/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Chromecast hakker
Fra : susss
Vist : 332 gange
100 point
Dato : 23-08-23 22:38

Hvordan kan det være at mit chrome cast hakker i lyden ? Vi ser viaplay også hen over wifi . Har en smartphone . Men hvis vi tilslutter den bærbar pc så er der ikke nogle problemer.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 23-08-23 22:42

Vel dårlig forbindelse...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 23-08-23 22:43

Så er det smartphonen, der ikke har kapacitet til at modtage og videresende signsaet.

Muligvis kan en genstart af Smartphone og/eller router afhjælpe problemet.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 24-08-23 08:03

Nej har lige købt en helt ny mobil telefon med en masse nyt udstyr,..og det er lige meget hvilken mobil vi bruger så er det det samme problem ..

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 24-08-23 09:16

Jeg har samme problem. jeg er ved at se efter løsninger. jeg har 3 tv som kører streaming på wifi, men ikke meget så det er brugbart. det kan også ske hvis jeg streamer mine egne film der ligger på Synology Nas i kælderen. jeg mener så det er wifi der evt. kan fintunes.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-08-23 11:25

Dit wifi er ikke bedre end det svageste led. Det kan godt være du har en ny telefon, men hvis din router er af ældre dato, og ikke så hurtig til at håndtere signalet, så er det den, der sætter begrænsningen.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 25-08-23 07:20

Jeg må ringe og snakke med Waoo så...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-08-23 17:20

din chromecast kan være placeret for tæt på ellet bag fjernsynet hvor forbindlsen til wifi er for dårlig, signalet med tvbilledet går ikke via telefonen,selv om du bruger den til at skabe fobindelsen.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 28-08-23 10:25

Den forstod jeg ikke helt..min chromecast er tilsluttet bag tv-et. Hvor skulle jeg ellers tilslutte den ?

Kommentar
Fra : susss

Dato : 28-08-23 10:27

Men hvorfor virker vores bærbar så når vi tilslutter den til tv-et via hdmi ?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-09-23 08:59

Det er fordi din bærbare er bedre til at modtage WIFI signalet, og fordi den er bedre placeret i forhold til dit WIFI access point . Langt de fleste har access point indbygget i deres router, måske uden at vide det. .

Hvis du vil forbedere chrome casten , så brug en lile forlænger til hdmi delen, og eksperimenter med hvor den kan placere bed´st.
Der er enkelte fjernsyn som har indbygget chromecast. Hvis det er sådan et du bruger, kan du kun konstatere at det er for dårligt.