/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
microsoft-konti
Fra : preb1944
Vist : 278 gange
100 point
Dato : 20-11-23 07:37

Hvordan laver jeg et ikon på processlinien når jeg er inde på min microsoft-konto
så jeg er fri for at skulle logge mig på hver gang. Tak Preben

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-11-23 09:49

Er det når du tænder pc du vil være fri for kode?

Jeg har brugt dette lille program, nemt og enkelt:

https://learn.microsoft.com/da-dk/sysinternals/downloads/autologon

Download link: https://download.sysinternals.com/files/AutoLogon.zip

Hent og pak ud, kør filen Autologon.exe

Skriv dit brugernavn til ms konto i Username, normalt din mail.
Slet det der står i Domain.
Skriv så kodeord i Password og klik Enable.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-11-23 11:43

Og er det din mail konto så kan du åbne Chrome logge ind på outlook.dk,
vælg Forbliv logget på, og derefter klikke på de 3 prikker øverst til højre,
vælge Flere værktøjer... > Opret genvej...,
så får du en genvej på Skrivebordet som du kan fastgøre på Proceslinjen ved at højreklikke på genvej og vælge Fastgør til proceslinje.

Kommentar
Fra : preb1944

Dato : 20-11-23 16:29

Hej Klaudi.
Jeg får først pc eren på fredag og meget glad for dine råd. Det er ikke en outlook mail jeg har.Men min konto er fra y mail. og vil nødigt skulle ændre den.Jeg kommer sikkert med flere spørgsmål inden fredag.og jeg takker for hjælpen og skal nok sende point til dig.
Hilsen Preben

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 21-11-23 09:57

Y-mail, er det Yahoo mail?

Hvis du plejer at åbne mail i browser kan du os bruge den med Chrome,
og det burde os virke med andre browsere som Edge og Firefox.

Godkendelse af svar
Fra : preb1944

Dato : 23-11-23 10:53

Tak for svaret Klaudi
Ja y .mail er fra yahoo. Får som nævnt pc imorgen men først hjemme mandag så jeg forhåbentlig kan få det til at fungerer

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-11-23 11:08

velbekomme

Håber du hitter u'a'et