/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Fastnet.nu
Fra : persens
Vist : 342 gange
500 point
Dato : 15-09-23 07:55

Fruen er endelig gået med til at få fastnettelefonen udskiftet til en mobil. Betingelsen var dog, at det "gamle"nummer kunne flyttes med.
Jeg har fundet ovennævnte firma, der klarer det.
Nogen, der har erfaringer omkring Fastnet.nu?

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 16-09-23 08:30

Alene det at det er tdc der står bag er en god grund til at holde sig langt væk

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 16-09-23 11:24

Kenwood

Der står jo blot på hjemmesiden at de bruger TDC`s net, hvilket er leje af net som flere andre selskaber gør hos TDC
Vi kan jo ikke opføre 10 gange så mange mobilmaster, eller grave kabler ned hver gang et nyt selskab melder sig på banen, hvor de så går på røven et par år efter.

Der kan også være forringet service hos de billige selskaber. Jeg har altid brugt TDC(nu YouSee), men for 10 år siden havde jeg en billig internetudbyder, dog kun i en periode idet de pludselig droppede deres mailserver og sendte kunderne over i et selskab hvor man skulle betale for en mailadresse, eller få en gratis mailadresse mod at blive tæppebombet af reklamer.

Den slags beskidte metoder gider jeg slet ikke, så jeg vendte tilbage til TDC.

Accepteret svar
Fra : for_lækker

Modtaget 500 point
Dato : 16-09-23 18:38

Gå ind på Trustpilot og læs brugers meninger om Fastnet.nu - der er anmeldelser gode som dårlige. Så har du noget at gå ud fra.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 16-09-23 19:08

Husk at snakke med TDC når i opsiger abonnementet, hvis i har en gratis eller billig fastnettelefon kan de forlange at den bliver leveret tilbage selv om den går direkte til skrot.

Det opdagede da jeg hjalp nogle med boet efter deres afdøde mor i år 2014.

"Med lov skal land bygges" ................ men hvorfor skal det være så firkantet

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-09-23 19:55

Der er nogle ting med hensyn til at droppe fastnettelefoner, hvis man har brug for en eller anden "alarm", som kun kan sikres med fastnet.
Vi har fastnet, bruger vores smartphones yderst sjældent. Vi er glade for ikke at blive forstyrret på mobil døgnet rundt.

Kommentar
Fra : persens

Dato : 19-09-23 09:30

Foreløbig tak til alle for de forskellige indlæg.
Jeg har været på TrustPilot for at læse lidt om Fastnet.nu, og der er virkelig for og imod!
Jeg har forsket lidt mere på nettet og fundet 5 udbydere mere, der tilbyder det, jeg efterspørger nemlig: Greentel - 3 mobil - Altibox - Evercall samt TeleBonus.
Fælles for alle er, at betingelserne er "slørede" så det er svært at gennemskue, hvad slutprisen ender på, så jeg spørger lige:
Er der nogen, der bruger ovennævnte?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-09-23 10:06

Citat
Den slags beskidte metoder gider jeg slet ikke, så jeg vendte tilbage til TDC.

Vi har haft TDC / Yousee, siden 1976. Gider ikke springe fra Herodes til Pilatus. Jeg har flere gange sammenlignet deres priser. I sidste ende er de ikke dyrere end andre. Og man kan komme i kontakt med dem.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 19-09-23 10:26

"3" er efterhånden en gammel rotte i faget, faktisk opstået dengang vi fik 3G net hvilket var en forudsætning for at mobilnettet kunne blive så hurtigt og bredt.
Det er nu overhalet af både 4-5G, og 6G er i støbeskeen.

Oyster er et lavprisselskab under "3"

Men jeg holder mig til min læst, også Danske Bank som jeg har haft i næsten 50 år ........... gad vide om de sender mig en blomst

Godkendelse af svar
Fra : persens

Dato : 23-09-23 11:29

Tak for svaret for_lækker.