/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Opsætning/konfiguration
Fra : sdam
Vist : 174 gange
500 point
Dato : 11-11-23 10:58

Indsæt din tekst herThunderbird
Er der en herinde der kan hjælpe mig med, at opsætte den udgående server (SMTP)?
Der er ingen problemer med den indgående server - den kører som den skal!
Har store problemer med det.
Følgende meddelelse kommer ved up loudning:
Must issue a STARTTLS command first
Jeg synes, at jeg har været i gennem alle de brugsanvisninger der er at hente vedr. Mailprogrammet, men stadig på bar bund

Hvor går det galt..?

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 11-11-23 15:27

Ifølge denne artikel https://superuser.com/questions/279138/secure-email-sending-with-thunderbird skal du sørge for, at din SMTP-server understøtter STARTTLS og har den aktuelle version af TLS-kryptering. Hvis ikke, kan du prøve at skifte til SSL/TLS i SMTP-indstillingerne i Thunderbird. Du skal også tjekke, om din server kræver en autentificeringsmetode, som f.eks. en kodedet adgangskode eller et certifikat.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 11-11-23 15:58

For at skifte til SSL/TLS i SMTP-indstillingerne i Thunderbird skal du følge disse trin:

Åbn Thunderbird og vælg Verktøjer > Kontoinstalleration.
I venstre side af dialogboksen skal du se Udgående server (SMTP). Vælg den og klik på Rediger.
Indstil Port til 465 og vælg SSL fra de tilgængelige muligheder nederst i vinduet.
Klik på Færdig. Du kan nu teste din e-mail-kontekst ved at klikke på Test knappen.

https://www.names.co.uk/support/articles/how-to-enable-ssl-for-smtp-in-mozilla-thunderbird/

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 12-11-23 11:43

Tak til Tyhregod8.
Når jeg prøver på at sende mails, kommer den ikke længere med den vanlige fejlmeddelse, men den står og tygger i det - uden at kan få afsendelsen gjort færdig. Kort tid efter kommer dem med følgende meddelse:
Indsæt din tekst herAfsendelse af meddelelsen mislykkedes.
Meddelelsen kunne ikke sendes fordi tiden for forbindelsen til SMTP-serveren asmtp.mail.dk løb ud. Prøv igen.
Når nu det hele er tilrettet det anbefalede, kommer den atter med en fejlmeddelelse:
Afsendelse af meddelelsen mislykkedes.
Der opstod en fejl under afsendelsen. Mailserveren svarede: <tonsgaard@post.tele.dk>: Sender address rejected: not logged in. Kontrollér om din mailadresse er rigtig i dine kontoindstillinger og prøv igen.

Hvad er, og hvor findes de her koder "autentificeringsmetode" og "testknappen"?

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 14-11-23 10:22

Jeg er desværre ikke kommet meget længerer med den her "historie".
Hvor, kontrollér man sin mailadresse - at den er korrekt iht. ovenstående vedr. fejl under afsendelse???

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 20-11-23 09:25

Er der nogen der kan fortælle mig, hvor jeg nøjagtig finder den mailserver, så har jeg måske en chance for at kan komme videre!

Mailserveren svarede: <tonsgaard@post.tele.dk>: Sender address rejected: not logged in.

Annuller spørgsmålet
Fra : sdam

Dato : 28-11-23 10:27

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål