/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Thunderbird
Fra : sdam
Vist : 272 gange
500 point
Dato : 28-06-23 17:05

Indsæt din tekst herJeg har fået tømt min indbakke, incl. papirkurv - en katestrofe af rang!
Mail systemet er af typen "Thunderbird", hvilket jeg er meget godt tilfreds med. De har en meget fint forklaring stort set til alle tænkelige problemer, men jeg har noget her, hvor min forståelse kommer på en prøve her!
Problemet
Jeg har mistet mine mails i min indbakke samt i papirkurven, og dem skal jeg gerne have tilbage igen. Thunderbird siger, at jeg skal finde min profilmappe, men det tror jeg også jeg har, men hvilken filmappe (navn) jeg skal kikke i, kan jeg ikke overskue. Jeg håber der er en person herinde der har indblik i Thunderbird.
Der vil givetvis indløbe links på mere eller mindre brugbare svar direkte fra nettet, hvilket også kan være fint, men det jeg efterlyser er nogle forståelige forklaringer/svar.

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 510 point
Dato : 28-06-23 17:47

den nemmeste måde at finde "profil" mappen på

i TB klik på hjælp > mere teknisk information
hvis du sætter hak i "medtag kontonavne" vises hvor din profil ligger

den vej er der direkte link til profil mappen

hvis det er imap du kører og har slettet alt i indbakke og derefter i papirkurv
kan det blive svært at gendanne mails da de også er slettet på mail server hos din udbyder.

hvis imap er det ImapMail mappen
hvis pop/pop3 er det mail > local folders

Kommentar
Fra : kurt54

Dato : 28-06-23 18:54

POP3 kan nu også køres så mail bliver på serveren - men man sletter jo begge steder.
Har du en image backup af C-drevet er er data der - medmindre du aktivt har gjort noget for ikke at have dem på C-drevet.

For at gardere mig tager jeg også backup af dem med programmet mozbackup.

Desuden har jeg blackbird på flere PCere - og vil tage en frisk backup med mozbackup der før jeg åbner BlackBird.

jeg er ikke klar over om et gendannelse punkt på Windows genopretter disse data men det er d værd at undersøge.

Kommentar
Fra : kurt54

Dato : 28-06-23 19:01

Data ligger normal som vist nedenfor medmindre dit brugernavn er Kurt skal du erstatte det med dit eget:

C:\Users\kurt\AppData\Roaming\Thunderbird

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 30-06-23 12:04

Jeg har forebygget en sådan risiko ved at have en backup-mailadresse hvor en kopi af alle mails videsendes til. Denne er indstillet til automatisk af slette mails som er ældre end et år.

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 10-07-23 16:00

Tak for svaret dk.