/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Hvem har ret, om kontakthjælp
Fra : zebra2zebra
Vist : 239 gange
20 point
Dato : 04-02-24 15:25

Jeg har en god ven. Han er desværre blevet nødt til at søge om kontanthjælp. Vi snakkede og så sagde jeg at han ikke kan få kontanthjælp, fordi han ejer en bil, der kan sælges for 80.000.- Så sagde han at der var gæld i bilen for 90.000.-, så bilen havde ikke nogen værdi. Så sagde jeg at det var ligegyldigt, han kan ikke få kontanthjælp. Så sagde han, at det kan han godt.
Hvem har ret, mig eller min ven?

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 20 point
Dato : 04-02-24 19:08

Uden at vide det, så tror jeg, at din ven har ret, da han har negativ formue.

Håber, han snart finder noget at rive i.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 05-02-24 12:53

[CITATHåber, han snart finder noget at rive i. [/CITAT]

Jep, hurtigst muligt.
Efter et halvt år på kontanthjælp vil man følge op på om anden formue kan realiseres og derved modregnes i kontanthjælpen, det kan gå ud over en privat kapitalpension hvor folk dog får lov til at beholde 50.000

Dog ikke ejerbolig, myndighederne er bevidste om at banken smækker kassen i for yderligere lån i boligen.

Godkendelse af svar
Fra : zebra2zebra

Dato : 06-02-24 05:09

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-02-24 16:23

Selv tak.