/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Hjælp!! En slem kattepine
Fra : Charlotte_J
Vist : 556 gange
100 point
Dato : 19-12-01 13:22

Vi er så (u-) heldige at en lille "vild" hankat har kastet sin kærlighed på vores familie.
Vi har efterlyst hans ejere på opslagstavler rundt omkring i egnen, men ingen vil have ham.
Selv har vi ikke hverken plads eller råd, – vi har en hund og tre katte i forvejen. Ellers havde vi beholdt ham. Han er frygteligt kælen og kan ikke være mere end knap et år gammel. Han er ikke øremærket, men sund og rask.
Vi aner ikke hvad vi skal stille op med ham. Vi har forsøgt os hos internater på hele Sjælland, men ingen har plads. Dyrenes Beskyttelse og Kattens Værn kan ikke hjælpe. Jeg ville hade at skulle aflive en sund og rask kat, – men er det virkeligt den eneste udvej?? En aflivning koster 550 kr, – havde vi råd til det ville vi da få ham kastreret og beholde ham!!
Jeg er grædefærdig! Vi skal rejse i julen og kan ikke bære at lade ham sidde i en snedrive :(
Er der nogen der har et godt råd?

Den ulykkelige

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 110 point
Dato : 19-12-01 13:57

Hej Charlotte

Det er da frygteligt for jer og den lille mis. Jeg har desværre selv været i den situation nogle gange. Vi bor på Landet og det sker tit når "Sommerferien" er forbi, at en lille dejlig forsultet "Sommerhusmis" står og Mjaver hos os. Det er så forkasteligt at folk anskaffer sig et dyr for "sjov" !!!!!!!!!!!!!!!!!

Vi har også selv Hund og en (Kastereret Hankat---som vi beholdte)--men kan jo ikke blive ved. Derfor er det med Tårer i øjnene at vi har kontaktet Kattenes Værn,-hvor vi har hentet en fangst-kasse,-(hvilket jo mange gane ikke er nødvendig da missen er tam ) Så har vi bragt missen til Dyrlægen. En aflivning af et sundt dyr er frygteligt, men kan være nødvendigt ;-( Når det går gennem Kattenes Værn (som skal tage sig af sagen) koster 100 Kr hos Dyrlægen.

Håber det bedste for jer
Parkenss

Ps: Nu skriver du en aflivning koster 550 Kr,....er det ikke i det område en Kasteration koster !!! Problemet er selvfølgelig også---uanset at i skal rejse i Julen

PPS:
Du skriver der ikke er hjælp at hente hos Dyrenes Beskyttelse etc. DE SKAL HJÆLPE. I er ikke ejere af den lille mis,---og man må ikke efterlade et dyr i nød !!!!!!!!!!!!!!!! Ring til dem igen, og snak med STORE bogstaver...............!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : briani

Dato : 19-12-01 15:32

Tillæg
Inges Kattehjem
http://www.inges-kattehjem.dk/
hun har en afdeling i Glostrup
Inges Kattehjem
Ejbydalsvej 260
2600 Glostrup
Telefon: 44 85 35 55, Man - fredag kl. 10-18
Fax: 44 92 22 55
og en i Næstved
Inges Kattehjem
Kalbyrisvej 160
4700 Næstved
Tlf. 70 20 35 50
Men prøv at gå ind på hjemmesiden og læse mere
MVH Brian

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 19-12-01 16:09

briani>>Jeg vidste du ville komme med et formodet svar. Min sympati og medfølelse overfor Charlotte_J forbød mig overhovedet i at tænke på Point og FORMODET SVAR.

Falck har jeg selv gjort brug af èn gang. Det drejede sig om en Tilløbende voksen Mis der havde en stor Byld på den ene side af hovedet. Jeg kontaktede først Kattenes værn,- som så tilkaldte Falck til afhentning af Missen. Falck kan ikke kontaktes til at afhente en Tilløbende "rask" Killing,--så kunne de vist ikke lave andet "Desværre".

Charlotte_J
Man har jo hørt om nogen som i afmagt, har anbragt en kasse med et dyr foran indgangen til et Dyreinternat ell. lign. Nogle af disse dyr har måske fået et godt hjem. Det er ikke en metode der kan anbefales.
Men som jeg skrev tidligere i min Kommentar,----Så SKAL Kattenes værn tage sig af sagen.
Ærgerligt jeg bor her i Jylland,--ellers ville jeg meget gerne ha`taget mig af missen til i kom hjem igen,---og havde mere tid til selv at finde et Hjem til den.

Mvh
Parkkenss

Kommentar
Fra : briani

Dato : 19-12-01 16:21

Til Parkenss
Jeg er ligeglad med point-men træt af at du hele tiden retter på hvad andre skriver herinde på Kandu-men hvis du føler det kun er dine kommentarer og svar der kan bruges,så tror jeg du er inde på en forkert side
vi skal være her alle sammen-og komme med de svar og kommentarer man vil.
Jeg kommer med et formodet svar og en kommentar til Charlotte
som fortælder hende nogle gode adresser på Sjælland som hun kan ringe til-det mener jeg da er en stor hjælp
så er det jo op til charlotte om hun kan bruge det
Brian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-12-01 18:08

Hej Charlotte

Dejligt at den lille misser stødte ind i så rare mennesker, som ville gøre
en indsats for at finde et hjem til ham

Jeg ved ikke, om du har prøvet Inges Kattehjem? De ligger i Glostrup,
adresse og telefonnummer følger :
Inges Kattehjem
Ejbydalsvej 260
2600 Glostrup
Telefon: 44 85 35 55, Man - fredag kl. 10-18

Derudover er der kattehjemmet i Hillerød :

Kattehjemmet i Hillerød
Frederiksværksgade 176
3400 Hillerød
Tlf. 70 20 22 73
Åbningstid: Hør telefonsvareren

Håber du har heldet med dig
Hilsen
Fie

"Charlotte_J" <Charlotte_J.news@kandu.dk> wrote in message
news:Vw%T7.341$Zm5.66936@news000.worldonline.dk...
> Vi er så (u-) heldige at en lille "vild" hankat har kastet sin kærlighed
> på vores familie.
> Vi har efterlyst hans ejere på opslagstavler rundt omkring i egnen, men
> ingen vil have ham.
> Selv har vi ikke hverken plads eller råd, - vi har en hund og tre katte
> i forvejen. Ellers havde vi beholdt ham. Han er frygteligt kælen og kan
> ikke være mere end knap et år gammel. Han er ikke øremærket, men sund og
> rask.
> Vi aner ikke hvad vi skal stille op med ham. Vi har forsøgt os hos
> internater på hele Sjælland, men ingen har plads. Dyrenes Beskyttelse og
> Kattens Værn kan ikke hjælpe. Jeg ville hade at skulle aflive en sund og
> rask kat, - men er det virkeligt den eneste udvej?? En aflivning koster
> 550 kr, - havde vi råd til det ville vi da få ham kastreret og beholde
> ham!!
> Jeg er grædefærdig! Vi skal rejse i julen og kan ikke bære at lade ham
> sidde i en snedrive :(
> Er der nogen der har et godt råd?
>
> Den ulykkelige
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Charlotte_J

Dato : 20-12-01 09:01

Kære Parkenns, Briani og Fie,
Det bliver alligevel jul i år!!!
Jeg vil gerne takke Jer alle tre for Jeres svar. Parkenns, – dit svar fik mig helt op at køre, og jeg ringede faktisk med det samme til Kattens Værn endnu en gang. De kunne godt nok stadig ikke hjælpe, selvom de meget gerne ville. Det eneste de kunne foreslå var at jeg ringede til en dyrlæge og forhørte mig om priserne på en aflivning :( (Nu skal det lige siges at jeg faktisk har ringet til Kattens Værn, Dyrenes beskyttelse og Inges Kattehjem i eet væk de sidste tre uger, så jeg kan næsten numrene udenad). Nå, meget nedtrykt ringede jeg til en dyrlæge og klagede grådfyldt min nød. Den rare mand ville slet ikke høre ordet aflivning, men satte mig i stedet i direkte kontakt til en dyrlæge hos Inges Kattehjem!! Hun kunne fortælle mig at der selvfølgelig var booket helt op hos kattehjemmet i Næstved, men at jeg liiiige skulle prøve Glostrup igen! Og det gjorde jeg.. igen!! Og så skete der et lille mirakel... jeg fik fat i Inge selv!!! Og hun barmhjertigede sig over Lillemis selvom de faktisk ikke HAR plads!!!
Jeg ville bare lade Jer dejlige mennesker vide at Jeres svar hjalp mig videre. I er alle engle!

Glædelig Jul
Charlotte

P.S. Jeg ville ønske jeg kunne give mine points til Jer alle tre, men det kan jeg jo ikke.

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 20-12-01 09:46

Hej Charlotte_J

Huraaaa ,---det var vej nok dejligt. Pyhhh hvor må jeres Jul blive ekstra fredfyldt Tillykke og en Rigtig Glædelig Jul til dig og din Familie ikke mindst til Inges Kattehjem.

Glade Julehilsener
Parkenss