/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Antenneproblem
Fra : omahexen
Vist : 227 gange
300 point
Dato : 14-01-23 08:46

Har en reciever,hvor der som antenne kun er et enkelt kabel som antenne,det er næsten ligemeget,hvordan jeg bevæger det,så er der stadig sus på,er der noget man kan gøre ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-01-23 10:06

Køb en rigtig antenne og monter den i stedet for

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-01-23 16:15

Du kunne prøve med en dipol antenne, lav den selv eller køb evt.
https://www.avxperten.dk/fm-antenne/mini-fm-dipol-antenne.asp

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-01-23 16:19
Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 14-01-23 18:07

Nu er det sådan,at der fører en fast forbundet ledning ud fra recieveren,der er altså ikke adgang til et antennestik,men kan forlænge den eksisterende ledning for at få et bedre signal ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-01-23 18:12

Prøv dog!!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-01-23 18:51

Ja der er kun at prøve, af isolér eksisterende ledning et par centimeter og flet så ekstra ledning på, eller flyt radio hvis det er muligt!

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 15-01-23 12:31

Har en radio i køkkenet med sådan en sort 'antenne', der blot er en tynd sort ledning, og den har jeg forlænget en meters penge, og sat et krokodillenæb i enden så den kan sættes fast.
Den er dog ret følsom overfor støj fra køkken maskiner og fra en LED lampe når den er tændt!
Men ellers blev modtagelsen meget bedre.

Kommentar
Fra : Leif7

Dato : 23-01-23 10:52

Der findes små indendørs antenner med forstærker og coaxtilslutning for 200-400 kr, de er dog retningsfølsomme.
Jeg har en lidt ældre reciever med en sådan stump ledning, den er dog beregnet til mellembølgebåndet og ikke FM.