/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Straf! Hvad mener justitsmin. mon??
Fra : bantam
Vist : 501 gange
50 point
Dato : 04-07-03 15:29

Ja nu er jeg s.. snart lidt forvirret

Hørte forleden at justitsminister Lene Espersen udtalte at hun syntes at man kun skulle afsone halvdelen af afsoningen p.g.a. at der var for lang ventetid på at komme ind at afsone og manglende plads i fængslerne.

Det er da i hendes tid at strafferammen er blevet sat op bla. for voldskriminalitet, hvilket jeg syntes er helt fint, og at dommerne også følger de nye strafferammer.

Så igår hørte jeg at hun nu igen ville have strafferammen sat op for visse grove forbrydelser især narkokrim. hvor der skulle være helt op til 16 års fængsel.

Hvad mener "konen", den ene dag hæver hun strafferammerne, og den anden dag syntes hun kun de skal afsone halvdelen?? Ja så er det altså at jeg ikke fatter en disse af det hele

Personligt er jeg af den opfattelseat man skal afsone HELE den straf man får og overhovedet ikke mindre, altså 16 år er 16 år, og livstid ER livstid.

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 04-07-03 15:46

Hi Bantam, nej det er ikke dig der er forvirret men derimod "konen", og der er der jo nok ikke meget at gøre ved
OW

Accepteret svar
Fra : laurenzio

Modtaget 60 point
Dato : 04-07-03 15:55

"konen" ER ikke til at blive klog på..... men reklamere med øl er hun god til.

Ellers er jeg enig, livstid SKAL være livstid (osv. med de 16,12, el 8 år)

For at løse hendes "pladsproblem" (samt stigende kriminalitet) må der vel bygges flere fængsler.....?

Men Bantam, dette er jo politik, og det KAN de bare inde på Borgen. Vi andre er jo dumme nok, til at vælge regeringen/politikkerne.

Laurenzio/ og Mvh

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 04-07-03 16:11

Flere fængsler Næh-Næh.
Den anden aften var den i tv en ide om at når man havde udsonet en del af straffen fik man et sender spændt om anklen, og så var det bare hjem at gå, husarrest- og senderen meddelte hvis man forlod wigwammen- kors i hytten.
Hvorfor sender man dem ikke til Malorca--~~~ bet~~~.
DABJ

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 04-07-03 16:33

OK dabj,

Dèn med anklekæden kan jeg godt godtage, men (undskyld mit Franske) eddermamne ikke overfor voldsforbrydere og andre i den dur (sexforbrydere, pædolfile, morder osv)

Ankelkæden er meget udbredt i Sverige overfor mindre fængselsstraffer, og viser sig at være en fin idè. Men den anden grp. jeg nævnte, fortjerner altså en reel straf svarende til deres forbrydelse.

Og JOW, jeg så godt ironien i dit indlæg..........

Laurenzio

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-03 17:19

Er her nogen der kan fortælle mig sammenhængen i dansk politik og disse to link ??? :

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=276634

...og :

http://politiken.dk/VisArtikel.sasp?PageID=275996

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-03 17:20

Ps. Jeg tænker på dette:

[citat]
Samtidig skal handel med store mængder hash kunne straffes med op til 10 år - mod seks år i dag.
[/code]

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-03 17:21

Ps. Jeg tænker på dette:

[citat]
Samtidig skal handel med store mængder hash kunne straffes med op til 10 år - mod seks år i dag.
[/code]

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 04-07-03 17:34

Hej Bantam

Jeg tror ikke, justitsministeren er forvirret. Hun har bare undervurderet vælgernes dømmekraft.

Hun regner med, at det giver flere stemmer at gå ind for længere og strengere straffe.
Derfor går hun ind for det.

Hun regner også med, at det giver flere stemmer at svinge sparekniven, og derfor går
hun ind for, at fangerne skal prøveløslades efter den halve tid.

Men heldigvis er vælgerne næppe så dumme, at de ikke kan se, at hendes to forslag
gensidigt modsiger hinanden.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 04-07-03 17:46

Nej, engang imellem hvirker det virkelig som om politikerne tror at når der er gået lidt tid så har vælgerne glemt hvad det var de nu sagde og mente sidst, men det her tilfælde er da så himmelråbende dobbeltmoralsk, så hvis jeg havde været konservativ vælger, så havde jeg da nøje overvejet hvad jeg skulle stemme på næste gang.

mvh
Bantam

Godkendelse af svar
Fra : bantam

Dato : 26-10-03 13:17

Tak for svaret laurenzio.

mvh
Bantam