/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
nummerpladelys, Skoda Fabia 1,4 2001
Fra : warrior
Vist : 133 gange
50 point
Dato : 25-09-23 16:16

Hej
De to små lys over pladen virker ikke. Sikringen er ok, og jeg har prøvet med en tester i selve stikkene. Er der andre steder man kan kontrollere for fejlen?
Tak for svar.

Kommentar
Fra : kurt54

Dato : 25-09-23 17:15

Du må teste pærerne er de i orden så tjek stelforbindelse og + ledning.

Du kan evt. slå pærerne op på biltema eller Thansen md din nummerplade.

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 25-09-23 17:23

Pærerne er sprungne, og jeg har haft en prøvelampe på ved stikkene, uden resultat. Derfor må der vel være et eller andet sted mellem sikringen og belysningen der er fejl på.

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 25-09-23 17:25

Ved sikringen er der gennemgang.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 25-09-23 18:23

Hvis de to små lys over nummerpladen ikke virker, og du har allerede kontrolleret sikringen og testet stikkene, er der nogle andre steder, du kan kontrollere for fejlen. Her er nogle mulige løsninger:

Kontroller ledningerne: Tjek om ledningerne er beskadigede eller løse. Hvis der er synlige skader, kan det være nødvendigt at reparere eller udskifte dem.

Kontroller jordforbindelsen: Sikre dig, at jordforbindelsen er i orden. Hvis jordforbindelsen er dårlig eller mangler, kan det forhindre lysene i at fungere korrekt.

Kontroller kontakten: Tjek om kontakten er korroderet eller beskadiget. Hvis det er tilfældet, kan det være nødvendigt at rense eller udskifte kontakten.

Kontroller lyspærerne: Selvom du allerede har testet stikkene, kan det være værd at kontrollere selve lyspærerne. Prøv at udskifte dem med nye pærer for at se, om det løser problemet.

Hvis ingen af disse løsninger løser problemet, kan det være en god idé at få bilen undersøgt af en professionel mekaniker eller elektriker.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 26-09-23 06:06

Jordforbindelsen ????
Er det den skål i bagagerummet med muld i du mener ????

Kommentar
Fra : AbeloneRap

Dato : 26-09-23 15:44

Jordforbindelsen er der mange der har mistet. Ikke mindst regeringen.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 26-09-23 18:16

Jordforbindelsen er et andet ord for stelforbindelse.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 30-09-23 10:28

Hvis du har målt alle sikringer, og du ikke har strøm i stikket ca. 12v DC, så kan du prøve at måle i mellem stel (blank metal skrue eks) og de 2 ledninger på stikket, kontroller at ledninger ikke er løse i stikket. Et oplagt sted for knækket ledninger til bagklap er i overgangen fra bagklap til chassiet

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 30-09-23 20:23

Jeg har målt med en alm strømtester fra begge de to lygter. Er nu begyndt at adskille beklædningen fra bagklappen og går så videre frem mod sikringshuset, til sikringen(som er intakt) som går i forbindelse med de to lygter. Der er en samling med flere ledninger, ved dørpanelet, som jeg vil kontrollere i morgen.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 02-10-23 22:11

Findes der blankt metal i en 20 år gammel Skoda ...............

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 03-10-23 02:45

Ifølge et diagram jeg fandt går al baglyset (som virker) og de to pladelys på samme stelforbindelse. Jeg vil prøve om jeg kan finde forbindelsen og kontrollere den.

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 03-10-23 16:46

Jeg havde kun testet den ene side af sikringen, som lyste. En anden sikring, så virker det. Tak for svar

Annuller spørgsmålet
Fra : warrior

Dato : 03-10-23 16:51

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål :
Testede sikringerne igen. Ny sikring, virker igen