/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
høreapparater .Kvalitet ?
Fra : preb1944
Vist : 321 gange
100 point
Dato : 26-02-23 13:04

Hej. Jeg skal sikkert have høreapparat i næste måned:ar set på nettet lidt på priser..
De fleste f.eks. Phonak har tal efter navnet 30-50-90.Ved at det selvfølgelig kvalitetskrav.Men er de billigste (dem der hedder noget med 30) så de ikke kan bruges under alm.forhold:evt.nogen der har noget på dem ?evt.tak

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 26-02-23 13:31

Du får den bedste vejledning hos din lokale butik -
hvis du er heldig, ligger der en 'HØRBART' butik i nærheden...

https://hoerbart.dk/

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 26-02-23 13:39

Glemte lige at bemærke, at jeg sidste år fik nye OTICON MORE høreapparater til
en overordentlig god pris hos nævnte butik...

Accepteret svar
Fra : ingelein

Modtaget 100 point
Dato : 26-02-23 23:15

Jeg har brugt phonak i over 20 år og er godt tilfreds. Jeg ved ikke, hvad de numre du skriver om betyder. det har i hvert tilfælde ikke noget med kvaliteten at gøre. Jeg får mine apparater fra det offentlige. ny hvert 4. år + alt tilbehør gratis. Derudover service fra Kommunens hørecentral. det er meget betryggende for mig at få høreapparaterne fra fagligt uddannet sundhedspersonale.
Iøvrigt har vi jo betalt via skatten, så hvorfor betale selv?
Jeg synes at det er latterligt at gøre reklame for næsten usynlige høreapparater, nå alle folk render rundt med en synlig dims i øret. De er svære at håndtere, bliver væk osv.
ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-02-23 23:17

ups. glemte at skrive at H.M. Dronningen også har typen bag ved øret. de har også næsten usynlige slanger.
ingelein

Godkendelse af svar
Fra : preb1944

Dato : 27-02-23 04:21

Tak for svaret ingelein. også set dine tidligere indlæg med glæde.

Kommentar
Fra : preb1944

Dato : 27-02-23 04:40

Ingelein. Glemte at spørge hvad hedder din Phonok model.som du er tilfreds med.Alle firmaer har de tal efter modellerne.Ser ud til at de dyreste er dem med 90 og så 50 og 30.Mine behøver ikke at kunne en masse ting -bare jeg kan høre med dem.TAK-TAK Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-02-23 07:21

@preb1944
Jeg har ikke fundet ud af, hvad numrene betyder, men p.t. hedder mine BOLERO B90-SP. Det offentlige bestiller høreapparater til dig, passende til dit høretab, uanset pris og du bestemmer selv hvilket, men får gode råd . De har aftaler med mange forskellige firmaer. Du bliver ikke påduttet nogen forsikring, sådan som i det private. Jeg mistede mine apparater og fik lynhurtigt et par nye apparater.
Held og lykke med det
Ingelein