/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Gengangere
Fra : sdam
Vist : 320 gange
100 point
Dato : 11-02-23 11:13

Mailene i min mailboks, kommer igen og igen efter jeg har slettet dem! Det er de samme 7-8 mails der kommer frem som ulæste mails!
Hvad sker der, og hvordan kan man standse det ??

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 11-02-23 11:24

Hvem er din mailudbyder, og hvilket mailprogram bruger du?

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 11-02-23 11:52

Thunderbird...!

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 11-02-23 12:09

Og udbyderen?

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 11-02-23 12:14

Når du sletter en mail, sender Thunderbird besked til mailserveren hos din udbyder, der så skal slette den på serveren. Hvis denne besked ikke når frem til serveren, vil mailen dukke op igen og igen.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 11-02-23 12:44

Hvilket protokol er Thunderbird sat op til? Hvis det er IMAP så er det korrekt at Thunderbird (skal) sender besked tilbage om at slette når du har slettet i Thunderbird. Hvis der er POP3 så slettes mailen straks på mailserveren når Thunderbird har modtaget mailen.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-02-23 11:46

På nogle servere kan selv pop3 protokollen indstilles til at gemme mailen på serveren.

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 12-02-23 13:09

TDC/Yousee og Crome

Accepteret svar
Fra : ThomasCSR

Modtaget 100 point
Dato : 12-02-23 13:15

Prøv at gå ind på YouSee webmail og slet dem der. Så skulle de gerne være væk.
Så kan du gå ind i kontoopsætningen i Thunderbird og se, om du bruger pop3.

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 12-02-23 17:15

Tak for svaret ThomasCSR.