/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Fejl kode Stdole32.tlb
Fra : olarsen
Vist : 368 gange
200 point
Dato : 05-02-23 17:20

Får denne fejlkode når jeg åbner Excel/Words. Jeg har søgt på indernettet og fået en løsning på problemet, man skal fjerne en opdatering der hedder "(KB2767916)" (til 32 bit edition). Jeg kan bare ikke finde den opdatering under "Opdateringer". Nogen som har en anden løsning??

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-02-23 06:27

Indernettet er noget indien tror jeg.

Hvilken udgave af exell/words bruger du? (Office version)

Hvilken udgave af operationssyemet ? (windows version)

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 06-02-23 10:10

Ja det med versioner kan jo nok være udfordringen, bruger en oldgammel Office pakke 2007 sammen med WIN11, så ja det er måske derfor jeg ikke kan fjerne denne opdatering. Men hvis jeg er heldig, så findes der en anden løsning!? Opgradering til en anden Office pakke er ikke en option, da jeg ikke bruger det mere end et par gange om måneden

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 06-02-23 10:26

Har du overvejet den gratis libre office, den ligner og fungere lige som ms office, og den er på dansk!
https://da.libreoffice.org/

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 06-02-23 10:37

Kender den ikke, men jeg prøver gerne, tak for tip.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-02-23 11:29

Lidt flere muligheder
https://www.youtube.com/watch?v=SgE9n6IOmGM

Metode 1
Søg Kør
Klik på Kør
Skriv Regedit
Klik på OK-knappen
Åbn HKEY_CLASSES_ROOT
Rul ned, indtil du finder Excel.Chart.8
Højreklik på Excel.Chart.8
Klik på Tilladelser
Klik på knappen Tilføj
Skriv Alle
Klik på Tjek navne
Klik på OK-knappen
Klik på Avanceret
Klik på Skift
Skriv Alle
Klik på Tjek navne
Klik på OK-knappen
Klik på Anvend & OK-knappen
Klik på Alle
Klik på Tillad fuld kontrol
Klik på Anvend & OK-knappen
Luk Registreringseditor
Genstart din computer

Metode 2
Åbn Stifinder
Klik på Denne pc eller computer
Åbn C Drevet
Åbn mappen Programmer (x86) (hvis filen ikke findes så åbn Programmer)
Åbn mappen Fælles filer (Common Files)
Åbn Microsoft Shared Folder
Åbn OFFICE-mappe (i mit tilfælde er det OFFICE12, du kan være anderledes)
Åbn mappen Office Setup Controller
Omdøb installationsfilen til alt, hvad du ønsker
Luk Stifinder
Genstart din computer

Metode 3
Søg Kontrolpanel
Klik på Kontrolpanel
Indstil visning efter Kategori
Klik på Fjern et program
Klik på Microsoft Office
Klik på Skift
Klik på Reparer
Klik på Luk

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-02-23 14:07

Så vidt jeg ved skal der mindst bruges office pakke 2010, hvis man bruger noget nyere end windows xp.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 06-02-23 20:45

Transor, jeg tænker du her delvist ret, inden WIN11 kunne jeg fjerne den tilføjelse som hed (KB2767916), men den findes så ikke i WIN11, og ja det er jo en oldgammel Officepakke jeg bruger, så det er vel hvad man må forvente, når man ikke 'følger med tiden'

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-02-23 10:07

Jeg er holdt op med at bruge office og den nyeste jeg har liggende er win 2000 komplet.
Men libre office bruger jeg og da jeg gemmer "som et windows dokument" kan alle læse og skrive og gemme om de så bruger windows eller libre office.
Libre office er absolut gratis at hente og bruge.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 07-02-23 19:50

Jeg har nu taget LibreOffice i brug og den dækker rigeligt mit behov, så tak for tippet

Godkendelse af svar
Fra : olarsen

Dato : 07-02-23 19:51

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-02-23 21:03

velbekomme