/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Punktstrejker
Fra : Leif7
Vist : 253 gange
100 point
Dato : 25-12-23 20:37

Jeg har et Philips TV hvor fjernbetjeningen et par gange om ugen ikke virker selv om den røde lampe på fronten af skærmen reagerer på tryk.
Friske batterier duer ikke, jeg skal simpelthen bruge "computertricket" og tage strømmen i et par minutter.

Har iøvrigt ioplevet det med en anden skærm.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 25-12-23 22:08

Dette er så det ubesvarede spørgsmål nummer 15,
hvad er mon formålet med at stille en masse spørgsmål og ikke følge dem til dørs

Accepteret svar
Fra : Thyregod8

Modtaget 100 point
Dato : 26-12-23 09:03

Kontroller, om tv’ets ON/OFF-knap fungerer. Tryk kortvarigt på knappen/joysticket på TV’ets bagside eller bund for at kontrollere, om TV’et reagerer. Prøv at navigere gennem skærmmenuen.
Skift batterierne i fjernbetjeningen, helst alkaliske ikke-genopladelige batterier.
Test fjernbetjeningen med et digitalkamera eller smartphonekamera. Det menneskelige øje kan ikke se infrarødt lys, men det bliver synligt, når du kigger gennem forhåndsvisningsskærmen på et kamera eller en smartphone. Tænd kameraet, og ret det infrarøde LED-lys på fjernbetjeningen mod kameraets linse. Tryk på en knap på fjernbetjeningen. Et hvidt lys skal være synligt på kameraets forhåndsvisningsskærm.
Sørg for ikke at have blokerende genstande mellem fjernbetjeningen og tv’et. Sørg for at sigte mod den infrarøde sensor på tv’et korrekt. Hold dig inden for en rimelig driftsafstand (3-5 m). Undgå at placere tv’et på reflekterende overflader, såsom glasborde.
Tag fjernsynets strømstik ud af stikkontakten. Frakobl alle enheder fra fjernsynet. Tilslut strømkablet igen efter mindst to minutter, stadig uden at tilslutte eksterne enheder. Tænd for fjernsynet fra standby-tilstand vha. tænd/sluk-knappen. Tilslut om nødvendigt de eksterne enheder igen.
Opdater tv’ets software. Du kan finde den seneste software version og instruktioner om hvordan TV’et opdateres på Philips support hjemmeside eller læse den relaterede artikel her.

https://www.philips.dk/c-f/XC000014135/hvad-skal-man-g%C3%B8re,-n%C3%A5r-tv%E2%80%99et-ikke-reagerer-p%C3%A5-den-infrar%C3%B8de-fjernbetjening

https://tv-sound-monitors.philips.com/s/article/What-to-do-when-the-Philips-TV-does-not-respond-to-the-remote-control-1683807576696?language=da

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 28-12-23 04:31

Det er et kendt problem på flere Philips tv, som det ikke har lykkes med at finde en konkret løsningen på endnu de burde tage deres lort RETUR og give nyt

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 08-01-24 13:31

@Thyregod 8

Det virker som om at fejlen langsomt er forsvundet uden at jeg har gjort noget, der har så været et andet problem med at skærmen reagerede langsomt på tryk, men det er blevet bedre den sidste uges tid ........ det var også brugbart at tjekke strålen på mobilkameraet
Det var værst lige efter at jeg sidst i november for allerførste gang koblede et TV til internettet hvorefter det straks hentede en opdatering.
Jeg har ikke og vil ikke have nogen streamingabonnementer, men vil gerne streame fra DR, desværre har de indført ny teknik så blot 3 år gamle skærme forbliver sorte, men jeg kan stadig se andre streamingtjenester ........ et par gange om måneden når jeg gider surfe på dem.

@rotw

Så bliver det ikke Philips næste gang, nok nærmere Samsung som jeg kender fra andre flad- og tykskærme.

Godkendelse af svar
Fra : Leif7

Dato : 21-01-24 14:21

Tak for svaret Thyregod8.