/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Overvågnings Camera
Fra : stone47
Vist : 189 gange
500 point
Dato : 21-12-22 14:00

Jeg har købt et par CYGONIX Camera model: SY-4535056. Det er google kompertible camera. de virker fint og kan ses med en SMARTLIFE app. Hvis du vil bruge dem til overvågning skal du købe adgeng til en sky.
jeg ville jo gerne have dem til at virke med den overvågnings software der er på min synology Nas server.men nej det kan man ikke.
Google Home app. kan se camerane men ikke få fat i billedet fra dem. skriver køb en nest skærm. Det har jeg så gjort og her ses billedet fra dem live stream.
hvad gør jeg for at få fat i denne stream fra Synology eller noget andet der kan lave overvågning.
god jul hilsen Steen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-12-22 14:18

Jeg har fundet ip adresse med ONVIF Device Manager på mine 2 Denver cam, måske du kan bruge det til dine

https://sourceforge.net/projects/onvifdm/

Jeg bruger så VLC til at se dem med.
Har lavet en "tom" FLV fil med notepad, skrevet adressen, rtsp://xxx.xxx.x.xxx:554
som er sat til at åbne med VLC.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 22-12-22 09:42
Kommentar
Fra : stone47

Dato : 22-12-22 10:04

kikker lige på det tænker VLC men også ISPY er gode bud.
Hilsen Steen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-12-22 14:54

@ abbaba - den der https://www.ispyconnect.com/
Kører du selv med den, for jeg kunne godt tænke mig noget bedre end det jeg er ved at sætte op.
Alle mine camera fra tp-link og d-link er nemlig med onvif og kan køre på NVR

Og så lige - er det nemt at sætte op for en ældre rusten hjerne.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 27-12-22 19:16

ispy er det bedste og gratis, har brugt det i over 10 år
med direkte kontakt til bilens kamera = hvis det er tændt
Det finder selv de genstande der findes og ikke har? hemmeligt nummer.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 28-12-22 18:41

Hej med jer.
Som beskrevet oven for det er ikke nemt det her. det har været lidt på stanby her i juledagene.
til Edvind: net er slet ikke nemt for os med de brugte hjerner er jo selv 75.
Status er at at for at få noget til at virke juleaften, ofrede jeg yderligere 2*5 dollars på den anbefalede sky som appen SmartLife anbefalede. Det virker jeg fandt et motion klip et viste et rådyr ved fuglehuset og i går 03:33 viste den en stor kat der var kommet og se om en fugl havde glemt at flyve hjem. dte andet cam på forsiden af huset kan fint alle dem der kommer sent hjem i deres biler.
teknik: Der er et setup i camerane med en ID: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx. når så smartlife appen connecter til Cameraet skriver den sætter kryptering op og så kommer billedet. googles nest hub finder også 2 smartcamera og Kan vise billederne fra dem. men det løser jo ikke mit problem.
jeg har også et D-LINK der kører onvif, det kører fint med synologysurvilliens.
jeg arbejder videre godt nytår til alle hilsen Steen