/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Skifte IP
Fra : jespereh
Vist : 415 gange
20 point
Dato : 04-07-03 23:02

Er der nogen nder ved hvor at man kan skifte sin IP adresse på nettet???

Kommentar
Fra : hj3

Dato : 04-07-03 23:24

du ska ringe til din internet udbyder og bede dem om at gøre det
mvh hj3

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 04-07-03 23:53

tryk start ---> kør ---> skriv cmd ---> skriv ipconfig /all

Du vil her kunne se en lease time......det er så lang tid som du minimum skal holde computeren slukket for ikke at få den samme igen

Men ellers er proceduren:
tryk start ---> kør ---> skriv cmd ---> skriv ipconfig /release derefter ipconfig /renew
Men i dette tilfælde vil den automatisk prøve at få den samme ipadresse igen, så det er nytteløst

Har du en god begrundelse, og vil/kan du ikke holde computeren slukket i så lang tid at den skifter.....så skriv til din internetudbyder

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 04-07-03 23:55

hov.....Der er faktisk en metode som du selv kan fikse....

IP-adressen binder sig til mac-adressen på dit netkort, så hvis du har et andet netkort så kan du sætte det i og gå på nettet og få et nyt

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 05-07-03 00:24

Hej jespereh

Har du en analog/isdn linie, så får du sandsynligvis en ny IP-adresse hver gang du ringer op.

Har du en adsl linie med modem og dynamisk ip-adresse. Får du måske en ny efter dit adslmodem har været slukket et stykke tid. Det er i dette tilfælde modemet der tildeles adressen fra udbyderens DSLAM. Når jeg siger måske er det fordi det kan være din sidste ip-adresse er den eneste der har været ledig i perioden på centralen. Jo længere tid modemet er slukket jo større chance.

Har du en adsl linie med router kun, altså router med modem i og dynamisk ip-adresse, så er det muligt du kan gøre som uffe beskriver. Ellers må du slukke routeren et stykke tid.

Har du fast IP-adresse er det kun din udbyder der kan ændre den.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : If

Dato : 07-07-03 14:29

Hej

du får altid en IP adresse fra din udbyder, enten fast eller dynamiske (server tildelt), dette bevirker at du kan findes på internet fra alle andre adresser.

Har du en router der hjemme, (ADSL med router osv), er der mulighvis installeret NAT(network addresse transalation), det bevirker at du får dine egen hjemme adresser, det vil typiske være 192.168.1.xx eller f.eks. 10.0.0.xx, har du disse kan du konfigurer din router om, men dine adresse og din routeres adresse skal altid være på samme net

mvh If

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 22-09-03 09:10

Hej Jesper

Har du fået løst dit problem ? Eller behøver du yderligere hjælp ?

mvh srhansen