/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Reparation
Fra : omahexen
Vist : 438 gange
300 point
Dato : 21-03-23 14:09

Så har jeg igen bøvl med min udlejer,sagen er,at udluftningssystemet holdt op med at virke,ringede til udlejeren,han påstod at det var på grund af,at der havde været røget i huset,og sensorerne derfor var blevet tilsmudset,og det skulle jeg selv betale,dum som jeg var,ringede jeg derfor til et firma,for at få dem skiftet,ifølge teknikeren,var det noget sludder,det viste sig at det var kuglelejerne der skulle skiftes.Der har før været et problem med varmereguleringen,udlejeren sagde,at når det var mig der havde kontaktet firmaet ,hang jeg selv på regningen,da det var et mindre beløb,valgte jeg så at betale,hænger jeg så også på den sidste regning ? ( 2000 kr )

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 300 point
Dato : 21-03-23 15:36

Uha hvor nogle banditter i habitter omgås sandheden ret spændende. Har været i branchen i +40 år og har ikke kendskab til komponenter i ventilationsanlæg der bliver ødelagt af rygning. Way back then, da jeg startede var rygning ikke forbudt og INGEN, som i INGEN komponenter rendte vi og skiftede pga tobak. Og ejheller idag.

Kuglelejerne i moderne ventilatorer er så et ganske kendt problem - at disse har ringe holdbarhed. Den store leverandør på markedet er EBM Papst og de leverer stort set til dem alle sammen. Og de lejer de anvender er regulært uegnede og dårlige.

Den sag ville jeg drøfte med Lejernes LO. Det lyder som om din udlejer er en regulær plattenslager, der vil benytte selv de mest dødssyge undskyldninger for at spare en skilling.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-03-23 15:39

Din udlejer har så ret på et punkt. Den der bestiller, betaler. Det er normalt. Man kan IKKE som lejer bestille ting i udlejerens navn. Det er bedrageri. Omvendt må man ikke lyve. Og historien med at en defekt opstår fordi der ryges, er helt ude i hampen! Den vil han få endog noget svær ved at bevise.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 21-03-23 18:05

Jeg giver 3773 ret - kontakt LLO - og det kan ikke gå hurtigt nok.
Et medlemskab af LLO er hurtigt tjent ind, hvis man har en plattenslager som udlejer.

Desuden vil jeg råde dig til at finde en anden bolig, hvis det er muligt, for det er sikkert ikke sidste gang, du får problemer med den udlejer.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 22-03-23 00:04

Store fede cigarer er langt fra slemme som hvis der flittigt bruges friture i køkkenet, olien bliver på kortere tid til en harpikslignende sej masse.
Både private og almene udlejere har som regel en aftale med 1-3 håndværkere inden for hvert felt.
Det lugter lidt da det ikke er de billigste, men nogle gange har lejerne også fået telefonnumrene til disse så de selv kan tilkalde til en akut strøm- eller VVS hændelse.

Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 24-03-23 15:23

Tak for svaret 3773. Han holdt på sit,da det er mig der har bestilt arbejdet,så nok min egen skyld.