/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Only in US
Fra : Leif7
Vist : 234 gange
100 point
Dato : 16-11-23 11:10

Hvor fabrikanterne får det fulde ansvar for at forbrugerne sviner.
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/new-york-sagsoeger-pepsi/10028050

Har de ikke flaskepant i USA ?
Jeg giver heller ikke meget for mærkningsordninger, masser af forbrugere smider blot lortet i naturen, men så har fabrikanterne jo ryggen fri ........... der er ikke politi nok til at overvåge alle borgere
Der bruges også masser af plast når man anvender det til at indpakke et antal flasker i forbrugervenlige pakninger, samt når disse forpakninger bliver stablet på paller og omviklet med strækfilm

I princippet skal plastfabrikanterne jo også sagsøges, verdensproduktionen af ny plast udgør 325 millioner tons om året
Iøvrigt er der også microplast i malinger og kosmetik, kosmetik som mange kvinder udskifter et par gange om dagen og skyller microplasten ud, de burde faktisk opsamle badevandet og aflevere det , ikke mange vandrensningsanlæg kan opsamle plasten.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-11-23 19:34

USA er rabiat. Det kan da aldrig være fabrikantens skyld (Coca Cola) skyld at forbrugeren sviner.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 18-11-23 10:43

Udover mit almindelige logistikarbejde (helt ned til at feje gulvet på lageret) havde jeg andre opgaver, såsom produktkontrol i et import/eksportfirma uden egen egenproduktion.
Vi startede en eksport af en produktlinie til USA og andre lande, der var vedlagt skruer til montering på vægge.
Disse skruer var temmelig spidse så jeg sagde til salgschefen at vi bør tegne en produktansvarsforsikring grundet at klovne i USA med 10 tommelfingre kunne komme til skade og vi kunne få en erstatningssag på halsen.
Han sagde at det var noget vrøvl ................. men gav mig ret efter et par uger.

I USA kræver folk jo millionerstatninger hvis de får hed kaffe over sig på McDonalds, og f.eks. får bilfabrikkerne krav selv om det er bilførerne der har været uansvarlige.

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 100 point
Dato : 18-11-23 19:51

Jeg er ikke uenig i det, du skriver.
Som jeg skrev; " USA er rabiat"
Jeg mener stadig, at det kan ikke være producentens ansvar hvad folk gør med deres dåser, flasker, osv...

Godkendelse af svar
Fra : Leif7

Dato : 17-01-24 11:19

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.