/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Wap, hvad er prisen?
Fra : rasmus91
Vist : 470 gange
250 point
Dato : 04-07-03 15:06

Hej allesammen.

Jeg har næsten lige fået en Sony Ericsson T310, og kunne godt tænke mig at oprette wap, så jeg kan gå på internet og hvad der nu ellers er med i det der waphalløj. Problemet er så bare at jeg i en uge har ledt efter hvad det koster, men jeg kan ikke finde ud af det. Derfor spørger jeg nu: er der nogen der ved hvad det koster når men har et sonofon variant abonnement????????

På forhånd tak

rasmus91.

Kommentar
Fra : danevald

Dato : 04-07-03 15:16

Her er priserne iflg sonofon website:

"Det er gratis at have WAP på dit abonnement.
WAP koster 1,25 kr. inkl. moms pr. minut for opkald til SONOFON WAP-gateway (+4540900089 eller +4540900091) + opkaldsafgiften som er 25 øre.
Taksten gælder døgnet rundt og uanset om du har Erhvervs-, Standard-, Fritid- eller Variantabonnement.
Opkald i Zone takseres dog til Zonetakster.
For Taletid gælder følgende takster:
Kr. 1,25 pr. minut for opkald via SONOFONs gateway (telefonnummer +4540900091 eller +4540900089). Uden om SONOFONs gateway koster det gældende taletidstakster for ind- og udland."

Accepteret svar
Fra : hjp1974

Modtaget 260 point
Dato : 04-07-03 15:20

Wap koster normal samtaletakst. Du betaler for hvert minut du surfer som om du snakkede med din mor.

mvh/HJP

Kommentar
Fra : SantaB

Dato : 04-07-03 20:09

Jeg ved godt at du ikke leder efter dette svar, men jeg kan fortælle at jeg lige er kommet i gang med GPRS hos Telmore, og hos dem er det gratis de næste par måneder = fri wap...

super mums

Kommentar
Fra : SantaB

Dato : 04-07-03 20:10

Jeg ved godt at du ikke leder efter dette svar, men jeg kan fortælle at jeg lige er kommet i gang med GPRS hos Telmore, og hos dem er det gratis de næste par måneder = fri wap...

super mums

Kommentar
Fra : rasmus91

Dato : 05-07-03 20:44

Jeg tænker også på billedbeskeder og e-mail, koster det ekstra at have det, og den slags.

Kommentar
Fra : rasmus91

Dato : 05-07-03 20:45

Og hvad med oprettelsen, skal man betale for det?

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 05-07-03 20:58

WAP har ikke noget med billedbeskeder eller E-mail at gøre.
Hvis din telefon understøtter E-mail, så kan du formentlig sende og modtage uden at have noget specielt abonnement. Det kan man ihvertfald hos Telmore/TDC.
Billedbeskeder findes som EMS og MMS. EMS koster det samme som en SMS, mens MMS er noget dyrere (Telmore 2,75).
Men det bedste du kan gøre er at tjekke Sonofons hjemmeside.

mvh/HJP

Kommentar
Fra : rasmus91

Dato : 06-07-03 14:46

Som om jeg ikke allerede har gjort det.Og for øvrigt står der når jeg vil sende en mmsbesked, at jeg ikke har den rigtige wapopsætning.

Kommentar
Fra : gonzo67

Dato : 07-07-03 21:08

Easmus Du sender en sms hvor du skriver "mms e" og sender den til 1221 - så kommer der en kvittering og lidt senere en opsætning til mms - den gemmer du som telefonen foreslår - og inden 24 timer kan du mms....

Kommentar
Fra : gonzo67

Dato : 07-07-03 21:08

Rasmus Du sender en sms hvor du skriver "mms e" og sender den til 1221 - så kommer der en kvittering og lidt senere en opsætning til mms - den gemmer du som telefonen foreslår - og inden 24 timer kan du mms....

Kommentar
Fra : Rastafari

Dato : 08-07-03 08:25

Hej Rasmus

WAP koster almindeligvis det samme som samtaletakst, med mindre du "Wapper" via GPRS. Opsætningen til både WAP og GPRS kan hentes på din operatørs hjemmeside og er ganske gratis at hente. GPRS koster dog et tillæg pr. måned (ml. 35 og 70 kr.) og yderligere et lille beløb pr. Mb der hentes. GPRS'en er ikke en anden slags WAP.. det går bare væsentligt hurtigere. MMS opsætningen kan ligeledes hentes på hjemmesiden men dette kræver en fungerende WAP-opsætning.

Held og lykke med "Wapperiet" og fortsat god sommer

Kommentar
Fra : smsidiot

Dato : 08-07-03 08:28

Ved at bruge GPRS betaler du pr. 40 kb prisen er minut prisen.
Ved at Bruge GSM betaler du pr. minut det er prisen minut pris.

M.V.H.
Jonas Læborg

Kommentar
Fra : smsidiot

Dato : 08-07-03 08:32

Hvordan får jeg så min mms opstilling til en nokia 3510i rigtig

Kommentar
Fra : Rastafari

Dato : 08-07-03 08:34

Smsidiot > Du skal bare have tilsendt en opsætning fra din operatør. Evt. fra deres hjemmeside

Kommentar
Fra : Telmore

Dato : 08-07-03 15:45

Det er altså gratis at sende mms beskeder hos Telmore lige nu! i 2 måneder! Rasmus grunden til at du ikke kan sende mms beskeder er fordi at du SKAL have GPRS ellers kan man desvæære ikke! Håber du finder ud af det. m.v.h Kalle.

Kommentar
Fra : Jydetoz89

Dato : 15-08-03 22:09

Det koster 3 kr. at sende en MMS med Sonofon

Godkendelse af svar
Fra : rasmus91

Dato : 18-08-03 18:27

Tak for svaret hjp1974.