/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Læse billeder ind i windows 11
Fra : susss
Vist : 382 gange
100 point
Dato : 21-01-23 15:41

Fatter ikke at det skal være så svært at læse billeder ind i windows 11. Jeg sætter mit spejlereflekskamera til min stationær pc og den begynder at læse billeder ind...og den tager hele sd kortet så der er jo flere 1000 billeder...jeg skulle kun have de sidste 10 stk læst ind og nu kan jeg ikke finde dem nogle steder og jeg kan heller ikke fra den mappe se dem store eller flytte dem ind i photo shop element 14..gad vide hvad jeg gør forkert..har aldrig haft problemer i Windows 10 sådanne noget pis .

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 21-01-23 15:47

"Den begynder at læse ind" - Hvad er det for et program, der læser?
Jeg går ud fra, at du bruger usb. Hvilket program starter, når du sætter usbforbindelsen på?
Du må i det program kunne finde settings, der fortæller, hvad der skal ske.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 21-01-23 15:52

Ja det er med usb stik fra kameraet til min pc jeg bruger ...også starter der en app som kalder sig billeder med at læse flere 1000 billeder ind på stribe...

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 21-01-23 16:44

Og har den app nigle indstillinger et sted?

Kommentar
Fra : susss

Dato : 21-01-23 17:02

Forstår ikke helt hvad du mener...nu har jeg prøvet i 2 timer uden at finde ud af hvordan det virker..den viser de billeder som er på mit sd kort eller når jeg bruger usb stik...men jeg kan ikke finde ud af at gemme dem lægge dem ned i min billede mappe...og jeg kan heller ikke få lov at se dem i stor format som man kunne i windows 10 ...gad vide om man ikke kan hente windows 10 tilbage ...for det her bliver man sku da tosset af.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 21-01-23 17:58

Ja der er nogle indstillinger , men ikke lige frem nogle man får noget ud af..synes det virker helt vildt at det skal være så svært at hente fotos ned .

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 21-01-23 19:33

Prøv at gå til Indstillinger i Windows 11,
tast WIN + i,
gå så til Bluetooth og enheder,
rul ned til bunden og klik på Automatisk afspilning,
her kan du vælge hvad der skal ske når du sætter kamera og andre ting til,
vælg f.eks. Åbn mappe for at vise filer (Stifinder)

Kommentar
Fra : susss

Dato : 21-01-23 20:42

Der kommer kun Bluetooth og printer i bunden ..Man burde da kunne bruge appen billeder i windows 11...det forstår jeg ikke at jeg ikke kan finde ud af...Har lige fået afvide hvordan jeg kan læse billeder ind via stifinder..men synes da bestemt at det er meget mere besværligt ...end det var at bruge billede appen .

Kommentar
Fra : susss

Dato : 21-01-23 20:48

Den læser jo billederne ind..men jeg kan ikke få dem gemt dem ind i min billede mappe.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-01-23 21:48

Den læser billederne ind i din "viewer", så du kan SE dem.

Den flytter dem IKKE fra din USB eller andet lager medie.

De bliver UDELUKKENDE læst til det program, du bruger at SE dem med.

Derfor kan du IKKE finde dem på din HD, da de endnu ikke er flyttet dertil/gemt der.

Håber det letter "lidt" på logikken.

Næste step er så at finde den placering på din HD, hvor du ønsker at gemme dem, og så gemme dem der.

Men der er du slet ikke nået til endnu.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 21-01-23 21:55

Ja men spørgsmålet er jo om man så overhovedet kan flytte dem fra windows 11 billede appen til min private billede mappe inde i stifinder ?

Kommentar
Fra : susss

Dato : 21-01-23 21:55

Det har jeg jo gjort i flere år med windows 10 billede appen ..

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-01-23 22:18

Læs Klaudi´s forslag igen!.

Jeg har også Win 11, så det er ikke rigtigt, hvad du skriver, at der "kun kommer bluetooth og printer i bunden"

Prøv igen - i morgen - hvor du har sovet på det, og er frisk - igen.

Sidste linie i Klaudis forslag er vigtigt - vælg Stifinder som værktøj/program.

Så kan du styre det - i morgen!

Kommentar
Fra : susss

Dato : 22-01-23 05:37

Klaudi nu har jeg gjort som du skriver og har valgt åben mappe for at vise filer stifinder. Men hvad så nu hvis jeg stadigvæk godt vil benytte appen billeder ? Hvordan får jeg den til at gemme mine billeder ? Kan også se at den sidste gang har slettet mine fotos på mit kamera da den læste dem ind .

Kommentar
Fra : susss

Dato : 22-01-23 05:41

Bille jo jeg ved godt hvordan man i stifinder kan flytte sine fotos over i en mappe...Det hele handler om , at jeg ikke kan forstå hvordan jeg gemmer og flytter mine fotos ind i en af mine mapper via appen billeder ??? Det har jeg brugt i mange år i windows 10 uden problemer...er brugte jeg altid windows 10 billede appen til at se mine billeder i stor format og til at vælge hvilken fotos jeg ville læse ind fra mit kamera til mine mapper.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 22-01-23 05:55

Har lige igen prøvet at gemme mine billeder i appen billeder..den læser dem ind også kan jeg vælge hvilken som skal tilføjes..lige så snart jeg trykker tilføj lukker programmet ned..der må være en fejl et eller andet sted ..?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-01-23 08:59

Jeg vil foreslå at du kopierer dine billeder over i mappen Billeder manuelt,
opret så undermapper f.eks. 2000, 2001, 2002 osv. så du har styr på hvor de er,
appen Billeder kigger i mappen Billeder som standard, hvis ikke, så kan den tilføjes inde i appen.

Noget helt andet er at Billede appen er noget "skod" (syntes jeg) den er ikke særlig anvendelig,
den auto-beskærer f.eks. mine billeder fra min tlf. og som du selv har oplevet lukker det pludseligt,
derfor bruger jeg Faststone Viewer, den kan snakke dansk og man kan en masse ting,
som rette farver, ændre størrelse, skrive på billede, lave rammer m.m.

Kan hentes her:
https://www.faststone.org/FSIVDownload.htm

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-01-23 09:02

PS
Du skal sørge for at win11 er opdateret til seneste version (22H2), Billede appen er blevet opdateret, men den er ikke blevet bedre!!!

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 22-01-23 09:56

Hvilket kamera bruger du.
Mit canon program har en knap der hedder marker atl / intet = manuelt og så bare trække dem over i en betstemt mappe.
Ellers kan du åbne kamera mappen og kopiere imdholdet manuelt, jeg bruger dette program så jeg er fri for kopier

https://teracopy.en.uptodown.com/windows

Desuden er det tåbeligt at have så mange billeder på et kamera, da der ikke skal meget til før sd kortet går i udo.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 22-01-23 11:00

Klaudi jeg bruger kun billede appen til at se mine billeder i stor format...Jeg har photoshop element 14 til at redigere alle mine billeder med .

Kommentar
Fra : susss

Dato : 22-01-23 11:02

Angående billeder inde i mit kamera...det betyder ikke noget...de ligger jo også på min pc..men lige nu sletter jeg altid mine billeder nå de er blevet hentet ned på min pc.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 22-01-23 11:04

Jeg har Faststone image viewer...viste da ikke at den kan hente fotos ned direkte fra kameraet ? kan den det ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-01-23 11:09

Tjek Fil i Faststone image viewer. Der er et punkt Indlæs fra kamera/kortlæser.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 22-01-23 14:25

Ja nu har jeg fået styr på at læse billeder ind i Faststone det var jo meget smart Takker mange gange

Godkendelse af svar
Fra : susss

Dato : 22-01-23 19:02

Tak for svaret Klaudi.Takker mange gange

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-01-23 22:19

velbekomme