/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Berlin miljøneutralt ?
Fra : Leif7
Vist : 354 gange
100 point
Dato : 27-03-23 14:12

Berlin har stemt om at være klimanutral i 2030.
Mange vil gerne tilbage til naturen, men hvor mange er klar til følgende indgreb ?

1. Alle boliger og øvrige bygninger må ikke have lavere energimærke end E, de der ikke kan skal renoveres eller kondomneres, se note i bunden.
2. Al underholdningsmæssig byliv skal stoppe kl. 24 og TV-signaler skal lukke indtil kl 06, internettet skal ligeledes lukke ned og kun kunne bruges til livsvigtige offentlige funktioner samt til fabrikker og banker.
3. Fødevarer udover de basale skal produceres og hentes inden for et område på højst 500 km fra bygrænsen, altså ingen flytransport af friske Kinarejer ................ og heller ikke storimport af tulipaner fra Holland.
4. Borgerne skal have rationeringsmærker til indkøb af tøj, sminke og ting til boligindretning.
5. Borgerne skal dokumentere behov for at anskaffe sig egne befordringsmidler der drives af motorer selv om det er batterier.

Jeg er ikke klima-anti-aktivist, men er overbevist om at Danmark ikke kan nå en reduktion på 70 % i år 2030, højst 30 %

EU er jo på dupperne og har udsendt direktiver.
https://avisendanmark.dk/erhverv/bor-du-paa-landet-disse-eu-krav-goer-din-bolig-usaelgelig

Men også lejeboliger skal tjekkes selv om de ikke er til salg hvor der kræves energimærke, jeg bor i en privat lejebolig og har fået varsel om at bygningen skal energimærkes, men besøg af en sagkyndig er blevet udskudt et par gange.

Kommentar
Fra : persens

Dato : 28-03-23 07:26

Det er snart det rene "1984"!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-03-23 08:11

Spørgsmålet henhører i kategorien "religion"

Citat
Jeg er ikke klima-anti-aktivist, men er overbevist om at Danmark ikke kan nå en reduktion på 70 % i år 2030, højst 30 %
Jeg fatter ikke, at Danmark efterstræber en reduktion på 70% - eller 30 % for den sags skyld. Intet formål udover at gøre danskerne endnu mere fattigere. I det store verdensbillede er det ligegyldigt, hvor lidt - eller hvor meget Danmark reducerer/udleder.

Kig lidt på Kina, som bygger 2 nye kulkraftværker om ugen, med ufattelige udslip til følge. Kig så på Rusland, Brasilien, Indien og USA, deres udslip er enorme, men det er den lille flueklat på verdenskortet, som hedder Danmark, der skal "redde" hele verden.

"Klimavidenskaben" er desværre blevet en religion/sekt i lighed med Jehovas Vidner.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 28-03-23 08:40

Og danskerne bruger løs.
https://wwf.dk/forstaa-naturkrisen/overshoot-day/

Altså har vi opbrugt vores "kvote" og burde sætte al aktivitet på lavt blus de resterende 9 måneder.

Wtf, emnet bliver nok ikke aktuelt før jorden løber tør for ressourcer med totalt ødelagt biodiversitet før år 2100. FN jubler over at der nu er 8 milliarder mennesker på jorden ........... havde det været 8 milliarder elefanter på alle kontinenter som trampede lige så meget som mennesker gør havde man forlængst reduceret bestanden.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 28-03-23 08:59

@Kaptain-Tommy

Hmm, hvis spørgsmålet var religøst ville penge være religionen, men religionerne foreskriver jo at vi skal leve asketisk.

Kineserne panikker lodret når deres BNP kravler ned under 6, derfor bygger de stadig kul kraftværker.
Og Australien som er hårdt ramt af klimaforandringer udbygger deres udvinding af kul som eksporteres i store mængder til Kina ............... men det er indiske firmaer som står for eksporten.

Accepteret svar
Fra : persens

Modtaget 100 point
Dato : 28-03-23 10:20

Jeg er heller ikke klima anti-aktivist. Jeg er klima-REALIST, så jeg læner mig roligt tilbage og stoler på, at vores ledere "viser handlekraft", så derfor sover jeg ganske roligt om natten

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-03-23 18:34

Hvor sygt kan klimafanatisme blive..?
Lad mig give et eksempel på klimatosseriet.

Århus kommune har indført en klimaafgift på 32 kroner pr. kilo oksekød. Det har store konsekvenser for de svageste ældre, som bor på plejehjem. Nogle dage bliver hakkebøffen erstattet af linsedeller. Som konsekvens af afgiften er forbruget af oksekød faldet med 30%-40%.

Plejehjemsbeboerne får hellere ikke lov til at drikke det, som de plejer at drikke. Til frokost og aften vil beboerne ikke længere få serveret saft og juice. I stedet bliver beboerne tilbudt vand tilsat smagsstoffer som citron, agurkeskiver eller mynteblade. Det er også et resultat af de nye klimaafgifter.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-03-23 18:38

PS....

Håber, at det vand, de stakkels beboere bliver tilbudt/tvunget til at drikke, er PFAS-frit.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 28-03-23 21:05

Oksekød giver en miljøbelastning der er 3 x større end svinekød. men man behøver ikke at blive fanatiker. man skal blot nedsætte kødforbruget generelt.
Noget af kvæget giver jo også mælk i en årrække .......... meget apropos er mejeriet Thises leverandører stoppet med at fodre med soya fra Sydamerika.

Det dersens agurkevand kender jeg udmærket fra en restaurant hvor der var tilsat alle 3 dele som du skriver, men det smagte ikke af ret meget, måske de laver det på bestilling så det ikke kan nå at trække.
Jeg lod mig dog inspirere og laver tit en smothie med stavblenderen, altså med en udskåret agurk, citronsaft og en stærk pebermyntepastil opløst i vand, sommetider også tilsat ingefær (god for min gigt).
Enormt sundt, men agurker er sgu også blevet dyre

PFAS er en generationsforurening, man startede jo med at bruge stofferne i halvtredserne, men det har vist sig at være meget svært nedbrydeligt og findes derfor overalt i verdensnaturen, det er også i regndråber fra himlen så det vi har i Danmark kan stamme fra Sydamerika.

Det er molbo at grave hele landet op og rense undergrunden, så hvis grænseværdierne skal være meget lave må vi forberede os på at skulle købe renset vand i beholdere til indtagelse ....... ligesom man i forvejen gør i store dele af verden
På Ærø har man lavet et anlæg som renser vandet for PFAS, men vandregningen stiger med 20 %

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-03-23 17:35

Leif7, vi er den onderasme langt fra hinanden i klimaspørgsmålet.

I dansk landbrug omkring år 1950 var 3,3 mill. kreaturer - i dag ca. 1,6 mill.
At de skulle udgøre et problem, det får du ikke mig til at tro på. Ydermere, på USA's prærie i 1800 tallet levede der lang over 25 mill. bison.....muligvis endnu flere?

Klimafuppet, har snart ødelagt hele den dansk natur ved at plastre den til med solceller og vindmøller. Det kaldes, "Vedvarende energi" Det er vidst en sandhed med visse modifikationer. Om natten - eller når det er overskyet - ligeså de mørke vintre er der ikke meget vedvarende energi i solceller. I vindstille vejr eller i pivstorm er der ikke meget vedvarende energi i vindturbinerne. De eneste der tjener milliarder af kroner det er energihandlerne, det tjener så til gengæld milliarder af kroner, som de kan forgylde hinanden med, imens de fattige må gå fra hus og hjem i klimaet hellige navn.
"Halleluja, hvor er min glorie fin pudset" råber klimanørderne i kor, imens de klapper med de små fedtede fingrer.

Da vi står milevidt fra hinanden i dette klimautopi, bliver dette mit sidste indlæg.......................med mindre, du bringer noget til torvs, som jeg absolut må og skal svare på.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-03-23 19:31

Ja det er helt tosset, det ligner sku mere og mere en diktaturstat og ikke den frie verden som man bryster sig med, det ene after det andet “forbud” presses ned over borgerne ,man må ikke sige ham hun flødebolle , ryge eller spise oksekød mm i “naturens navn mm” det er de samme folk der står bag. Hvis vi bruger 100 milliarder i Danmark på at reducere, hvilken svare til 0,0001% så brug 10 milliarder på miljø i Indien, Kina mv så vil det rykke 1000x mere på forureningen mv. for en 10 del. Det er helt sort det der sker her i den såkaldte frie vesten” kald det nu hvad det er “nord Korea vesten” der må,man heller ikke sige div ting, eller få lov at spise hvad man vil mm.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 29-03-23 19:47

Jeg er faktisk også modstander af solcelleparkerne.
Hellere vindmøller, men de skal være ude på havet.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 07-04-23 13:35

@Rotw

Så vidt jeg har forstået er det knowhow og ikke 100.000 affaldsbiler og 50 millioner sorte affaldsspande med sorteringsrum som vi skal hjælpe Indien med at finansiere, det er jo ikke penge de mangler i landet, næmere vilje.

Inderne er såmænd foran os på et punkt, de almindelige supermarkeds-indkøbsposer af plast har været forbudte de sidste 10 år ............... det er de på en måde også herhjemme da de ikke længere må være gratis, selv om man køber for 3000 kr tøj i en butik må de ikke give en pose gratis.

Godkendelse af svar
Fra : Leif7

Dato : 28-04-23 06:16

Tak for svaret persens.

Jeg sover også roligt.
I min alder bidrager jeg ikke til klimaforandribngerne, og den enkelte forbruger kan jo ikke kontrollere om hans strøm kommer fra vindmøller eller de stadig kørende brunkulsværker i Tyskland