/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Udgående mails
Fra : sdam
Vist : 159 gange
100 point
Dato : 15-11-23 11:03

Når jeg prøver på at sende mails, kommer den ikke længere med den vanlige fejlmeddelse, men den står og tygger i det - uden at kan få afsendelsen gjort færdig. Kort tid efter kommer dem med følgende meddelse:
Indsæt din tekst herAfsendelse af meddelelsen mislykkedes.
Meddelelsen kunne ikke sendes fordi tiden for forbindelsen til SMTP-serveren asmtp.mail.dk løb ud. Prøv igen.
Når nu det hele er tilrettet det anbefalede, kommer den atter med en fejlmeddelelse:
Afsendelse af meddelelsen mislykkedes.
Der opstod en fejl under afsendelsen. Mailserveren svarede: <tonsgaard@post.tele.dk>: Sender address rejected: not logged in. Kontrollér om din mailadresse er rigtig i dine kontoindstillinger og prøv igen.

Hvad er, og hvor findes de her koder "autentificeringsmetode" og "testknappen"?

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 15-11-23 12:46

Det ser ud til, at du bruger en IMAP-konto til at sende e-mails, og at din mailserver er asmtp.mail.dk. Når du prøver at sende en e-mail, får du en fejlmeddelelse, der siger, at tiden for forbindelsen til mailserveren løb ud. Det betyder, at der er noget galt med din internetforbindelse eller din mailserver.

Jeg har fundet nogle web-sider, der kan hjælpe dig med at finde ud af, hvordan du konfigurerer dine serverindstillinger korrekt. Du skal bruge følgende oplysninger:

Brugernavn: Din mailadresse
Adgangskode: Din adgangskode til din mailkonto
IMAP-server: outlook.office365.com
IMAP-port: 993
IMAP-kryptering: TLS
POP-servernavn: outlook.office365.com
POP-port: 995
POP-kryptering: TLS
Navn på SMTP-server: smtp-mail.outlook.com
SMTP-port: 587
SMTP-kryptering: STARTTLS
Du kan finde disse oplysninger i dine Outlook.com-indstillinger https://support.microsoft.com/da-dk/office/pop-imap-og-smtp-indstillinger-for-outlook-com-d088b986-291d-42b8-9564-9c414e2aa040 eller ved at kontakte din mailudbyder https://support.microsoft.com/da-dk/office/serverindstillinger-du-skal-bruge-fra-din-mailudbyder-c82de912-adcc-4787-8283-45a1161f3cc3 . Du skal også kontrollere, om din mailadresse er rigtig i dine kontoindstillinger og prøve igen.

Hvis du stadig har problemer med at sende e-mails efter at have ændret dine serverindstillinger, kan du prøve nogle af disse løsninger:

Kør MAPI-reparationsværktøjet (kun Outlook) https://support.microsoft.com/da-dk/topic/der-opst%C3%A5r-en-fejl-n%C3%A5r-du-sender-eller-modtager-en-e-mail-besked-i-outlook-eller-outlook-express-a46ddb77-640f-3e6a-8f35-6fe3ea93e923
Opret filen Sent Items.dbx igen (kun Outlook Express)https://support.microsoft.com/da-dk/topic/der-opst%C3%A5r-en-fejl-n%C3%A5r-du-sender-eller-modtager-en-e-mail-besked-i-outlook-eller-outlook-express-a46ddb77-640f-3e6a-8f35-6fe3ea93e923
Kontroller alle SMTP-e-mailadresser på distributionslisten (kun Outlook)
Forøg indstillingen for serverens timeout

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 19-11-23 12:16

Tak for dine meget fine udredninger, men nu er det mail systemet "Thunderbird" jeg arbejder med, og jeg kan se, at det du henviser til hele tiden er outlook, hvilket jeg ikke tror passer ind i mit program - Thunderbird...
Jeg sidder uhjælpelig fast......................

Annuller spørgsmålet
Fra : sdam

Dato : 28-11-23 10:27

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål