/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Garanti
Fra : omahexen
Vist : 254 gange
200 point
Dato : 22-04-23 07:29

Har anskaffet mig et sæt el drevne peber og saltkværne,har lige læst garantibestemmelserne,der står,at garantien ikke omfatter sliddele,efter min mening er der jo kun sliddele,så hvad er sådan en garanti så værd ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 22-04-23 08:25

Sliddelene er dem, der kværner salt eller peber, og der er jo mange andre dele i sådan et "apparat"

Accepteret svar
Fra : Leif7

Modtaget 200 point
Dato : 22-04-23 10:13

Jeg har den teori at fintmalet peber bliver siddende i tænderne lige så snart det bliver udsat for en smule fugt og der samtidig så ikke er meget tryk ovenfra der kan presse det ud, især når man bruger kværnen over dampende mad ved komfuret.
Jeg bruger en morter, den er altid kampklar.

Nu vi er i nabolaget, hvem er den tosse der har fundet på at fabrikere groft salt i små kugler ?

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 22-04-23 10:14

En garanti gælder hele apparatet, men dele der har bevægelse kan jo blive slidt ned inden garatiperiodeds udløb, hvis apparatet bruges uhensigtsmæssigt meget, så dele bliver nedslidt og ubrugeligt. Garantien dækker kun almindelig brug.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-04-23 14:22

De eneste kværne der duer er af fabrikat Peugeot. Det står i selve kværnem. Den kan så være monteret i et antal forskellige beholdere.

Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 24-04-23 06:44

Tak for svaret Leif7.