers et super program.

Du kan hente den sidste "Free edition" her
https://www.majorgeeks.com/files/details/macrium_reflect_free_edition.html

En anden mulighed er Aomei Backupper
https://www.majorgeeks.com/files/details/aomei_backupper_standard.html

Godkendelse af svar
Fra : webm

Dato : 12-03-24 23:18

Tak for svaret kurt54.

Så vil jeg prøve den Macrium Refletion Free som I anbefaler...

Tak også til Klaudi for yderligere bemærkninger.