/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Rengøring af cyklon støvsuger
Fra : boyelauritzen
Vist : 245 gange
50 point
Dato : 09-01-24 07:36

Har erfaret at et vådt kaffefilter i støvbeholder gør støvsugeren mere effektiv og lidt nemmere effektiv.

Jeg børster og rotere metalfilter, men støvsuger er stadig bøvlet at rengøre.

Forslag til hvordan VS7000 Jet 70 Pet støvsuger rengøres lettest ønskes.

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 50 point
Dato : 09-01-24 13:36
Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 10-01-24 06:33

Tak Dogvillestar for dit link, og sarkastiske svar.:
"Man kunne læse i manualen under vedligeholdelse".

Tak, Jeg har nærlæst side 22-25 på dit vedlagte link, men finde ingen information om rengøring af metalfilter i cyklon støvsuger - der er en svag side i design.

Men jeg ser nu, at lidt vand på cyklon støvsugerens udgangsfiltret, måske kan fange lidt fin støv, der eller ville kommer hele vejen gennem støvsuger

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 10-01-24 22:21

Vand på afgangsfiltret under drift er en dårlig idet, fordi sugeevnen herved reduceres væsentligt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-01-24 10:27

Min gamle Elektrolux og nye har også nogle fintmaskede filtre som kan vaskes eller udskiftes.
Med mindre det er en vådsuger - er vand bandlyst i en støvsuger.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-01-24 16:15

Min gamle Elektrolux og nye har også nogle fintmaskede filtre som kan vaskes eller udskiftes.
Med mindre det er en vådsuger - er vand bandlyst i en støvsuger.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 12-01-24 13:04

Citat
Min gamle Elektrolux og nye har også nogle fintmaskede filtre som kan vaskes eller udskiftes.

Der medfølger et nyt filter når jeg køber en pakke poser til min Nilfisk.

Nok derfor at de er så fu.k..g dyre

Godkendelse af svar
Fra : boyelauritzen

Dato : 13-01-24 07:32

Tak for svaret dogvillestar.

Kommentar
Fra : dogvillestar