/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Lagringstype til digicams
Fra : sredna2210
Vist : 966 gange
100 point
Dato : 04-07-03 14:42

Hej
jeg skal ud og købe mit første digicam, og har tænkt på følgende to:

Olympus Camedia C-4000ZOOM
Max Resolution: 4Mpixels / 2288x1712 / 320x240 QuickTime
Memory: 1-165 pics
Type: SmartMedia 16MB
Display: 1.8" LCD TFT (61k)
Sensor: 1/1.8" CCD
Zoom: 3X Optical / 3,5X Digital
Interface: USB / DC Input
Opløsning Video: 320x240
Antal Pixels Video: 76Kpixels
3.622 kr.

Eller:

Hewlett Packard PhotoSmart 850
Max Resolution: 4,13Mpixels / 2384x1734 / AVI
Memory: 5-71 pics
Type: 32MB Int. /16MB SD /4MB Flash
Display: 2" LCD TFT
Sensor: 1/1.8" CCD
Zoom: 7X Digital / 8X Optical
Interface: USB
Opløsning Video: 288x216
Antal Pixels Video: 62Kpixels
Vægt: 388g
3.747 kr.

Jeg gik føst ud fra Mpix....ca. 3-4
derefter kikkede jeg på linsen: skulle være: CCD 1/1.8"
...er det en rigtig måde at finde sit kamera på, eller er der andet man bør tage i betragtning ..(udover prisen)????

Problemet er dog bare at jeg ikke ved hvad for et lagringstype jeg skal gå efter.
På olympuses er det et SmartMedia kort der skal i, hvilket jeg har hørt skulle være "noget der var på vej ud" ...samtidig med at der max. kan være 128mb på.

På Hp's står der....: 32MB Int. /16MB SD /4MB Flash ....er det fordi den kan bruge de 3 forskellige formater eller hva'?

Min egen opfattelse er at compacktflash er er det bedste, da de kan bruges i mange forskellige maskiner og derfor også må være de mest "hotte"....
.....er der andre kort som der bør nævnes og som jeg hellere skulle gå efter??

Til sidst vil jeg da lige høre om der er nogle der har erfaringer med disse kameraer jeg har syn på....

Hilsen
Anders

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 100 point
Dato : 05-07-03 03:27

Hej Anders!

Det er ser ud til at være 2 rigtigt gode kameraer du er kommet frem til!

På efterfølgende links kan du læse noget mere om dem:

Olympus:
http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/c4000.html
http://imaging-resource.pricegrabber.com/search_getprod.php/masterid=605307/search=olympus/ut=50a3311f6b268d8e

HP
http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/hp850.html
http://imaging-resource.pricegrabber.com/search_getprod.php/masterid=675224/search=HP%2520Photosmart%2520/ut=50a3311f6b268d8e

Hvis links ikke virker ved de lange så nøjes med:
http://www.imaging-resource.com/MFR1.HTM og søg efter kameraet!

Jeg har selv et Olympus digitalt kamera som benytter Smart Media kort. Kortet er tyndt og virker måske ikke så robust; men p.t. har jeg ikke haft problemer med kortene og jeg bruger dem i 2 forskellige kortæsere og 2 forskellige kameraer.

Men jeg har hørt at der er nogle, som har problemer med dem; men sådan er det jo med så meget.

HP kameraet har et internt lager på 16 MB og benytter SD-kort som er en nyere type lagringsmedie og skulle efter sigende være bedre end Smart Media. At HP kameraet også skulle kunne tage andre type kort kan jeg ikke læse mig til, så det må være en nyere model eller måske bare betegnelse på SD kort der er flash kort.

Begge kameraer bliver vurderet højt af brugere. Hvis du studerer de links nærmere jeg har opgivet vil du se at HP kameraet er vurderet til lidt over 4 ud af 5 men kun vurderet af 5 brugere og hvor Olympus er vurderet til 4 ud af 5 men vurderet af ca. 30 brugere.

Jeg kan lide begge mærker og modeller og hvilken du vil fortrække er din helt egen beslutning; men prøv at læse specifikationerne igennem og se om det ikke kan hjælpe lidt til at træffe en beslutning. Prøv også lige at sammenligne billeder fra begge kameraer.

Mvh
Bjarne

Godkendelse af svar
Fra : sredna2210

Dato : 25-11-03 10:50

Tak for svaret Bjarne_H.