/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Reklamer
Fra : susss
Vist : 206 gange
100 point
Dato : 10-01-23 06:35

Hej er der en som ved hvordan man fjerner alle de reklamer som viser sig på næsten alle sider man besøger ? Er det egentlig muligt at vælge fra i google indstillinger ...har kikket lidt .

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 10-01-23 06:41

Du kan installere en AdBlokker.
Du kan også gå ind i brovserens instillinger under privat og nærke af, at du ikke vil spores.
Helt slipper du dog ikke, ogen gang imellem spærrer sådanne foranstaltninger for noget, man har brug for. Det skal man være opmærksom på.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-01-23 08:40

Som ThomasCSR skriver, installer en adblocker.

Jeg har brugt uBlock Origin i flere år, den syntes jeg er god.

https://ublockorigin.com/

Til chrome
https://chrome.google.com/webstore/detail/ublock-origin/cjpalhdlnbpafiamejdnhcphjbkeiagm

Til Firefox
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/ublock-origin/

Til Edge
https://microsoftedge.microsoft.com/addons/detail/ublock-origin/odfafepnkmbhccpbejgmiehpchacaeak

Den virker ganske fint, er der en side der ikke virker slår man den nemt fra oppe i menulinjen, man kan også tilføje websteder til en liste over sider hvor uBlock Origin ikke skal virke.

Du kan også lave egne filtre og regler.

Kommentar
Fra : kurt54

Dato : 10-01-23 11:02

Opera browseren har indbygget adblocker der kan slås til og foriøvrigt også indbygget VPN. Google lever af annoncer så der finder du nok ikke noget. Jeg synes foriøvrigt det er en god ide at bruge flere browsere -ser enside mærkelif ud eller ikke virker er browserskift til tider en løsning.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 10-01-23 11:05

Jeg bruger Vivaldi browser med "spor ikke" slået til, og jeg får stort set ikke reklamer.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 10-01-23 11:20

Synes det er skønt , at så mange ønsker at hjælpe når man spørger om noget her på siden ...Har da lært meget fra andre her om det ene og det andet. ..Ublock har jeg lige sat ind.så vil lige se hvor godt det virker Takker mange gange for Jeres respons her .

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-01-23 10:34

Og så lige en til:
Jeg bruger www.google.dk browser og henter så duckduckgo dansk
(en gang i mellem for kandu skal jo også leve)
Her står lidt om programmet.
https://komputer.dk/sikkerhed/duckduckgo-soeg-helt-sikkert-med-smart-soegemaskine

Kommentar
Fra : susss

Dato : 11-01-23 15:14

Ja der er åbentbart flere muligheder..synes allerede det er rart nu at der ikke viser sig reklamer på dba Takker skal læse det igennem Duck .