/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
IT-narkomanerne
Fra : Leif7
Vist : 304 gange
100 point
Dato : 19-10-23 11:06

i regeringen har bevilget 100 millioner til forskning i kunstig intelligens, men har samtidig fjernet et tilskud på 6 milloner til Tange energimuseum som er et populært trækplaster for forskere og studenter og beskæftigede 18 medarbejdere der nu skal skæres ned til 6.
Som bekendt ligger der ved Tange sø et nu nedlagt vandkraftværk der blev fodret af Gudenåen.

Hvad fanden bilder de sig ind, tror de virkelig at folket er vilde med kunstig intelligens ......... rent bortset fra dovne skoleelever som allerede nu siger at de ikke har brug for skolegang da de kan klare sig med kunstig intelligens som jo fjerner kreativiteten og gør dem lammede når internettet og strømproduktionen svigter.

Det "sociale" medie Linkedin vil fyre 17.000 medarbejdere grundet fremtidig brug af kunstig intelligens ......... jeg har en teori som går ud på at lortet en dag går i selvsving hvor det kun er servere og andet IT der snakker med hinanden hvor mennesker slet ikke kan følge med, altså en ægte udgave af Skynet fra Terminator.

Rent bortset fra det har jeg selv hentet utrolig meget viden på nettet om et historisk emne der havde min store interesse, men det er stadig artikler der er skrevet af mennesker hvor kunstig intelligens ikke har trawlet rundt og derefter forfattet egne artikler hvad der bringer ophavsretten under pres.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 19-10-23 12:54

Tja, jo... og hvad er spørgsmålet?

Vi kan vist ikke stille det store op med de faktuelle uordentligheder her og nu...

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 19-10-23 13:29

Citat
og hvad er spørgsmålet?

Det er et diskussionsoplæg.

Hvis jeg lader tråden stå åben bliver jeg vel snart beskyldt for at være en fremskridtsfjendsk gammel tosse selv om jeg kun er 70 og stadig har en masse hår på toppen.

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 100 point
Dato : 19-10-23 14:31

Rolig nu, jeg er selv 75 år og også masser af grå hår på toppen, så det skulle vel ikke være noget at snakke om...

Men hvis det skulle være et diskussionsoplæg, hører det jo nok ikke hjemme i et spørgepanel - eller hvad
Der findes vist en gruppe der hedder smalltalk hvis det er en diskussion det skulle være oplæg til.

Men som tidligere skrevet, kan vi vist ikke stille det store op med de faktuelle uordentligheder her og nu i dette forum...

Godkendelse af svar
Fra : Leif7

Dato : 24-10-23 10:28

Tak for svaret marken84.