/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Ej, hvor godt
Fra : Urias
Vist : 488 gange
500 point
Dato : 10-06-23 21:45

Dav dav........

Ej, det her skal I høre.
Min sindssyge kloge Fatter var gået hen til købmanden for at løse verdenssituationen sammen med sine kloge venner. Efter en fem, seks, syv bajsere, fik fatter lige pludselig en kæmpe god ide, som han nu vil tage patent på. Alle kammesjukkerne blev ellevilde da de hørte Fatters ide. I kandutter må gerne høre om det nu - men I kan ikke tage patent på ideen, det har Fatter søgt, jo.

Ser I, i stedet for der indfanges co2 rundt om i dronningeriget har Fatter fundet de vise sten.
2 gange dagligt tager hver dansk person en dyb indånding og puster ud i en plastpose og skynder sig at lukke posen forsvarligt. En til to gange dagligt skal der pruttes i en pose som også skal lukkes forsvarligt.
En gang ugentligt samles alle poser samme og bliver sendt med en raket til månen hvor alle herlighederne bliver lukket ud og på den måde bliver jorden fri for co2 og metan, og månen får tilført en masse herligheder.

Nøj, hvor min Fatter er klog. Han siger, at desto flere bajsere han får desto klogere bliver han.
Ja ja sønnikke, klogskab koster, siger han.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 11-06-23 11:14

Det var i din fatters ungdom at man vedtog at de omgivende planeter eller i det hele taget rummet ikke skulle bruges til deponering.
Ellers fristende at gøre med det atomaffald der skal ligge nedgravet i tusinder af år.

Kommentar
Fra : Urias

Dato : 13-06-23 22:13

Neiiiiij, Fatter har den onderalleme ikke været med til at vedtage noget.
Fatter dygtiggjorde sig i skolen med det resultat, at han blev taget ud af 7. klasse fordi han skulle ind som soldat. Odense Vinkompagni mener jeg, han var rekrut ved. Senere blev han overflyttet til De Kvindelige Batterier, 4. brystværn.

At blive taget ud af skolen tog meget hårdt på Fatter. Han manglede, sagde han, de sidste 4 stjerner i sin søndagsskolebog. Degnen, søndagsskolelæreren, mente ikke at Fatter fortjente dem, idet Fatter havde under en fugtig fest i forsamlingshuset, gennem bollet hans madamme så hun hylede efter mere mandfolk. Det havde Degnen taget fortrydeligt op og derved nægtet at udlevere de sidste 4 guldstjerner til samlingen. Guldstjernerne mangler Fatter den dag i dag, når glorien skal poleres.

Den daw i daw bliver Fatter af brødrene henne i bagbutikken kaldt; "Den kloge med de sorte træsko"
Jo jo, Fatter er så klog, at han kunne undvære begge sine hoveder.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 13-06-23 22:53

Luk lort i PJUtinS Lne lND DET STINKER AF LIG

Kommentar
Fra : Urias

Dato : 14-06-23 09:33

Neiiiiij, abbaba er du fuld?
Har du stået sammen med Fatter og sutterne henne i bagbutikken og tyllet bajsere ?

Du kan let kende min Fatter på sit hareskår og ganespalte. Han mangler en fortand og fire kindtænder, så der er ikke meget bid i ham. Men i øvrigt en meget flinker mand med mottoet; Har du penge, har han også.

Nå men jeg skal passe mit arbejde jo. Jeg skriver bil-nummerplader op i et hæfte og når det er fyldt udveksler vi numre henne i bagbutikken. Den der har flest 3-taller har vundet en halv flaske kiafa kirsebærvin og to kradsere på Fatters pibe......Fy for hevlede, en sur snadde at bappe på.

Sov den nu endelig ud, abajapaduuuuuuu

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 14-06-23 10:42

Man overskrider faktisk privatlivets fred hvis man skriver nummerplader op uden begrundelse, man må ihvertfald ikke offentliggøre dem ............. ting har det med at sprede sig verden over på 8 minutter via de sociale medier.

Min fætter fik mig til at gøre det for 60 år siden, en af hans hobbies, men jeg gad kun et par gange da jeg slet ikke kunne følge hans tempo, man skulle være hurtig med blyanten idet vi sad i grøften ved en stærkt befærdet hovedvej på Sydsjælland.

Kommentar
Fra : Urias

Dato : 14-06-23 12:20

Citat
Man overskrider faktisk privatlivets fred hvis man skriver nummerplader op uden begrundelse,
Ah hvad???? Er det rigtigt????

Nå nu hviskede Mutter mig lige i øret; "Knægt, for fanden da!! Du har da en grund, I spiller jo om kiafa. Det siger du bare til Mettes håndlanger, men pas på det ikke er Thorkild Foged, han fortæller bare sine sædvanlige løgnehistorier"

Nå nu råber Mutter; "VI skal spise....."
Niiiiiiiej, nu kommer Fatter med en ordentlig kæp i øret, nu bliver Mutter dædaneme knotten. Hun knurrer allerede

Kommentar
Fra : Urias

Dato : 15-06-23 17:51

For ind i hede hule helvede, nu rabler det da for DMI. (og en masse andre klima idioter)

I vejrudsigten - eller hvad man skal kalde vejrudsigten for? Dommedags nedtælling? Klimaangst timen.

Nå men klimatossen, som også kaldes "vejrvært," proklamerede højt og flot, med ansigtet i rette folder, at det var farligt vejr. Altså en temp. på 28 gr. skulle være farligt vejr.
Det, man for år tilbage kaldte for, "En dejlig sommerdag" er nu i klimatossernes verden blevet til farligt vejr.
Det er godt vi har religionsfrihed i DK.

Nu forstår jeg da bedre, at unge mennesker er blevet bange. Bange for at leve, bange for at dø i morgen fordi, vejret dræber dem - enten drukner de, eller de brænder op, eller noget. baby dør i i hvertfald snart.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 15-06-23 19:33

De der benægter at klimaet går ad helvede til er blot bange for at det skal gå mest ud over dem selv.

Og så den med de unge mennesker.
De unge har altid protesteret, men de nuværende unge lider af en voldsom dobbeltmoral i og med de har et livsstilforbrug der er langt højere end da jeg var ung.

Kommentar
Fra : Urias

Dato : 15-06-23 21:02

Citat
De der benægter at klimaet går ad helvede til er blot bange for at det skal gå mest ud over dem selv.
Det er da noget frygteligt vås at skrive.
Påstår du, at 28 gr sommervarme er farligt vejr??

Og påstår du, at det er godt for klimaet at til plastre god landbrugsjord til med solceller?

Og påstår du, at Danmarks klimatiltag gør noget forskel i verden ?

Vor'herre bevares.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 15-06-23 22:11

Selvfølgelig skal vi ikke dække god landbrugsjord med solceller

Kommentar
Fra : Urias

Dato : 16-06-23 18:01

Hvid co2 var problemet ville der nok satses på a-kraft, som udleder nul co2.

Mon ikke den påståede klimakrise er politisk bestemt? Jeg tror det..

Kommentar
Fra : Urias

Dato : 02-07-23 19:28

Dav dav i stuen I raske kandutter.

Jeg har nyt at berette om min sindssyge kloge Fatter, og det kan I lærer noget af, kan I.

Først skal I lige vide at Mutter har sat begrænsning på, hvor mange bajsere han må drikke om formiddagen henne i købmandens bagbutik. 10 stk. må Fatter drikke om formiddagen. Men min kloge Fatter ved som altid hvordan man omgås regler og love - også Mutters regler. Jow jow, Fatter køber nemlig bare 10 guldbajere i stedet for almindelige. "Så passe pengene igen" , sagde Fatter med et tandløst smil.
Ja, der kan I bare se, hvor klog min Fatter er.

Fatter kom hjem forleden dag, lettere overrislet af bajserne med gashåndtag.
Han sagde med et efterfølgende hik, at han havde læst på fjæsbook, at det var Putins og Pia Kjærsgaard skyld, at vi vi i Danmark havde amputeret en masse ben fra raske mennesker, og venteliste på operation for kræft skyldes ene og alene, at det var Putin der havde fiflet med ventelisterne imens Pia stod bagved og grinte hånligt.

"Skal vi ikke dræbe alle minkene også?" Havde Putin spurgt Pia om.
"Nej nej, dem dræber Mette jo" Havde Pia svaret imens hun slap en vind.

Jo jo, det er ganske vist, som en kendt forfatter engang sagde i tidernes morgen.

Kommentar
Fra : Urias

Dato : 02-07-23 20:33

Neiiiiij, det er ganske forfærdeligt, det her.

Mutter kom dødulykkelig hjem fra en gåtur på stien langs kirken, hvor hun blev forulempet af to halvfulde mænd. Mændene havde hevet trusserne af hende - og nu kommer det værste. De to mænd ville ikke engang voldtage hende. "Føj for satan!" Havde den ene udbrudt, da han så Mutters trusseløse understel.
"Der sætter jeg den ondehyleme grænsen. Jeg jawer ikke min pylrekok ind det krater" havde han sagt imens han knappede sin sine bukser til igen.

Nu går Mutter grædende, ulykkelig rundt herhjemme, og jamrer sig. "Mamma mia, de satans mandfolk aner ikke en gang hvordan et smuk kvindfolk ser ud. Tænk, de ikke en gang ville voldtage mig. Nøøøøjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj, hvor de skulle skamme sig, sku' de"

Fatter er også bitter. "Nu har jeg i næsten 35 år kørt hende til og når hun så endelig er vel tilkørt efter alle kunstens regler er der ikke nogen der vil mærke efter" Udbrød Fatter med et langtrukken ræb.

Tsk tsk tsk tsk tsk, hvor verden dog er underlig.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 03-07-23 08:01

Lyder som et et hyggeligt lokalområde som du bor i.

Er der nogen som har kørekort og bil med jydekrog så i kan få fyldt depoterne en gang om ugen ?

Kommentar
Fra : persens

Dato : 03-07-23 11:20

Sandelig humor på højt plan

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 03-07-23 12:31

@persens

Det var vist i samme område følgende udspillede sig.

Per og Poul var tvillinger og lignede hinanden på en prik, Per var gift og Poul havde sin båd.
Så skete der det at Pers kone døde og dagen efter sank Pouls båd.

Nogle dage efter begravelsen mødte Poul en ældre dame på gaden som sagde at hun var ked af at høre at hans kæreste eje var væk.
-Det gør såmænd ikke noget, hun var gammel, hendes bund var rådden og stank af fisk. Hun var færdig da et par turister insisterede på at låne hende.

Inden Poul havde talt færdig var den ældre dame besvimet.

Kommentar
Fra : Urias

Dato : 03-07-23 14:15

Dav dav igen.
Leif, du spørger om:
Citat
Er der nogen som har kørekort og bil med jydekrog så i kan få fyldt depoterne en gang om ugen ?
Der er ikke en der har kørekort. Alle styrebrevene hænger til tørre på stationen for altid. Fatter mistede sit for bestandig efter 4. gang med en en promille på 3 godt og vel.
Det tager Mutter ikke så tungt. "Sikken en masse penge vi sparer på det billort" Sagde hun.

Citat
Du er sørme skæg, hva?

Persen, for hevle, du misforstår igen galoppen.
Der er ikke humor i Mutters forklaring. Hvor ser du den???
Nærmere

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 03-07-23 18:30

Jeg tror sgu at jeg ved hvor du bor.

En landsby med 62 huse som har en salgspris på 1600 kr pr kvm.
21 km til børnehaven og 32 til skolen.
3 genbrugsbutikker og et pizzaria på 12 kvm bestyret af en kroatisk indvandrer.
En Daglibrugs hvor uddeleren går med rollator og kun lever af sin folkepension.

Det er gået ad H til, for 60 år siden boede jeg netop i et sådant område, det var sgu som om at folk havde mange flere penge dengang hvad der bevirkede at brugsforeningerne lå tættere ved hinanden og jeg som knægt kunne cykle til mindst 3 af dem uden at blive træt når jeg skulle købe ind til familie og naboer.

Kommentar
Fra : Urias

Dato : 03-07-23 19:27

Dav dav i skuret.

Neiiiij, nu læste Mutter din kommentar, Persen.
Hun er nu dybt dybt ulykkelig over dit hjerteløse skriv. Tænk, som hun sagde, hun kom hjem uden trusser om understellet og ikke engang voldtaget og så kommer du med dine dumsmarte kommentarer "Sandelig humor på højt plan" eller noget. Den sved Mutter i hjertet, ja den gjorde så.

Løjf7
Ikke helt rigtigt, der er 64 huse, så stor landsby, ja det er.

Nej dog ikke. Kvadratmeter prisen er desværre kun 1450,50

Løjf7 er det kun 60 år siden du boede i byen ? Så kender nok Fatter. Han hedder Herluf, men bliver kaldt Luffe fortand.
Mutter hedder fru Jensen, men kalder sig fru Poulsen, fordi, så kan de ikke kende hende når hun køber på kredit.
Mutter er en snu kælling, som hun siger.

Accepteret svar
Fra : Leif7

Modtaget 500 point
Dato : 03-07-23 20:53

Den Herluf jeg kendte dengang var min fars kollega på godset.

Det blev også skrevet i en bog når jeg hentede sukker og kaffe.
Og den lokale slagter samt herrefrisøren var min mors fætre, så det gik strålende med halvsort arbejde.

Og så en sand historie.
Min mor gik med min storesøster i maven og var stuepige hos en velhaverfamilie i Hellerup.

Hun var aldeles ikke bange for at lave noget og gik en dag ud på fortovet, gik på hug og fjernede ukrudt på eget initiativ.
Så kom den fine dame hjem, så min mor knokle og spurgte hvorfor hun gjorde det.

-- Jeg synes bare at ukrudtet skal fjernes ?
-- Stop og gå indenfor.
-- Hvorfor ?
-- Det skal jeg sige Dem, jeg vil ikke have på mig at de fine kællinger her i gaden tror at jeg sender en højgravid pige på hårdt arbejde.

He he, hvergang jeg tænker på den historie mindes jeg også Maude Varnæs i "Matador"

Kommentar
Fra : Urias

Dato : 03-07-23 21:39

Fin fortælling, Leif.

Jeg hæver til 500 bobs og lukker tråden

Godkendelse af svar
Fra : Urias

Dato : 03-07-23 21:40

Tak for svaret Leif7.