/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Check at back-up stien virkelig eksister
Fra : Otnob
Vist : 302 gange
300 point
Dato : 19-02-24 19:54

Check at back-up stien virkelig eksisterer står der nå jeg prøver at lave en back-up på min USB-pind, forstår det ikke og har været ude for det før men hvor det pludselig gik i orden af sig selv. Det skette nu hvor jeg har fået min dagbog til at køre på min nye pc.
Hvordan løser jeg det.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 19-02-24 20:10

Faktisk stod der:

[CITAT] Kunne ikke lave back-up
Fra F:/: OTTO.DAT
Til : F:/CITAT]

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-02-24 20:57

Gå til Vis > Indstillinger og ret stien i Hoved Vinduet til din USB pind

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-02-24 21:06

PS
Din USB pind har fået et andet drev bogstav så programmet ik' ka' hit' u' a'et

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 19-02-24 21:22

Klaudi Drev bogstavet hed pludselig F, normalt hedder det E hos mig og jeg gik også ind og omdøbte det men nu står Drev (E:) (F:) havde håbet at H,et forsvandt. Jeg er nok lidt tungnem hvordan skal (ret stien i Hoved Vinduet til din USB pind) forstås. Tror du mon ikke at det med drev bogstavet har været med til at give mig de problemer med min dagbog, når jeg flyttede pinden fra den gamle pc. til den nyepc ?

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 19-02-24 21:24

Håbede at F,et forsvandt skulle der stå

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-02-24 21:34

Et billede
https://ibb.co/5F1cFVW

Du kan evt også vælge at skifte drev bogstav på usb pind, det gør du Diskhåndtering.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 19-02-24 22:12

Hej Klaudi

C:\Program Files (x86)\iDailyDiary\Backup
C:\Program Files (x86)\iDailyDiary\Data

Sådan ser det ud når jeg går ind under VIS og hvad er det så jeg kan og skal rette her?
da jeg ændrede Drev F kom drevet til at hedde både drev E og F

Men tak for dit gode arbejde med at få mig på (sti)

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 19-02-24 22:17

NB !

Der stod i øvrigt under de 2 stier

Nuværende fil placering (filer)
Data files lokation (4 filer)

F:\OTTO.iDD +.DAT +.BLB +.IDX

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-02-24 23:14

Hvis du har filerne liggende i roden af usb pind så skriv F:\ i Vis > Indstillinger > Hoved Vinduet > Data Bibliotek

Og her siger den netop at de er hentet fra roden af F:\
Citat
Nuværende fil placering (filer)
Data files lokation (4 filer)

F:\OTTO.iDD +.DAT +.BLB +.IDX

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 20-02-24 11:02

Hej Klaudi

Tak for oplysningen, men hvordan udfører jeg nedenstående rent praktisk? Er hundeangst for at lave noget forkert.

"Hvis du har filerne liggende i roden af usb pind så skriv F:\ i Vis > Indstillinger > Hoved Vinduet > Data Bibliotek"

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 20-02-24 11:07

Mine svar sinkes af at jeg ikke mere får tilsendt mails og må selv gå på nettet for at se om der er tilsendt mig noget.
Der er heller ingen reklamer og det er absolut ikke fordi jeg savner dem, har ikke bevidst frabedt mig dem, men mon det er derfor jeg ikke for tilsendt mails?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-02-24 11:09

Se billede, hos mig står der C:\Progs Test\iDailyDiary\Backup
det retter du til f:\

https://ibb.co/5F1cFVW

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-02-24 11:12

Mail system virker li'som vinden blæser

Jeg får besked mail vist i HTML kode i min gmail, men videresender jeg til min outlook ser den ok ud

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-02-24 11:55

måske et lille trick.........
Tag backup stikket ud og genstart.
Start - sæt et tilfældigt usb stik i og den får så nok bogstavet E
sæt så dit backup stik i...........nu får den måske F
Bare en tank.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 20-02-24 12:43

Det lille tricks gik desværre ikke.

Skiftede C ud med f men det virkede desværre ikke heller ikke med stort F

Meddeelsen:
Fra:F:/OTTO.DAT
Til :F/

Check at back up-stien virkelig eksisterer og ikke er den samme som kildestien.

Det er sandeligt ikke nemt at være menneske, utroligt at du har energi og lyst til prøve at få mig på rette vej, vil også lige indskyde at jer er 93, det gør det ikke lettere

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-02-24 12:52

Lige et nyt billede
https://ibb.co/9rPW6h0

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 20-02-24 12:56

Åbnede lige min gamle pc. og der var en lille forskel i min dagbog, der står der:

C:\Program Files (x86)\iDailyDiary\Data
C:\Program Files (x86)\iDailyDiary\Backup2

I den nye:
C:\Program Files (x86)\iDailyDiary\Data
C:\Program Files (x86)\iDailyDiary\Backup Altså uden 2 tallet.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-02-24 12:58

Så lykkes det nu nok snart

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 20-02-24 13:11

" Så lykkes det nu nok snart "

Det er vist din håbefulde spøg!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-02-24 13:16

Hvis du har kopieret C:\Program Files (x86)\iDailyDiary\Backup2 til ny pc så fjern 2 tal,
eller ret stien https://ibb.co/9rPW6h0 så det passer.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 20-02-24 13:33

Mærkelig nok fulgte 2 tallet ikke med og ser ud som her: C:\Program Files (x86)\iDailyDiary\Data
C:\Program Files (x86)\iDailyDiary\Backup

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 20-02-24 13:38

Jeg er godt klar over at sad du foran pc,en så havde du løst det på under 5 minutter

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-02-24 13:44

Det er nok fordi at programmet ikke får lov at skrive til C:\Program Files (x86)\iDailyDiary\Backup at den brokker sig over stien.

Lav en kopi af HELE mappen iDailyDiary og læg den ud på C:\ drevet,
luk så programmet som kører fra C:\Program Files (x86)\iDailyDiary
og start så prg. som du lige har lavet en kopi af til C:\iDailyDiary
og tilpas stier i Vis > Indstillinger

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 20-02-24 13:47

Vil lige indskyde at fungerer fint at udføre backup til pc,en. men det hjælper jo ikke hvis der sker noget med pc,en.

Måske bør jeg overveje at tage backup af det meste af pc,en jævnligt!

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 20-02-24 13:51

Det var noget af en mundfuld du der sendte, så jeg behøver en time-out før jeg går i gang med det, du har sikkert også godt af at slappe af.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-02-24 13:51

Programmet kan køres som "portable" men den gemmer indstillinger i registreringsdatabasen og i mappen hvor det er installeret så der kan hurtigt gå rod i stierne til data og backup.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 20-02-24 14:05

" Programmet kan køres som "portable" men den gemmer indstillinger i registreringsdatabasen og i mappen hvor det er installeret så der kan hurtigt gå rod i stierne til data og backup."

Hvorfor vil du mene at der hurtigt kan rod i stierne m.m.?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 300 point
Dato : 20-02-24 14:13

Det er nu mere nu hvor det har været installeret i C:\Program Files (x86)\iDailyDiary\ og man så begynder at flytte om på det, men det kan lade sig gøre.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 20-02-24 18:11

"portable" har det med at miste indstillinger hver gang programmet starter op

Godkendelse af svar
Fra : Otnob

Dato : 20-02-24 19:33

Tak for svaret Klaudi og min begrundelse for at holde lidt igen.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 20-02-24 19:45

Hej Klaudi

Min begrundelse er åbenbart ikke kommet med, men den går ud på at jeg vil benytte den nye viden om " kilde sti og backup sti m.m. " Billedet du lavede var også en god hjælp til at finde stedet og hvad det gemte på.

Det er stort arbejde du har haft og jeg vil stille og roligt prøve mig frem med det du har foreslået, så jeg hele tiden kan komme tilbage til udgangspunktet om nødvendigt. Når forhåbentligt et godt resultat opnås vil jeg meddele dig om det.

Venlig hilsen Otto

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-02-24 19:57

velbekomme

Håber det virker alt sammen. Så lad endelig være med at pille

mvh
klaudi